Gå til innhold

Slutt å kutt svinger! Idioter/farlige situasjoner!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Å kjøre uten å kutte svinger kan også være morsommere en å hele tiden kutte. Hvis du aldri kutter har du jo mye mindre plass dermed blir den rellative hastigheten høyere, og du kan endel plasser få litt følelse av å kjøre fort uten å risikere straff for det.

 

Denne tråden minner meg om en jeg haiket med i vinter (er så lite ute på byen at jeg ikke hadde fått med meg endringer i bussruten). Han pratet om at han jobbet med trafikksikkerhet, og at han var veldig flink på det området. I noen ganske uoversiktlige svinger var han helt over i feil kjørefelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette med tegnsetting o.l har jeg opplevd på mange rare måter..

 

 

hender jeg glemmer meg av selv... og midt i rushen glemmer og blinke og herje..

 

 

og om jeg ligger oppi skauen midt på natta. jo da kan jeg finne på å blinke...

 

 

helt sprøtt!

 

... Er en ganske vanlig måte å markere at konklusjonen til resten av setningen får du selv komme frem til. I tilfellet mitt var det at du selv får vurdere hvor mye han kan om trafikksikkerhet når han ligger på feil side av veien i flere svinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan forsvarliggjør enkelte av dere at det lønner seg å kutte svinger??...

 

Sett at dere over ett strekk holder snitthastighet 80km/t i 70-sona i 20km.

 

20km / 80km/t = 15 minutter

20km / 70km/t = 17 minutter og 8 sekunder

 

Dere sparer altså a whopping 1 minutt og 52 sekunder på 20 kilometer, eller hele 56 sekunder pr. mil!! WOW! Det er virkelig verdt å kappe svinger og sette andres liv i fare for! Jajamensann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt til sin tid og alt med måte er alt jeg har og si her.

svært sjelden opplevd og møte folk i min kjørebane selv på veier

det er vanlig og kjøre gris. og kutter ofte svingene der selv og har

ALDRI møtt noen. se hvor faen du kjører og ikke vær helt idiot så går det

så fint så.

"Fuck kurt,våre idoler går med pistoler!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt til sin tid og alt med måte er alt jeg har og si her.

svært sjelden opplevd og møte folk i min kjørebane selv på veier

det er vanlig og kjøre gris. og kutter ofte svingene der selv og har

ALDRI møtt noen. se hvor faen du kjører og ikke vær helt idiot så går det

så fint så.

 

Jeg forstår godt at folk kutter svinger der de har full oversikt, og det IKKE ER NOEN FARE for møtende bil. MEN, med en gang disse som kutter har blitt vant til å kutte disse helt sikre svingene, så begynner de automatisk å kutte litt mer usikre svinger, og litt til og bare liiiiiitt til. Joda, dette skjer automatisk!

 

Har sittet på med en del slike, og det blir bare mer og mer kutting, og til slutt så skjer det selv om det kommer bil. I helgen så kjørte jeg hjem fra Sotra (øy utenfor Bergen), og i en brå høyresving (for meg) kommer det en jævla MR2 midt i veien. Kjørte mamma sin Yaris, og måtte kaste bilen ut mot grøften. Stod på fløyten og fristet å kjøre etter. Hadde jeg hatt 240-en min kunne det blitt ille for den MR2`en, er ikke sikkert jeg hadde fått den unna i tide.

 

Det er HELT OK for meg at folk kutter når de har oversikt, men at de sparer tid er bare vås egentlig. Kanskje det er mer komfortabelt, men men. Tror jeg fikk fram mitt her! :)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at folk kutter svinger der de har full oversikt, og det IKKE ER NOEN FARE for møtende bil. MEN, med en gang disse som kutter har blitt vant til å kutte disse helt sikre svingene, så begynner de automatisk å kutte litt mer usikre svinger, og litt til og bare liiiiiitt til. Joda, dette skjer automatisk!

 

Neida, dette skjer ikke automatisk.

 

kutter selv når jeg har oversikt.. mest om jeg er på langtur, har hverken med å komme seg fortere frem og iallefall ikke spare dekk. men regner med det er mer for å ha en mer behagelig tur uten all nedbremsing, bensinforbruk og g-kreftene. Helt ærlig så har jeg ALDRI havna i trøbbel på mine 7år på veien pga kutting, men derimot har jeg møtt en del som ligger godt over gulstripa!! problemet er ikke folk som kjører fornuftig og ser an situasjonen, problemet er folk som aldri burde hatt lappen.

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår