vw-vegard Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 På så godt som alle topper kan luftflyten forbedres ved å optimalisere formen på ventilåpninger, avrunde vinkler osv. Pointet er å forbedre flyt og bevegelse av selve blandingen som går rett inn i forbrenningskamrene. Detta kan du få utført med datastyrte maskiner for optimal flyt. Arbeidet blir som regel gjort på innsugssiden, fordi det er her det meste av potensialet kan hentes ut. Dæven, Max-Power teknisk skole kan virkelig lære deg noe :) Siter - 200SX S14a X 91 Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noddy86 Skrevet Juni 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 På så godt som alle topper kan luftflyten forbedres ved å optimalisere formen på ventilåpninger, avrunde vinkler osv. Pointet er å forbedre flyt og bevegelse av selve blandingen som går rett inn i forbrenningskamrene. Detta kan du få utført med datastyrte maskiner for optimal flyt. Arbeidet blir som regel gjort på innsugssiden, fordi det er her det meste av potensialet kan hentes ut. Dæven, Max-Power teknisk skole kan virkelig lære deg noe :) så dette er å porte toppen? =) jaja, man lærer så lenge man lever..;) men kan dette gjøres selv, eller må man ha maskiner og fagfolk for å gjøre det? Kunne tenke meg å havne en plass mellom 150-160hk uten å gjøre altfor mye, og ikke bruke så mye penger.. turbo å sånne ting for komme når ny jobb er i boks å jeg tjener nok..=) Siter Mitt Golf Mk2 prosjekt |Noddy| ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-vegard Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Før det ble ofte gjort for hånd, men nå er det vel mer og mer maskiner som gjør det. Ville nok anbefalt å latt en firma ta seg av det, hvis du ikke kjenner noen som gjør det billig og som har ekspertisen.. Kanskje en idé å høre hva dette kommer til å koste deg også før du lar de ta helt av i motorrommet ditt :) Siter - 200SX S14a X 91 Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noddy86 Skrevet Juni 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Før det ble ofte gjort for hånd, men nå er det vel mer og mer maskiner som gjør det. Ville nok anbefalt å latt en firma ta seg av det, hvis du ikke kjenner noen som gjør det billig og som har ekspertisen.. Kanskje en idé å høre hva dette kommer til å koste deg også før du lar de ta helt av i motorrommet ditt :) jaha... ja men da for dette bli noe å tenke på så lenge, koster sikkert noen kroner å få gjort dette hos et firma... Siter Mitt Golf Mk2 prosjekt |Noddy| ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBeRt0 Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Dette blir bra Odd ! Sant det du sier at fargen ikke komme skikkelig frem , jeg vil påstå at den ser mye råere ut i virkeligheten ! Det kommer til å ta tid før den er ferdig , men bra det blir det , garantert ;) Siter Golf G60 1991 x Golf GTI 16 V - 1988 x Golf GL 1.8 - 1985 x Derbi sm - 2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noddy86 Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Dette blir bra Odd ! Sant det du sier at fargen ikke komme skikkelig frem , jeg vil påstå at den ser mye råere ut i virkeligheten ! Det kommer til å ta tid før den er ferdig , men bra det blir det , garantert ;) jo takk for det=) synd det endte som det gjorde for bilen din da, kjipt for deg men ok for meg:p hehe=) Siter Mitt Golf Mk2 prosjekt |Noddy| ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBeRt0 Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 hehe sant det , savner golfen :( Men som sagt , jeg skal garantert ha ny golf , venter bare på pengene ! Siter Golf G60 1991 x Golf GTI 16 V - 1988 x Golf GL 1.8 - 1985 x Derbi sm - 2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noddy86 Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 hehe sant det , savner golfen :( Men som sagt , jeg skal garantert ha ny golf , venter bare på pengene ! jah bare si fra om det er noe du trenger, så stiller jeg=) Syns du skal ta en standard denne gangen og gjøre alt selv..;) blir mye mer moro av det..;) Siter Mitt Golf Mk2 prosjekt |Noddy| ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mfall Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Fet golf :) Angeleyes hadde kledd denna tror jeg.. :D hadde sikkert blitt fett. Gjort no gøy på innsia bilen, eller bare på utsia? Siter Mats a. - 91 mod VW Jetta Gl 1.8 - 86 mod Toyota Camry Gli 2.0i (selges for 1500 i trysil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noddy86 Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Fet golf :) Angeleyes hadde kledd denna tror jeg.. :D hadde sikkert blitt fett. Gjort no gøy på innsia bilen, eller bare på utsia? jo takk, blir nok ikke angel eyes på denne, men nye lykter blir det nok.. =) bilen hadde jo orginalt et brunt interiør, så dette har blitt byttet ut med sport skinnseter.. matta i gulvet er bytta til svart, taket har jeg kledd i svart høgtaler stoff, og plastdeksler som en gang var brune er lakket sorte.. ellers så er det neon på gulvet fremme, og det skal etterhvert komme bake og. I bagasje rommet er det svært lite å se på nå, men der skal det bygges..;) ja forresten, der var jo brune dørtrekk og, men de er seff byttet ut..;) Siter Mitt Golf Mk2 prosjekt |Noddy| ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noddy86 Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 jaja, for dere som liker å lese igjennom alt som er gjort med en bil så har jeg en god nyhet=) Jeg skal faktisk ta meg tid til å fortelle dere hva som er gjort med bilen siden jeg kjøpte den.. Først noen bilder av hvordan den så ut når jeg kjøpte den: Ikke noe vakkert syn, men det var jo i det minste en golf=) Siter Mitt Golf Mk2 prosjekt |Noddy| ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noddy86 Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Det tok ikke lenge før jeg satte den i en garasje å begynte med fjerning av rust innvendig. Det var generelt lite rust i denne bilen, men jeg tok det jeg fant selv om det bare var litt overflate rust.. skal den være rustfri så skal den det..;) Siter Mitt Golf Mk2 prosjekt |Noddy| ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noddy86 Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Min metode for å fjerne rust og hindre ny rust er enkel og grei.. Først puss vekk all anntydning til rust, grunne og deretter et godt lag med bengalakk.. dette er steder som ikke viser så man trenger ikke å bruke mye penger på lakk osv..;) Det ble riktig så pent etterhvert.. gjorde akkurat det samme hele veien frem til pedalene, men har desverre ikke noen bilder av hele gulvet i bilen.. På bilde nr. 5 ser dere foresten hvordan interiøret så ut før:p Siter Mitt Golf Mk2 prosjekt |Noddy| ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noddy86 Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Så begynte det lange arbeidet med pussing og rustfjerning utvendig. Her var d mye som måtte gjøres, det var bulker og hull i alle retninger.. Og så ble jo det tid til andre modifiseringer også..;) Siter Mitt Golf Mk2 prosjekt |Noddy| ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noddy86 Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Et par bilder til av utsiden.. Dere ser kansje et hull på venstre side i støtfangeren? like ved der skilte begynner.. Luring som hadde borret hull til motorvarmer:p Men dette fikset vi fort.. Siter Mitt Golf Mk2 prosjekt |Noddy| ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg