Hansy Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Står dette om mitt cam. " hvor man kan velge lukkertider manuelt fra 1/1000 sekund, og opp til 60 sekunder. 60 sekunder er ganske spesielt, og gir spennende muligheter ved nattfotografering. Fint. " ? Blir det bra bilde i fart da :P ? Om du orker å holde kameraet ut av vinduet i 60sekunder så værsågod,men husk og vær MEGET stødig på hånden,tror det er umulig. Er forskjell på 1/60 og 60sekunders lukker ;) Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haoarox Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Her har du et eksempel, jeg gikk ut ifra det første bilde på lista di her. (kutta det litt også slik at det ble mere "widescreen" look på det.. Før: Etter: Siter 01' Renault Megane Coupe Sport 1.6 90' Volvo 240 2.3GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haoarox Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Skal du ta et bilde med lang lukker tid er du avhengig av at objektet må stå stille i lukkertiden. Hvis ikke blir alt bare grisa utover og ikke skarpt i det hele tatt. Lang lukkertid lønner seg meget ved bilder i mørke omgivelser, stemningsbilder, naturbilder osv.. Siter 01' Renault Megane Coupe Sport 1.6 90' Volvo 240 2.3GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flexxi Skrevet Juni 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Her har du et eksempel, jeg gikk ut ifra det første bilde på lista di her.(kutta det litt også slik at det ble mere "widescreen" look på det. Dette gjorde jo bildet mye bedre! Brukte du det programmet fra Google til dette? Takker for tips og triks! :thanks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haoarox Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Google gjør mye av samme jobben men jeg behandla det i Paint Shop Pro X. Programmets hjemmeside Du kan også laste ned en 30 dagers prøve versjon her Siter 01' Renault Megane Coupe Sport 1.6 90' Volvo 240 2.3GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haoarox Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Men jeg bruker Picasa også, men ikke til bilderedigering. Picasa er genialt for å få oversikt over dine bilder. Siter 01' Renault Megane Coupe Sport 1.6 90' Volvo 240 2.3GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomelitn Skrevet Juli 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2006 men hvordan innstillinger skal jeg ha på for å få fram 1/60 ? er ennå ganske noob, men har i allefall noe å leke med, canon 350D :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 men hvordan innstillinger skal jeg ha på for å få fram 1/60 ? er ennå ganske noob, men har i allefall noe å leke med, canon 350D :D Har 350D selv,for å stille lukkertid,velg TV på skruknappen på toppen,og deretter roter på skruknappen rett bak avløseren til det står 60 på sjermen. :) Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomelitn Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 der ja :D jeg har hele tiden sett inni "hullet" å der står det jo 1 million andre tall :P skal ikke være lett dette :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 Hehe,får gi et 350D kurs til deg en gang,haha :P Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haoarox Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 Husk også det at når dere tar bilder med høy lukkertid vil det også bli støy i bilde. Jo mindre lukkertid, jo mindre støy. Også vil jeg anbefale dere å kjøpe ordentlige linser og gå vekk i fra de standard linsene. Denne er topp til bilfotografering Canon EF 50mm f/1.8 II Kan kjøpes fra komplett.no til 995,- Funker også til mange andre bilder. Det er ikke zoom på denne, men det er ikke så nøye for dere kan kutte bildet senere på PC akkkurat slik dere vil ha det. Denne linsen fungerer også utmerket til all annen fotografering også. Det som er veldig bra med denne er at den slipper inn myye mere lys gjennom linsen så bildet blir mye finere. Tenk deg en rå perlemor lakk som du gjerne vil forevige med kameraet, da er det fint med denne linsen i forhold til standard linsa. Siter 01' Renault Megane Coupe Sport 1.6 90' Volvo 240 2.3GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomelitn Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 ja tror vi får ha oss en sammenkomst hansy så jeg lærer meg litt mer :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest moore Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 Husk også det at når dere tar bilder med høy lukkertid vil det også bli støy i bilde. Jo mindre lukkertid, jo mindre støy. Det med mere støy jo høyere lukkertid har jeg aldri hørt om, og det tror jeg egentlig ikke noe på. Også vil jeg anbefale dere å kjøpe ordentlige linser og gå vekk i fra de standard linsene.Denne er topp til bilfotografering Canon EF 50mm f/1.8 II Dette objektivet er ikke så mye bedre en kit-objektivet. Det har dårligere oppbygning, plast hele greia. Det er veldig uskarpt på blender 1,8. Begynner ikke å blir skarpt før på blender 4-8. Vil heller anbefale folk som har kit-objektivet som ønsker seg ny opptikk, og spare litt mer til noe bedre som f.eks: Canon EF 50mm F/1.4 - Topp byggkvalitet, skarp hele veien. Pris ca. 3100,- Sigma AF 10-20mm - Fin vidvinkel, pris ca. 4000,- Canon EF-S 10-22mm - Enda bedre vidvinkel, men EF-S! Pris ca. 6000,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 Husk også det at når dere tar bilder med høy lukkertid vil det også bli støy i bilde. Jo mindre lukkertid, jo mindre støy. Også vil jeg anbefale dere å kjøpe ordentlige linser og gå vekk i fra de standard linsene. Haha,dagens!Uansett,du tar veldig feil her. Lukkertid har ingenting med støy å gjøre,ISO derimot,det har med støy å gjøre. Høy iso = mere støy,lav iso = mindre støy. Tomelitn:Ja,det kan vi godt ha :P Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haoarox Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 Haha,dagens!Uansett,du tar veldig feil her.Lukkertid har ingenting med støy å gjøre,ISO derimot,det har med støy å gjøre. Høy iso = mere støy,lav iso = mindre støy. :hammer Oj da, du har rett i det Men det vi alle kan være enige i er at den linsa som følger med Canon 350D'n er crap :ass Siter 01' Renault Megane Coupe Sport 1.6 90' Volvo 240 2.3GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg