Gå til innhold

Importere bil fra Sveits

Ranger emnet


dudeskyline

Anbefalte innlegg

Dette haster! Fikk ikke så god hjelp fra hun informasjonsmedarbeideren hos toll.no. Jeg håper noen gidder og svarer på mitt spørsmål. Det var for mye informasjon på trådene angående import av biler. Det jeg skal spørre er litt spesielt;

 

Søstera mi giftet seg med en fra Sveits. Hun flytet til Sveits og bodde der 3 år, men likte seg ikke noe særlig der nede. Hun flyttet tilbake til Norge. Nå vil mannen hennes flytte til Norge for godt. Han vil ta med seg bilen sin til Norge.

Hvordan blir det nå? Kan han fortsatt kjøre rundt med sveitsiske skilt i Norge eller må han sette på norske skilt og betale den berømte engangsavgiften.

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

 

K&N innsats filter selges!

 

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytte greine er fjernet ..

men han kan beholde bilen på sveitsiske skilter .. men da kan ikke søstra di kjøre den hvis ikke hu er sveitsisk statsborger da

 

Det vil si at han betaler avgifter som vanlig i Sveits, men kjører den her i Norge. Hun fra tollvesenet sa at dette ikke gjaldt når han skulle bo her resten av livet. Vet ikke hva jeg skal tro på. Har også hørt fra andre at det er mulig å ta med seg bil inntil Norge og det motsatte. helpme

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

 

K&N innsats filter selges!

 

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic: Hvordan bil kjører han?

 

Jeg kjenner en som tok med seg bil hjem en gang, men er slutt med det nå. Det meste andre, også. Tror det er slik, at man kan kjøre den i 3 måneder på utenlandske skilter, som turist. Men, hvem sjekker opp hvor lenge den har vært der? Alle polakker gjør det slik, ytterst få blir tatt. Tror de driter langt i om noen fra Sveits er her. De har jo tross alt ganske mye respekt av Norge , for vi er jo ganske like (sære mennesker, gamle tradisjoner, ikke-EU, osv.)

 

Lykke til :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic: Hvordan bil kjører han?

 

Jeg kjenner en som tok med seg bil hjem en gang, men er slutt med det nå. Det meste andre, også. Tror det er slik, at man kan kjøre den i 3 måneder på utenlandske skilter, som turist. Men, hvem sjekker opp hvor lenge den har vært der? Alle polakker gjør det slik, ytterst få blir tatt. Tror de driter langt i om noen fra Sveits er her. De har jo tross alt ganske mye respekt av Norge , for vi er jo ganske like (sære mennesker, gamle tradisjoner, ikke-EU, osv.)

 

Lykke til :)

 

Det er ikke noe grom bil vi snakker om her . Det er en Nissan x-trail. Takk!!! Man trenger alltid det!

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

 

K&N innsats filter selges!

 

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler som er kjørt i Sveits har som oftest ombyggd motorer for å bli godkjente. Sveits er ett av de landene med de strengeste krav til utslipp. Hadde en Sierra 4x4 som kom fra der engang. Den hadde en avansert EGR system. Les:komplisert og håpløst. Motoren gikk ikke bra men eksosen kan du ha brukt som respirartor på pasienter som ligger på akutten

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gammel tråd, men hvis HAN er sveitser med sveitsisk pass, kan HAN kjøre sveitisk bil i Norge en stund. Det kan ikke hun som (hvis hun er) norsk statsborger. Har hun sveitsisk pass, kan hun kjøre sveitsisk bil e stund. Jeg som utenlandsstudent kan kjøre utenlandsk bil fra tollgrensen og hjem. Ikke mer.

Bil er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår