Gå til innhold

luftfilterboksen

Ranger emnet


VOLVO real power

Anbefalte innlegg

vel, 99% av volvogassere får fnatt av powerfilter hvertfal... fusker og står i... har ikke det noe med vakum-reduksjonen å gjøre, så vet ikke jeg :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, 99% av volvogassere får fnatt av powerfilter hvertfal... fusker og står i... har ikke det noe med vakum-reduksjonen å gjøre, så vet ikke jeg :)

Det har vel mer med at den får for mager blanding med åpent luftfilter som gjør at forgasseren suger inn mer luft og derfor større forhold luft i forhold til bensin enn før. Kan vel dyse opp litt da? :) ELLER kjøre med org. filter hehe:driving

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men til trådstarter, som har 88-modell, så regner jeg med du har B230E-motor el no? Da går det fint... bare pass på å få kald-luft inn til filteret, og fest det skikkelig! Lag deg eventuelt en brakett fra en eller flere av de 3 skruene på framsiden av venstre støtdemper-tårn... så blir det "smooth" ;)

 

er b230 k motor

2006 nissan navara

1995 nissan primera prosjekt:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156602 gaamelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mn ka ska eg gjøra med den slangen så går til motoren ????

 

går mange slanger til motoren .. :google :D

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går mange slanger til motoren .. :google :D

 

joa...men er ikkje så mange som går frå luftfilterboksen. det er den store som går til forgasseren og 2 eller 1(er ikkje heilt sikker) små som går ned i blokka. Og vist ha fjerner luftfilterboksen blir jo dei hengande i lufta.

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa...men er ikkje så mange som går frå luftfilterboksen. det er den store som går til forgasseren og 2 eller 1(er ikkje heilt sikker) små som går ned i blokka. Og vist ha fjerner luftfilterboksen blir jo dei hengande i lufta.

 

ja e den frå luftfilterboksen så går til grenrøra ser det ut til

2006 nissan navara

1995 nissan primera prosjekt:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156602 gaamelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den slangen som går til grenrøret er nok noe EGR (Exhaust Gas Return)-greier... sender litt eksos i retur inn i innsuget, for å få ned NOX-innholdet i avgassene... styres av en egen ventil. Den er en stor fordel at denne er på når du skal på EU hvertfal.. :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den slangen som går til grenrøret er nok noe EGR (Exhaust Gas Return)-greier... sender litt eksos i retur inn i innsuget, for å få ned NOX-innholdet i avgassene... styres av en egen ventil. Den er en stor fordel at denne er på når du skal på EU hvertfal.. :)

mn ska eg berre ta vekk heile driten eller la den henga der ??

2006 nissan navara

1995 nissan primera prosjekt:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156602 gaamelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den slangen som går til grenrøret er nok noe EGR (Exhaust Gas Return)-greier... sender litt eksos i retur inn i innsuget, for å få ned NOX-innholdet i avgassene... styres av en egen ventil. Den er en stor fordel at denne er på når du skal på EU hvertfal.. :)

jeg trodde det var for å varme luften om vinteren :)

Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst

Volvo V70 AWD R 99mod vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den slangen som går til grenrøret er nok noe EGR (Exhaust Gas Return)-greier... sender litt eksos i retur inn i innsuget, for å få ned NOX-innholdet i avgassene... styres av en egen ventil. Den er en stor fordel at denne er på når du skal på EU hvertfal.. :)

 

Nei, EGR'en kommer ut bak fra grenrøret og går rett på innsug-manifolden. Er ikke noen slange, men ett rør. Den slangen som går til luftfilterboksen/insugslangen er en del av pulse-air systemet. Denne putter luft inn mellom eksos-pulsene og skal gi mindre utslipp. Den svære sølvslangen er oppvarming av kald motor.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, EGR'en kommer ut bak fra grenrøret og går rett på innsug-manifolden. Er ikke noen slange, men ett rør. Den slangen som går til luftfilterboksen/insugslangen er en del av pulse-air systemet. Denne putter luft inn mellom eksos-pulsene og skal gi mindre utslipp. Den svære sølvslangen er oppvarming av kald motor.

 

det stemmer mn ska la den henge den som går til grenrøret?

2006 nissan navara

1995 nissan primera prosjekt:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156602 gaamelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår