Ivar Skrevet Juli 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2003 Hei. En venn av meg har ødelagt et hjullager på bilen sin. Han lurer på om det er farlig å kjøre med og om det er dyrt å få fikset. Det kommer visstnok en lyd hver gang hjulet roterer rundt. Jeg har ikke fått sett på bilen, så jeg aner ikke hvordan det står til der. Kom gjerne med anbefalinger om verksteder i Bærum/Oslo-området som er billige, greie, flinke og ikke så alt for trege. Siter [o] 1992 Toyota MR2 GTI [x] 1990 Toyota MR2 GTI [x] 1986 Ford Escort 1.4 [x] 1988 BMW 320i [x] 1985 Suzuki SJ413JX [x] 1993 BMW 318i [x] 1981 Volkswagen Golf 1.1 Formel E(conomy) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Juli 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2003 Vel. hjullagret kan jo plutselig stoppe opp bilen da, at d låser seg. og da er det for å ødelegge noe. Men å bruke verksted til sånt, det er døfødt ja. når jeg som aldri hadde tatt i en skiftnøkkel før begynnte med skifte av hjullager som mitt første "prosjekt" klarte det på egenhånd og litt hjelp fra forumet, så vil jeg nok tro at dette er en smak sak. Kjør på nærmeste biltema,koster ca 150,-stk og sett på selv, :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Juli 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2003 å bytte hjullager foran er null problem, det mest vriene er å banke ut den ytre biten av hjullageret. Men ellers er det en enkel skru inn og skru ut jobb. Hvis det er bak så blir det kanskje litt verre.. hvis du må dra ut stikkakslinger og sånt,,, For de lagra der må vel presses på med hjelp av no spesielle maskiner... Edit: Jævli tøff den signaturen din... Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skrevet Juli 8, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2003 Hehe. Kan noen gi meg instruksjoner på hvordan jeg gjør det? Jeg gjør det gratis for denne vennen hvis det ikke tar for lang tid og ikke er for vanskelig. Siter [o] 1992 Toyota MR2 GTI [x] 1990 Toyota MR2 GTI [x] 1986 Ford Escort 1.4 [x] 1988 BMW 320i [x] 1985 Suzuki SJ413JX [x] 1993 BMW 318i [x] 1981 Volkswagen Golf 1.1 Formel E(conomy) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skrevet Juli 8, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2003 Det er vissnok foran, tror jeg. Siter [o] 1992 Toyota MR2 GTI [x] 1990 Toyota MR2 GTI [x] 1986 Ford Escort 1.4 [x] 1988 BMW 320i [x] 1985 Suzuki SJ413JX [x] 1993 BMW 318i [x] 1981 Volkswagen Golf 1.1 Formel E(conomy) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
focus Skrevet Juli 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2003 det er plundrete å bytte lager på driv hjulene, men om det er på aksel det ikke er driv på så går det veldig fort. viktigste er at du får presset inn nokk fett. Sitter det på aksel med driv. må det i mange tilfeller presses ut og inn med en presse. Siter Blue Oval Racer onfiredevi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skrevet Juli 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 Vel.. hvis noen snille sjeler gidder å forklare steg for steg? Det er foran og han ville gjerne bytte begge med en gang. Siter [o] 1992 Toyota MR2 GTI [x] 1990 Toyota MR2 GTI [x] 1986 Ford Escort 1.4 [x] 1988 BMW 320i [x] 1985 Suzuki SJ413JX [x] 1993 BMW 318i [x] 1981 Volkswagen Golf 1.1 Formel E(conomy) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skrevet Juli 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 C'mon.. :) Siter [o] 1992 Toyota MR2 GTI [x] 1990 Toyota MR2 GTI [x] 1986 Ford Escort 1.4 [x] 1988 BMW 320i [x] 1985 Suzuki SJ413JX [x] 1993 BMW 318i [x] 1981 Volkswagen Golf 1.1 Formel E(conomy) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 Skru av br. kalipperene, ta av fettkoppen i midten, ta av ev, låsesplinter, skru av mutter, ta av boss/br.skive, ta av simmering bak, ta ut lager, bank/press ut ytre lagerskåler og bank/press inn nye (forsiktig) Pakk opp nye lager godt med fett, monter det indre i bosset, monter simmering, monter boss/br.skive på bil, monter ytre lager og mutter(ev. m/skive) Stramm mutter først helt fast, løsne igjen og stramm til all slakk akkurat er borte. Monter låsing, fettkopp og kalipper! Når boss/bremseskive er demontert sjekker du selvfølgelig spindelen for skader! Sjekk også bosset! Lykke til! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skrevet Juli 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 Takk :) Siter [o] 1992 Toyota MR2 GTI [x] 1990 Toyota MR2 GTI [x] 1986 Ford Escort 1.4 [x] 1988 BMW 320i [x] 1985 Suzuki SJ413JX [x] 1993 BMW 318i [x] 1981 Volkswagen Golf 1.1 Formel E(conomy) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.