Krishell Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Skal bytte clutch på min bil nå. tenkte derfor jeg kunne dreie ned svinghjulet litt sammtidig. Er det noen som vet om jeg må bruke annen trykkplate ellerno da? trykkplata vil jo bli en del nærmere motoren. Håper på tips og erfaringer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Juni 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Ingen som har letta svinghjulet på sin 940? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Jeg har letta svinhjul på en B230ET, for at det skal stemme meg trykkplata så må anlegget for trykkplata dreies ned like mye som anlegget for lamellen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Juni 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 så jeg må gjenge opp hullene mer da? ( hvis de ikke er gjenget opp fult fra før?) Hvor mye tok du og merket du mye forskjell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Trenger ikke gjenge mer. Tok ca 3mm, rundt 1-1,5kg tenker jeg. Vanskelig å si om jeg merka no for jeg gjorde forskjellig andre ting med motoren samtidig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 er det ikke enkeltmasse hjul på ET'n da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Jo, vet ikke hvordan det blir på dobbelmasse jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Juni 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 så det vil ikke bli noe forskjell mtp andre ting bare jeg dreier likt for clutch og trykkplate? tenker på akselen og utløserlageret. faen heller. dreier ned å ser hva som skjer jeg. sier i fra :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 å lette ett dobbelmassehjul tror jeg er ukurant,ta heller et "vanlig" svinghjul og få det lettet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Juni 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Men da må jeg begynne å kødde med clutch etc og trykkplater for m90 kassa. jeg hadde en liste (med dl nr fra sachs om hva som trengtes) men den har jeg mistet i en formatering :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 jaaj... men om du skal ha et enkeltmasse svinhjul må du dreie en "forlengins hylse" til utløselageret i samme slengen. pga etter hva jeg husker var det 17mm forskjell og da når ikke armen trykkplata godt nok. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 jaaj... men om du skal ha et enkeltmasse svinhjul må du dreie en "forlengins hylse" til utløselageret i samme slengen. pga etter hva jeg husker var det 17mm forskjell og da når ikke armen trykkplata godt nok. ok, får se hva som skjer hvis jeg dreier ned baksiden eller om jeg bytter til annet svinghjul. tusen takk for hjelpen hvertfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 skal du alike vel dreie ned svinghjulet er det jo ikke så mye jobb å dreie den hylsa heller da ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-Sport Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 fikk anbefalt å skaffe meg et svinghjul fra en F-motor, og bruke clutch fra tidligere turbomodeller.... (opp til 95 mod). dette skulle vist gå. hvis ikke har jeg bare misforstått....! noe som heller ikke er så jævla usannsynlig. Siter - V70 `98 (x) 2x 244, 2x 245 (x) 760 m/230FK (x) 142 `69 ++++++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg