Gå til innhold

Visker armer på 164

Ranger emnet


FINNI

Anbefalte innlegg

Tror kansjke spm var litt vagt.

Jeg mener hele armen løs ifra splines akslingen, på 240 er de skrudd på men

det er ikke mine???:driving :puke

visker164.jpg[/img]

 

på 164 viskere er der splein på visker og aksling. og nedom spleinen på akslingen er det et spor og på visker armen er der et "klips" (eller ka ej skal kalle de?sjå på bilde der vor pilen er..) som ligger spendt inni sporet på akslingen og låserav visker armen, så den sitter fast. så for å få den løs må du vippe ut "klipset" av sporet på akslen og dra av visker armen.(kan muligens sitte fast og trenger hjelp aav 556 el. lignende, vippe ut med skrujern eller ka fantasien skulle finne på). er ikkje so flink å forklare,men håper bilde kan fortelle litt og at du blir hjelpte me de..

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker takker

Fikk de ironisk nok av idag, Hadde bare satt seg noe j.....

Måtte være to stk ,en for og holde inn klipsen og en for og trekke opp.

Men nå er de av og bilen er et skritt nærmere hellakkering.

Håper og få kjørt på seinsommeren en gang(Vallåkra kansje)

HOPP

Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker takker

Fikk de ironisk nok av idag, Hadde bare satt seg noe j.....

Måtte være to stk ,en for og holde inn klipsen og en for og trekke opp.

Men nå er de av og bilen er et skritt nærmere hellakkering.

Håper og få kjørt på seinsommeren en gang(Vallåkra kansje)

HOPP

Finn

 

ok men det var no godt å høre..er det B30 turbo prosjekt du holder på med?? ka du har gjort med bilen din?

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois,

Ja det blir turbo, driver og bygger motor litt nå og da.

Bygger på B30E motoren men det er nokk stort sett veiv og blokk som er igjen

av orginalen. sten parner råder smidde mahle stempel electromotive tec3 motorstyring med coilpakke osv. t04e turbo lastebilcooler doble wallbropumper

8 grønne 440ccm dyser skjærekantpakkn osv osv.Motoren har vært kjørt før med turbo, men med org innmat og mye mindre ladetrykk.

Finni20df7a19.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois,

Ja det blir turbo, driver og bygger motor litt nå og da.

Bygger på B30E motoren men det er nokk stort sett veiv og blokk som er igjen

av orginalen. sten parner råder smidde mahle stempel electromotive tec3 motorstyring med coilpakke osv. t04e turbo lastebilcooler doble wallbropumper

8 grønne 440ccm dyser skjærekantpakkn osv osv.Motoren har vært kjørt før med turbo, men med org innmat og mye mindre ladetrykk.

Finni20df7a19.jpg

 

er dette bilde av din motor?ligner på den som stod i den 164a som nå har v12èr

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Og Ja he he.

Kjøpte denne motoren av jonas sjøgren for et par år siden, da han som sagt hadde skohornet et jagguar tolver nedi.

Kjøpe motoren nedplukket i mollekyler, så jeg driver og skyndter meg sakte for og få satt sammen med ny innmat portet og overhalt turbo ny pakn osv.

Men jeg måtte først ta rusta ,tror jeg har bytta mellom 50-100kg blekk en plass. Det var helt rustet opp.

Men nå snart klar til lakkering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok..blir no et bra prosjekt ditta då..ja rust er noke helvete, til meir rust en tar og til meir en leita til meir rust finne man..føler som en aldri finner enden på det..har vore tatt jævli me rust på mitt prosjekt me, men snart ferdig under nå..eg og vurderer turbo konvetere B6304F motoren som skal i 164a, men har valgt å utsette det, må først få ihop bilen og få alt oppe å gå..

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24ventileren er jo et steinbra utgangspunkt for turbomotor.

Må vel bare bytte en del ting inni motoren.

Vi bremsa den Svarte 242 fra bilsport(Rindalsvolvoen) med den seksern på bjørnstd bil i fjor høst.

Den bremsa 442 hk og 600 nm på bakhjulene så det blir fint det.

Lykke til videre da

Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja takk for det..du skullakje laga dej en tråd da av turbo prosjekte ditt her da..hadde vore spennende å fylgt med kor det gjekk..

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois

Tenkte jeg skulle legg ut en prjkt tråd litt utover sommeren, Har ikke tid til noe på164n fortia. men når det blir litt fortgang i ting igjen så blir,e.

He he det må jo være litt progresjon i en prosjekttråd også så det blir interesang lesing.

Du må legge ut en om din du å.

Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi

Tenkte og gjøre noen små lager utbedringer på m400 kassen

og se hvor mye den tåler. Har et par ok av sorten liggende, og

Simon marmander med nesten lik motor kjørte med en slik kasse ifjor.

Vel han tok knekken på et par under drag med 500++++ hester ,og

det er der jeg og håper og havne effektmesig He he.

Men det blir nok tremek el suprakasse når økonomien tilsier det.

Foresten er det noen som har prøvd doug nash kassene? en kompis har en

5 tr man i en 55 chevy med kompressor men har aldrig fått sett ordentlig på kassa størelse osv,om man må operere hel tunneln torpedo osv.

Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår