el`satanical Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Jeg ønsker litt plusser og minuser, synsing fra folk og useriøse meninger uten ordentlige begrunnelser kan bare droppes.. :) Nr1: 91mod. Toyota Celica Gti. 2 liter med 156hk. Km stand ca 210000 Relativt strøken bil, som nettop har hatt naftest. Ikke funnet noe bortsett fra en demper som bør byttes. Farge rød, lett styling. Meget pen! Utstyr: ABS, Alarm, Alu. felger, El. just.speil, El. vinduer x 2, EU-godkjent, Farget glass, Fjernst./Sentrallås, Just. ratt, Kurve/tåkelys, Motorvarmer, Nedfellb. baksete, Radio/CD, Sentrallås, Servicehefte, Servo, Sport understell, Sportsseter, Varmeseter, Metallic, Nr2: 94mod. Saab 900 SE Turbo. 2 liter Turbo med 185hk. Alt jeg vet er at det er en eneiers bil med fult servicehefte. Km stand ca 180000. Denne er RØD på farge, og Coupe! Utstyr: * Sommerhjul, Vinterhjul, Lettmet. felg sommer, Sentrallås,Farget glass, El.vinduer, Elektriske speil, Elektriske seter m. memory, Oppvarmede seter, Midtarmlene, Bagasjeromstrekk, Kjørecomputer, Servostyring, Cruisekontroll, Air Condition, Airbag foran Nr3. 93mod. BMW E36 320. 2 liters rekke6 med 150hk. Kmstand ca 205000 Denne er sort på farge, og er selvfølgelig også Coupe :) Utstyr: ABS, Airbag, Alarm, Alu. felger, El. just.speil, El. vinduer x 2, EU-godkjent, Fjernst./Sentrallås, Just. ratt, Kurve/tåkelys, Nedfellb. baksete, Radio/CD, Sentrallås, Servo, Skinn, Skinn ratt, Soltak, Utetemp., Xenonlys, Metallic, Nr4. 89mod. BMW e34 525. Km stand på bil ca 380000. Byttet til 24v motor som er rullet ca 150k. Utvendig bar den vist preg av km, men motor og slikt var meget bra. Svært enkelt utstyrt.... De tre første er alle priset fra 60-70000. Den siste ca halvparten. Ting som er sentralt her er HOLDBARHET. Nå ønsker jeg da litt saklige meninger, og helt fra noen som har eid slike biler selv! Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fues Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Hvor langt hadde nr 3 gått ? Siter Mvh Mats Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaSSeR Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Jeg hadde valgt Celicaen, men nå er jo dette mest på grunn av at d nesten ikke går å leke seg på skikkelig vis med Saaben åsså er jeg ikke noe spesielt fan av Bmw da.. Siter [o]'90 Opel Omega 2.0i [o]'90 Opel Omega 3000 24v [o]'96 Opel Vectra 1.7TD [x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs) [x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Der, lagt til litt sentral info :) Grunnen til at jeg har lyst på: Toyota'n: Driftsikkerhet, svært pen å se på. Er litt japsemann innerst inne ;) Saaben: Tror den går ganske greit. JEG liker utseende på saab godt. Blir litt ulv i fåreklær, slikt liker jeg meget godt :D Også er den jo rimelig greit utstyrt da! Bmw'n: Liker utseende og lyden sinnsykt godt! Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Mange takk for tilbakemeldinger hitill. Og om noen mods ser dette, please sett opp en poll over bilene :) Dette glemte jeg helt... Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Er det den Celicaen på bildet, eller fant du bare et illustrasjonsbilde? Er det den, og den er rimelig rustfri, er det jo ikke tvil engang;) Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Det er den på bildet, og den skulle være rustfri :) Ja jeg heller nok for den... Men samtidig, hadde vært utrulig artig å hatt Saaben :) Folk regner ikke med den går så bra som den gjør.. Verre med celicaen, den oser fart og spenning ;) Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Ja saabene er ikke dumme, men jeg mener det var endel problemer med 900 før 9-3 oppgraderingen kom, og at de har kjøreegenskaper man ellers bare ser til sjøs. Men det er bare hear say! Har bare kjørt 9-3, og de er jo fine. Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Okai. Ja det er slik info jeg er ute etter.. Det er vel egentlig saaben jeg vet minst om i dette selvskapet... Har kjørt mye og900 (uten turbo da), men har aldri engang prøvesittet en ng900 :) Ser liksom for meg tøffingene i sine liksomsportsbiler når de flekker forbi, før saaben kommer som ett blaff og vaffler forbi! :) høhø... Jeg har også hørt endel negativt om gearkassene til saab, men det var kanskje spesielt automatkassene? Uansett mener jeg å ha lest at de var det svakeste punktet på disse modellene... Om noen kan bekrefte eller avkrefte slikt hadde jeg blitt svært takknemlig. Ellers positivt med saab er vel (om det er samme som gamle saaber) at prisene på deler er ganske ok, spesielt om man tar seg en tur over grensa. Og angående kjøreegenskaper som en båt, regner med at komplett senkesett blir innkjøpt uansett, det ilag med større felger og mindre profil slår neppe dårlig ut :) Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xanakor Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 vi har hatt 3 saab 900, 1987,1988 og 1994 girkassen på den ene gikk etter 200000, de andre hadde ikke problem, å d var biler som kjørte 150000 med, 1994 modellen gikk 300000 før v solgte den. den 5 dørs som vi hadde fikk kraftig bedret kjøreegenskaper med justerbart understell, vi hadde også turboen, og med chip og litt småfix gikk den som hælvete, var alltid gøy når stefaren min og jeg kjørte til trening, hjulspinn opptil 3 giret og kjørte ifra det meste av store bmw og audi. generelt var saaben en fin og komfortabel bil med mye plass og ekstremt gode seter. jeg ville valgt saaben ,den er jo tøff i coupe :) Siter VW GOLF 1.8 gl 1989 (x)volvo 244dl 1979 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Artig å høre :D Ble ikke mindre hekta etter å ha lest her: http://www.nordictuning.com/main.php?tuning=900&sub_page=1 Som dere skjønner er jeg ikke noen innbitt merkefreak, og bryr meg ikke så ille om det drar på framhjulene.. Men det er liksom Toyota og Saab jeg har likt lenge, og i den siste tiden har BMW kommet høyt opp etter at jeg kjøpte det i vinter :) Fantastisk morsomt med rwd, det legger jeg ikke skjul på.. Edit: Hvordan er disse saab motorene satt opp? Hvor kommer skyvet? Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Skal ikke uttale meg om andre biler enn Saaben. Cruisa rundt i en '97mod 900 2.0 Turbo SE en stund. Vil si at jeg ble meget overrasket. En meget komfortabel bil å kjøre. Hadde skinnseter i den jeg kjørte så vet ikke helt hvordan det er med stoffsetene. Men kan si at de var DEILIGE å sitte i. Har man ingen "onde" planer om å kjøre fort så fungerer understellet utmerket. Ellers følte jeg at rumpa skulle ut da jeg hadde høy hastighet inn i svinger. Litt ekkel følelse som kan ordnes med et senkesett. Litt "gubbepreg" over bilen, som igjen gjør den til en sleeper. "Var morro å kjøre på E6 da jeg tok igjen en Golf 2 GTI. Da jeg var i ferd med å passere GTI'en sakte tittet jeg på den. Ungdom som satt i denne og han så jo selvfølgelig gliset mitt. Han trampa pedalen i bånn og det samme gjorde jeg. SWISSHH!, og det tok ikke mange sekundene før han ble borte bak meg." Stort bagasjerom er det også i de. Det kan være praktisk på mange måter. Vet ikke om du har sett eller hørt om Saab Viggen før? Så er det jammen meg på tide! Viggen er jo dyr, men man kan jo alltids lage seg en? ;) Før eller siden dukker det opp en jente i livet ditt(såfremst du ikke har en fra før da), ville du ikke da ha vært glad du dukka opp i en bil det oser klasse av? Godt inntrykk på foreldrene gjør det også ;) Minuset ved Saaben er ikke girkassa, det er delene som koster $$$. Men uansett, en sånn bil SKAL jeg ha igjen. Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Edit: Hvordan er disse saab motorene satt opp? Hvor kommer skyvet? Turboen slår vel inn på 2500 eller 3000 om jeg ikke husker helt feil. 5.gir er mere cruise gir. Bilen gikk raskt opp til 210km/t ved bruk av 4.gir før det så dabbet av på 5.gir. Bilen stoppet på 235km/t i 5.gir, men ikke fordi motoren ikke orket mer. ;) Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet Juni 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Mye bra her nå :) Jeg kommer ivertfall til å hive meg over telefonen i morgen for å avtale tid og sted for å prøvekjøre :) Saab viggen er gromme greier ja! Har drømt om 900 Aero lenge, og Viggen blir vel som "new generation" Aero? Fadern har og900, og han sier deleprisene er fine, men mulig deleprisene er store fra gamle 900 til nye? edit: Men da sparker den jo godt avgårde ivertfall :) Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Har en kamerat som jobber som mekaniker på Saab og han fraråda meg å kjøpe Saab eldre enn Saab 93. Mye som begynner å knirke og kutte ut etter 200k. Orginal eksos ruster annethvert år. Kjøreegenskaper som en båt som noen sa her. Mamma har en 97mod 900s og den er det god baksete/bagasjeplass, men er ikke fornøyd med forsetet. Altfor liten plass mellom setet og rattet. Div slanger råtner etter 150k. Jeg klarte å sprekke den ene slangen til radiatoren på julaften. Kameraten min hadde det liggende hjemme, for han visste det kom til å ryke på sin 95 turbo om ikke lenge. Deler koster mye ja. Turboen bør byttes mellom 200k og 250k. Tror jeg hadde satsa på Toyota'n. Foruten rusta er jo motorene evigvarende. Det med stylinga hadde jeg vært litt skeptisk til. Selv liker jeg ikke å kjøpe uorginale biler da man aldri veit hvem som har montert dette. Hva om en 18 åring som ikke har peiling har klådd på no mer enn bare styling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.