Islanwind Skrevet Juni 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2006 Tenkte å bestille Koni Sport til vectraen min.. Hvor er dette billigst? Tenkte å bestille fra simco.no, men noen andre steder de selger? Er også litt usikker på om eg har råd til både framme og bak.. Så tenkte eg Koni framme, og noen andre bak.. Noen som har forslag til hvilke jeg kan ha bak? Som er gode, men billigere enn koni sport`? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 e koni sport de same som gule koni? eg snakka me en so selge koni å bilstein, han sa at koni va nåken pingledempara.. anbefalte bilstein sjøl om de va te same prisen.. (altso prøvde ikkje å pakke på meg nåken dyrare) men eg endte opp me sachs dempara å eibach fjøre :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Islanwind Skrevet Juni 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Hvor kjøpte du de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 hellanor.. men dei va ikkje billige! fekk fjøre å dempara te 6500, men de va me stor rabatt pga eg jobba i felleskjøpe :D du måtte ha betalt ca 9000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opelmaffian Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Men bruk heller like dempere forran og bak... ikke no vits å koste på seg dyre forran å jalla bak... ang koni og bilstein så er det mange som sier at Bilstein er bedre... Men da kan du heller kjøpe KYB Ultra SR, det gjorde jeg, som er samme dempern... Samme produsent og samme vare, men et billigere merke. Bilen min sitter som faan med de demperne... Siter 05' VW Caddy 1,9TDI 99' Vectra 1.8i 16V STV 95' Vectra 2.0i 16V - Spiker 91' Vectra 1.8i 8V - Spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Islanwind Skrevet Juni 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Prisen på de da? Men bruk heller like dempere forran og bak... ikke no vits å koste på seg dyre forran å jalla bak... ang koni og bilstein så er det mange som sier at Bilstein er bedre... Men da kan du heller kjøpe KYB Ultra SR, det gjorde jeg, som er samme dempern... Samme produsent og samme vare, men et billigere merke. Bilen min sitter som faan med de demperne... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nikko2k Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 http://www.kollevold.no han har peiling! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opelmaffian Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 JEG betalte 3500,- for 4dempere og 4fjører... kan legge på litt så er du der tenker jeg... Siter 05' VW Caddy 1,9TDI 99' Vectra 1.8i 16V STV 95' Vectra 2.0i 16V - Spiker 91' Vectra 1.8i 8V - Spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Framme så er det støtdemperakslingen som held hjulvinkelen på plass. Gule Koni har i allefall tynnere aksling enn Bilstein Sprint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 nåken so veit koffor bilen ha blitt skeiv(ikkje homo, men fysisk skeiv) ette senking framme?? :wonder blei sånn me en gong å alt ska være på plass.. skjønne ikkje en drit men eg ska ta ned fjørbeina å bærearmane snart håpe eg, e so mykje jobb på vectra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opelmaffian Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 hvis du har senka den framme og ikke bak Dimmu87 så er det jo ikke rart den er skeiv... men jeg regner med at du mener andre veien...! hehe... satt fjørene riktig vei? Sjekka skålene som sitter under panseret over dempera? er den ene kapott?? en fjær knekt? en demper ødelagt? hvis du bare har bytta fjærer og ikke dempere og har litt slitne orginal dempere på. Siter 05' VW Caddy 1,9TDI 99' Vectra 1.8i 16V STV 95' Vectra 2.0i 16V - Spiker 91' Vectra 1.8i 8V - Spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 va sidelengs eg tenkte på ja :hammer nye sportsdempara å de e ikkje snakk om knekt fjør for den va sånn når eg satte den på hjul ette senkinga.. tru ikkje de e forskjell på opp å ned på fjørene, va ikkje forskjell på "viklingane" når enn opna pansere å ser so stikke eine demparen 5mm opp(kun de gjenga partie, den ligge nedpå tallerken å tallerken ligge på tårne) men på den andre sida e demparen i kant me mutteren. men eg satte på en lave mutter på begge side for tallerken tok ikkje nedi, altso mutteren mellom tallerken å gummigreia va for tjukk.. :hvaskjera men de kan hende at fjøra ligge litt feil, f.eks den ligge oppå kanten den ska stå mot.. skjønnte alle ditta?? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Trur du he noke å sjå nærmare på med dissa forskjellige lengdene på støtdemperaklsingane som stikk forskjellige lengder. Tyder på feilmontering. Minner om feilmontert fjørbeinslager. Men det kan vere at bilen din har vore skjeiv og at du først oppdaget dette da den vart senket. Alle biler er lill skjeivprodusert. Og sidan dette er gamle biler så kan dei ha blitt enda skjeivare sidan dei rulla ut fra fabrikken uten at dette er så alt for farlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 faktisk so satte vi eine lagere feil veg men dei blei oppdaga ettepå, men kan de ha nåke me saka å gjere?? litt rart.. men dei ska uansett bytast! eg såg aldri at den va skeiv før.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg