Stringmon Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 Hei! Får ikke start min mazda 323 1.5l 1985 mod...Batteriet var gåent når jeg kjøpte den så jeg bytta det ut med et jeg hadde liggende fra før. Har fyllt batterivann og lada det i 20 timer med en 6A lader, men likevel klarer ikke batteriet og drive startmotoren mer enn en halv omgang rundt, av og til bare et lite klikk som kan høres... Lurer på om det kan være batteriet som ikke passer i bilen på noe vis... Følgende står på toppen av batteriet : 100 915 105AC 12V 280A 60Ah DIN ETN 560 021 048 480A Sjønner lite av noen av tallene der... Lurte på om noen som vet hva som er orginal batteriet i denne bilen (på mitt orginale er tallene slitt bort) kunne si meg om batteriet burde funke eller ikke. Håper noen kan svare! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stringmon Skrevet Juni 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 ok, ingen som vet? Noen som vet hvor lenge et batteri må stå utlada før det er permanent ødelagt da? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rafo Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Det er anageligvis batteriet ditt som har tatt kvelden... Kjøp nytt du. Så lenge det er ca like stort som det gamle, og 12 volt, så passer det... Et vanlig syrebatteri tåler nødvendigvis ikke å i bli utlada, en gang kan være nok hvis det blir helt tomt for strøm... Hvis det i tillegg har stått ute i en kald garasje en hel vinter, så gjør ikke det saken bedre.. Siter 2004 Skoda Octavia 4x4 TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stringmon Skrevet Juni 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Takk for svar! Har nok vært helt utladet ja... Får kjøpe nytt i morgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 kansje litt seint MEN du kan ta og lade det HEILT ut (feks sette på ei pære til og lyse over natta) og så SNU plariasjonen på laderen (+ på - og - på +) og la den stå sånn i 20 sek før du setter tilbake slik det skal være (+på + og -på -) det kan hjelpe med og få i gang "prosessen" i batteriet igjenn. Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg