Gå til innhold

gokjenning av vr6

Ranger emnet


Skyline_401

Anbefalte innlegg

Send brev til Møller. Skal vel ikke være noe problem det. Flere som har gjort det.

I og med at du har GTI, altså godkjente bremser, så blir det vel bare enda lettere. Mulig du må ha litt mer bremse power til 170hk?

 

 

 

ja det var det jeg tenkte på.. men skal sende brev til møller løpet av uka!, så får vi se.. :thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sendte mail til møller angående godkjenning av vr6!

han sa at dei ikke kunne svare på det.. i og med at mk2 ikke kom ut fra samlebandet med som vr6!

so da måtte jeg evt snakke med tyskland om diverse papierer!

 

 

det er det jeg har hørt også, at jeg må få Papirer fra Tyskland, pga dem ikke har det her i Norge..

 

og da må jeg ned til Tyskland å vise bilen, før jeg får vist den i norge..? noen som har hørt det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er det jeg har hørt også, at jeg må få Papirer fra Tyskland, pga dem ikke har det her i Norge..

 

og da må jeg ned til Tyskland å vise bilen, før jeg får vist den i norge..? noen som har hørt det samme?

 

Ja. Da må bilen testes av TÜV, noe som koster mye penger.

 

MEN

 

Det går godkjente Golf 2 VR6 i Norge, så det skal være mulig om du drar til riktig sted og godkjenner. Enkelte steder er mer sære enn andre, selv om det i teorien ikke skal ha noe å si hvor du velger å ta godkjenningen.

 

Greia er at grinebiterne på biltilsynet (Statens Vegvesen) kan skylde på Møller om det skulle skje noe galt med bilen om de har fått godkjenningspapirer. På modeller som Golf 1 GTI 16v og Golf 2 VR6, hvor Møller ikke gir fra seg papirer, er det selve folka på biltilsynet som må gå god for at bygget er forsvarlig bygget (dette skal de jo kontrollere uansett), og at bilens egenskaper ikke blir kraftig redusert.

 

Jeg tror og mener at vanskeligheten med å få godkjent Golf 2 med VR6 i Norge kommer av at de som jobber med godkjenning av motorvogner stort sett er sære, grinete og late. Det ligger faktisk noe i det som sies om at alle som jobber på "biltilsynet" gjør alt for å -ikke- yte service og å gjøre dagen(e) jævlige for deg.

 

edit: Få kontakt med en som har fått godkjent VR6-bygg før, og hør hvordan han har gått frem. Du kan kanskje også få han til å bli med på visning sammen med deg, hvor han viser frem sitt vognkort.

 

Enkle ting som å vise bilder av byggeprosessen kan kanskje også blidgjøre kontrolløren.

 

Mvh

Marius

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkle ting som å vise bilder av byggeprosessen kan kanskje også blidgjøre kontrolløren.

Og holde en dialog i gang med deg og BT mens du driver å bygger om kan jo også være til hjelp. Skal fint gå, om man gjør alt riktig og har nødvendige godkjenningspapirer. Er ikke no ingen har klart før så..

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting til. selvom man kommer med ett ark fra TUV hvor det står mye fint på tysk, så betyr ikke det at bilen automatisk blir godkjent hos BT! er en del lover og regler som er spesifike for norge

 

 

nei nei, det er vi klar over.. men vis jeg ringer inn til møller, og biltilsynet, så sier at jeg har masse Tuv fra Tyskland, da skal vel det hjelpe? pluss at bilen ser strøken ut da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår