Gå til innhold

For lite strøm?!

Ranger emnet


tazie

Anbefalte innlegg

Heisann.. koblet opp det nye anlegget mitt idag sammen med en kammerat, men fikk det ikke helt til og gå som vi ville da vi skulle teste!

Dette har jeg:

1x dynaBel BF1704 forsterker, som driver 1x dynaBel 9410 sub. dynaBel.no For specs.

1x Saga USC9980 forsterker, som driver 1x Peerless Resolution 6" komponentsett. dynaBel.no For specs.

1x Pioneer DEH-P70BT

 

Pioneer spilleren har 3x utganger for forsterker(subwoofer, front, rear).

Vi koblet forsterkeren som driver subben til "subwoofer"-utgangen på spilleren, og forsterkeren som driver frontsettet til "front"-utgangen på spilleren.

Er dette riktig?

 

Alt spiller littegran, helt til den forsterkeren som driver subben min slokner! (lyset begynte sakte og bikke under, akkurat som om strømmen skulle være for liten). Tenkte først at jeg sikkert hadde for lite batteri, men alt annet av elektrisk fungerte jo utmerket! inkl. den andre forsterkeren til frontsettet mitt... Batteriet er bare er Varta blybatteri 50Ah.. vet at det ikke er av den største sorten, men det burde vel klare og drive anlegget mitt i over et minnut uten og tømme seg? jaja.. håper noen av dere bilstereo-guruèr der ute kan hjelpe meg! ;)

___________________________________

-1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i

x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt..

x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med en kondensator. Torshov har en 1F til 599.

 

Du skal kunne skru på alt av utstyr/lys uten spenningsfall, men det er nok ikke mulig nå. BF1702 alene kan vel trekke ca 60A, og 30-40A for Saga'en, så blir lite strøm til overs da med standard dynamo/batteri.

 

Koble på et voltmeter og sjekk om spenningen synker mye når du skrur på BF1702'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med en kondensator. Torshov har en 1F til 599.

 

Du skal kunne skru på alt av utstyr/lys uten spenningsfall, men det er nok ikke mulig nå. BF1702 alene kan vel trekke ca 60A, og 30-40A for Saga'en, så blir lite strøm til overs da med standard dynamo/batteri.

 

Koble på et voltmeter og sjekk om spenningen synker mye når du skrur på BF1702'en.

En kondensator hjelper hvertfall IKKE på dette problemet.

Og tviler sterkt på at anlegget hans går med 100A last.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår