Gå til innhold

litt ulyder på bilen... hva?

Ranger emnet

ballemann

Anbefalte innlegg

ulyd nr.1: det gneldrer litt i motorrommet, kan det være viftereima? hvordan skifter/strammer jeg den?

ulyd nr.2: når jeg tar av og svinger til venstre samtidig, kommer det sånn klakke lyd fra bakhjulet eller i nærheten av den? lyden er sånn, prøv å si klakk nederst i halsen din :P aner ikke hva det kan være, begynner å bli lei av den :P

mvh ballemann

85mod toyota lc lj70 33"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulyd 1- Pleier som regel å kvine når viftereima er slakk. Men hvis du vil prøve er den veldig enkel å stramme\skifte. Under(under bilen, vansklig hvis du skal prøve overifra :) ) dynamoen så er det en strammeskrue, veldi enkelt. Du løsner den yttre mutteren, så kan du bare stramme med den andre.

Hvis du beskriver den gneldringa litt bedre blir det kanskje enklere for noen.

Ulyd nr.2:

kanskje hjullager. men det ene gummifeste på potta mi gikk istykker her om dagen og når jeg svingte dunka potta inntil reservehjulsbrønnen, da blei det en slik klunkelyd. Det var og venstresving.

bedre mekanisk innsikt har jeg ikke :)

--GrannyRacer #1----

81 Golf diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
låner tråden litt jeg;

når jeg starter bilen,skramler det noe voldsomt frammi maskinrommet. Det KAN virke som om den trekker falsk luft, er dette med havarerte innsugningspakninger et vanlig problem på Polo ?

Initium

hvilken årsmodell har du?

dette gir seg rett etter at du slipper starteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
hvilken årsmodell har du?

dette gir seg rett etter at du slipper starteren?

Bilen er en 1999. Lyden hørs som om noe er løst når den er startet, metallisk skrangling av noe slag.

Ideer jeg har;

-Vannpumpa

-Eksosanlegget ( framre del ) eller manifolden

-Aggregat ( ac pumpe, dynamo el.l )

Lyden forsvinner når bilen blir varm. Tror IKKE vannpumpa ble byttet sammen med regreima, var det dumt tro ?

JokerS30

Lenke til kommentar
Del på andre sider