Gå til innhold

Brukroa-garadge: Dino - turbocart...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir jævli tøft det her! Er imponert!

Men hvis ikke motoren orker å spinne turboen, så kan du jo bruke'n som kompressor vettu;)...

 

Håper det... :) Fint at noen har trua på en 15 åring, for veit om fler som ikke har det... hehe... Ska nok få den til å snurre skjønner du... Uansett, skifter motor hvis den ikke spinner med 125 ccm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg et lite spørsmål her... Har grubla på det i hele dag... Det har seg sånn at jeg nå har bestemt meg for å plassere forgasseren forran turboen... Men det jeg grubler på er om det er viktigst at bensina eller eksosen har kortest vei fra/til turboen? Det er jo muligheter for at motoren har nok å å styre med med tanke på å snurre turboen om jeg ikke ska laga noen unødvendige svinger i eksosen? men i et anna tilfelle så er det også fint om bensina hadde hatt kortest mulig vei å gå siden frakta av bensin ifra gasser til sylinder også ska gjøres av turboen? Håper på svar... ;)

 

Mvh... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg et lite spørsmål her... Har grubla på det i hele dag... Det har seg sånn at jeg nå har bestemt meg for å plassere forgasseren forran turboen... Men det jeg grubler på er om det er viktigst at bensina eller eksosen har kortest vei fra/til turboen? Det er jo muligheter for at motoren har nok å å styre med med tanke på å snurre turboen om jeg ikke ska laga noen unødvendige svinger i eksosen? men i et anna tilfelle så er det også fint om bensina hadde hatt kortest mulig vei å gå siden frakta av bensin ifra gasser til sylinder også ska gjøres av turboen? Håper på svar... ;)

 

Mvh... :)

 

 

Har Minimalt og si. Men jo kortere rør du har jo mindre lag. Uansett om det er innsug eller eksos. Funnet ut nå mer om olje?

01 Bmw 320 2,2 Mtech2 induvidual

-x-Volvo 142 73

-x-Ski-Doo Formula +

-x-Volvo 240 (Bilcross)

Link til tråd om 142`en http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=932630#post932630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Minimalt og si. Men jo kortere rør du har jo mindre lag. Uansett om det er innsug eller eksos. Funnet ut nå mer om olje?

 

Ok... Har ikke tenkt så mye på det med olja nei... Fikk et anna problem i dag, og det var at jeg ikke får istand en komplett motor med de dela han fyren jeg skulle kjøpe motor av har... :/ Så nå vurderer jeg å gå i innkjøp av en Honda eller Briggs & stration motor med mer slagvolum (350 ccm) og evt. bruke drev og kjede inn til CB girkassa og deretter gå videre med drev og kjeder fra firkassa til akslingen (sveise drev rett på veiva i CB motoren)... :) Jeg har også gjort meg noen tanker om at kanskje den turboen jeg har fungerer som en lavtrykksturbo på 900 ccm, og at den da kanskje vil fungere som en høytrykksturbo hos meg... Noen som har noen formeining om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... Har ikke tenkt så mye på det med olja nei... Fikk et anna problem i dag, og det var at jeg ikke får istand en komplett motor med de dela han fyren jeg skulle kjøpe motor av har... :/ Så nå vurderer jeg å gå i innkjøp av en Honda eller Briggs & stration motor med mer slagvolum (350 ccm) og evt. bruke drev og kjede inn til CB girkassa og deretter gå videre med drev og kjeder fra firkassa til akslingen (sveise drev rett på veiva i CB motoren)... :) Jeg har også gjort meg noen tanker om at kanskje den turboen jeg har fungerer som en lavtrykksturbo på 900 ccm, og at den da kanskje vil fungere som en høytrykksturbo hos meg... Noen som har noen formeining om det?

 

 

Di gressklipper motorene er ikke noe og satse på. Er en sånn som står på den terreng rullestolen som vi bygde turbo på. Får bare 0,2 i lade trykk. Får ikke nokk Turtall på de til og få turboen til og lade ordentlig. Da må du heller finne deg en 2 takter av noe slag. Du snakka jo om separat smøring uansett. ;) er ikke så mange som har gådd den vegen ;)

01 Bmw 320 2,2 Mtech2 induvidual

-x-Volvo 142 73

-x-Ski-Doo Formula +

-x-Volvo 240 (Bilcross)

Link til tråd om 142`en http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=932630#post932630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Di gressklipper motorene er ikke noe og satse på. Er en sånn som står på den terreng rullestolen som vi bygde turbo på. Får bare 0,2 i lade trykk. Får ikke nokk Turtall på de til og få turboen til og lade ordentlig. Da må du heller finne deg en 2 takter av noe slag. Du snakka jo om separat smøring uansett. ;) er ikke så mange som har gådd den vegen ;)

 

Har undersøkt litt, og det stemmer det du sier... Den motoren jeg fant som gikk høyest på turtall var en Honda 6.5 hk som greide 4800... ikke akkurat noe å satse på... Sååå... Da veit jeg egentlig ikke hva jeg ska gjøre... Den CB motoren hadde jo vert kurant og turbo konventert... Men men... Gir meg ikke... Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? :) Og for all del, er det noen som har en 100 ccm sylinder, et 125 ccm stempel eller en topp til en CB 100/125 så SI IFRA... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke starte med og turbo konvertere en moped motor ellernå? Vist du spanderer på deg ett separat olje system uansett? Får sikkert ikke allværden med effekt. men du får garrantert lett tak i en billig motor. Trenger ikke begynne på noe værst. ;) Blir kult uansett!

01 Bmw 320 2,2 Mtech2 induvidual

-x-Volvo 142 73

-x-Ski-Doo Formula +

-x-Volvo 240 (Bilcross)

Link til tråd om 142`en http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=932630#post932630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg så å si igang igjen... Nå har jeg det meste av ventil styringa, og jeg har fått tak i 125 ccm sylinder og 100 ccm stempel... hehe... Samt tennplate og litt småtteri... Så det jeg kommer til å gjøre er at jeg honer oppatt sylinderen og kjøper et "stempel kit" og et kryssboltlager ifra Mc-Deler til 350,- :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skumleste, men iallefall. Vist du skal ha en enkel og liten ic så skaff deg en ifra e n gamlere (79-93) saab 900 turbo. Er liten men skulle vel være grei til ditt prosjekt. ;)

 

saab%20900%201985-1993%20(core184x_x_%20tot%20279x368x76%20slang%2063)2.jpg

 

Se der ja... Den var ikke dum... :) Men blir nok til at jeg monterer gasser før turbo, men gjør jeg ikke det så går jeg til innkløp av en slik en... Den der var jo midt i blinken... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår