Gå til innhold

Mega problem med dynamo støy!

Ranger emnet


MagnusBF

Anbefalte innlegg

Heisann.

Nå har jeg fått problemet alle en eller annen gang sliter med, tror jeg.

 

Alt sammen har funka før i samma oppsett, men når jeg satt opp alt nytt på en plate jeg har lagd kom støyet. Det går 2x25" bakover, og 50" til jordingspunktet bak. 50" går inn i en fordelingsblokk, hvor den fordeler 20" til de to største forsterkerne, og en 10" til den minste.

 

Jeg har kobla alt opp og ned igjen, uten hell. Prøvde også alufolie rundt signalkabelene, uten hell.

 

Spiller: DEHP8600MP

Amp1: BF4501

Amp2: EA2150

Amp3: Tidalwave

 

Legger ved et bilde av hvordan det er koblet. Håper noen har noen gode svar!

 

ampsconnection4lq.th.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at " ikke betyr mm2 da.. hehe.. 50" kabel er ganske tykt!

 

1. prov å jorde "utsiden" av signalkabler der de går inn i spiller (legge kabel inntil "utsiden" av koblingen)

 

2. prøv å legge en jordkabel fra samme jordpunkt som forsterkerene har og frem til spiller.

 

om nr 1 hjelper så er spiller problemet.. om nr 2 hjelper så.. så er problemet løst ved å legge den jordkabelen..

 

viss ikke dette hjelper så skriker du om hjelp igjen.. hehe (selv om det er mange trådet om dette problemet!)

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at " ikke betyr mm2 da.. hehe.. 50" kabel er ganske tykt!

 

1. prov å jorde "utsiden" av signalkabler der de går inn i spiller (legge kabel inntil "utsiden" av koblingen)

 

2. prøv å legge en jordkabel fra samme jordpunkt som forsterkerene har og frem til spiller.

 

1. Dette gjorde jeg, hjalp ikke

2. Ikke fysisk mulig å få plass til kabel frem igjen til spilleren. Men dette skal jo ikke ha noen ting å si......

 

Å ja, jeg er klar over at " ikke er samme som mm2, men går mye raskere med " og alle skjønner hva jeg mener!

 

Så da er det sagt!

 

Håper noen andre har flere forslag??

Takk for svar lohelle=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, har en mistanke...

Prøv å koble til forsterkerne, kanal for kanal med signal fra spillern til en kompis med en signalkabel som legges utenfor bilen. Prøv også samme kabel på hver kanal fra spiller til forsterker.

Om støyen forsvinner når du kobler til spillern til kompisen kan du ha brente jordingsbaner på de aktuelle utgangene du merker forskjell på.

 

Elers er det bare å sete seg ned, lage et skjema over hva en har koblet til og deretter gå over dette systematisk, gjerne med kontrollkobling med tredjepartsutstyr som du vet fungerer. Somregel sitter en da igjen med et entydig svar etter en slik feilsøkingsrunde.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(som også jalla nevner) så er det oftest raskest mtp feilsøking å prøve en annen forsterker og en annen cd-spiller FØRST. Da kan man utelukke disse.. da står man igjen med strøm, signal og høyttalerkabler..

Så kan man prøve signalkabler utenfor bilen... koble høyttalerkabler utenfor bilen osv...

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår