Gå til innhold

DYnabel i båt???

Ranger emnet

Bass kicker

Anbefalte innlegg

Hei ! jeg har tenkt på å sette litt annlegg i min båt, en 18 fots fjordling med 130 hester utbords motor.

Så lurer jeg på om en Dynabel sub av DY 94 serien (en 12") som drives av en dynaBel BF1702 - 2x170 forsterker. om motoren klarer å drive dette? eller om batteriet blir oppbrukt eller ikke i det hele tatt klarer å drive dette?batteriet er forholdsvis nytt, men må jeg ha ekstra eller stor dynamo? er det noe annet jeg må passe på? takker for svar!

Mvh Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stort er batteriet?

En mulighet du har er og montere et batteri til. Så kjøpe en såkalt "smart" enhet. Den fungerer slik at den lader begge batteriene. Så når den sluttes og lade så går alt strømforbruk til "forbruksbatteriet" også når du skal starte motoren så belastes det på "startbatteriet"

Denne enheten kan fåes kjøpt på vanlig båtelektrisk shappe...

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok! hørtest jo bra ut! hvet du hva den koster?ca? er jo bare det at det er ikke så stort mere plass til et til batter:P

Sist jeg så på slik enhet til båten min så kostet den 800,- el no iden duren.....

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! noen som har forslag til hvilken sub jeg kan ha i båten? trenger ikke være like stort som den dynabelen.kriteriene er at den (og forsterker om noen hvet) skal være høveli billig og grei god lyd...og evnt et frontsett eller noen høytalere tweetere jeg kan ha i lamme, i båten får å få grei lyd.og trenger jeg forsterker til et front sett? eller kan jeg ha det på stereon?noen som har noe å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider