MaxHarry Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Halla folkens, har hatt bilen på EU-Godkjenning og fikk vite at bilen har for høyt Co2 utslipp i forhold til det den originalt er tillat å ha. Karen jeg prøvde å få den godkjent hos momla no om å bytte luftfilter og tennplugger "på gebrokent norsk", så kanskje det kan være tingen? Har hørt at motoren må finjusteres for å senke Co2 utslippet også, hvis det er tilfellet, hvor mye kan det koste og hvor? Sier på forrhånd takk til alle mulige spekulasjoner ol. Siter System som pomper, tute på romper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 bytt luftfilteret og plugger kansje sjekk mebranen for hull,eller choken kan henge litt... vist ikke stikk på eit bilverkted å juster co en !det er ikke vits du prøve å justere selv ,du må ha eit co apperat. Det er vel bare en liten skru å kansje blandingskruen må justeres litt men,det skal i grunn gå fort vist ikke verkstedet vil tjene litt extra :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 ka var % på co testen? Trur eg hadde 1,25 på min... har vell lov å ha 2 eller 3, huska ikkje heilt. Men er vell noen som veit det. Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaxHarry Skrevet Juni 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 orker ikke å stikke ut og hente resultatene, men tror det var på 2,1 eller no sånnt no. Det jeg også lurer på er hvordan man egentlig skal måle det, han jeg sjekka det hos sa at jeg skulle prøve å holde bilen i ca 2k omrdregninger imens han leste av, problemet er jo at jeg ikke har RPM-meter på automatbilen min. Da kunne jeg like så godt ha holdt 4k istedenfor ol. Skal bytte tennplugger også og se om det blir no forskjell Har noen en forklaring på hvor blandingsskruen sitter? har lysst til å teste den også. Siter System som pomper, tute på romper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 skal sjekke ka eg hadde på min i morgen eg, så en får noen meir nøyaktige tall. skal no sitte på insug manifoilen opp på der en plass Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 bytt luftfilteret og plugger kansje sjekk mebranen for hull,eller choken kan henge litt... vist ikke stikk på eit bilverkted å juster co en !det er ikke vits du prøve å justere selv ,du må ha eit co apperat. Det er vel bare en liten skru å kansje blandingskruen må justeres litt men,det skal i grunn gå fort vist ikke verkstedet vil tjene litt extra :P CO2? Hehe, er sikkert CO du mener. Men sant, mye gode tips her: Bytt luftfilter Tennplugger og andre tenningsdeler Tett evt. eksoslekkasjer Kjør på 98 okt VIKTIG VIKTIG VIKTIG: JUSTÈR FORGASSEREN!!! Søk etter tråden CO-justering, så forstår du hva jeg mener. Jeg fikk 7.00 i CO på min, byttet filter, tettet eksoslekk. og justerte gasser, ble 1,20 når vi var ferdige. Lykke til! ;) Tror faktisk jeg måtte få den under 4,5 på en B230A 1986-mod! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg