Gå til innhold

RF T10001bd på 0,7ohm?

Ranger emnet


crazyM

Anbefalte innlegg

har skaffet meg 2stk hx2punch 10".

problemet er at de har doble 2ohms spoler som gjør det vanskelig å få 1ohm,som forsterkeren helst vil ha.

Jeg paralell koblet alle spolene og fikk 0,7ohm.(ifølge multimeter)

vil dette gå bra på denne forsterkeren??

 

Mvh

BMW 525i

Volkswagen Golf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har skaffet meg 2stk hx2punch 10".

problemet er at de har doble 2ohms spoler som gjør det vanskelig å få 1ohm,som forsterkeren helst vil ha.

Jeg paralell koblet alle spolene og fikk 0,7ohm.(ifølge multimeter)

vil dette gå bra på denne forsterkeren??

 

Mvh

Tviler på at du har multimeter med vekselspenning. Impedans er kun i vekselspenning. Er nok bare å paralellkoble i vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resistance vs Impedance:

Until this time, we only discussed resistance. I said that resistance is the opposition to the flow of current. While this is true, it would be more precise to say that resistance is the opposition to the flow of direct current. Impedance is the opposition to the flow of alternating current. AC causes some devices to act differently than they do with DC. This is true with speakers. If you use a voltmeter to measure the resistance of a speaker's voice coil, you may read something like 3.2 ohms (resistance) even if the speaker has a rated impedance of 4 ohms. The impedance of a speaker is not a constant. It's actual impedance changes with frequency and can vary greatly. Manufacturers give you a nominal impedance, which is generally the average impedance that the speaker will present to the amplifier when driven within the part of the audio spectrum that its designed to reproduce.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår