velo Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Den var tøff uten bakfanger! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noddy86 Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 et hint hvis du skal plukke sund motoren, haynes manual ! jah jeg har skjønt at denne boken er nyttig, skal se om jeg finner en til min motor. hjelper lite om det er til en forgasser f. eks... noen som vet akkurat hvilken bok jeg må ha? Trenger en som omhandler en 1.8 16v DOHC med innsprøytning. Ser det er en del folk som leser i denne tråden, så kunne gjerne tenke meg tilbakemeldinger og alle mulige tips og råd til ting jeg kan/bør gjøre..=) Siter Mitt Golf Mk2 prosjekt |Noddy| ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noddy86 Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Den var tøff uten bakfanger! Den får være så tøff den bare vil, bakfanger skal på når jeg har flyttet over festene=) Siter Mitt Golf Mk2 prosjekt |Noddy| ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noddy86 Skrevet Juni 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 bump Demontering av "nye" motoren har begynt, skal få ut noen bilder etterhvert.. har òg kjøpt et par tuber med autosol og planen videre for motoren er igang.. fortsatt ingen som vet hvilken haynes manual jeg trenger til denne motoren? Siter Mitt Golf Mk2 prosjekt |Noddy| ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Juni 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 skumleste det første.bytte pakninger. :) fin bil foresten.likte den godt. Kjøp deg haynes boka.hvis ikke.stikk en tur til din nærmeste vag forhandler verksted få tiltrekkningsmomenter på toppen osv og slike ting. Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 Fortsatt ingen som vet hvilken Haynes manual jeg trenger til denne motoren? Gå på http://www.Autospar.no, her har dem Haynes bøker til Golf2, deriblant for GTI 16v.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noddy86 Skrevet Juni 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 takker for svar=) fint andre enn meg liker bilen da..;) brukt en del tid på den, og ikke minst penger..=) Siter Mitt Golf Mk2 prosjekt |Noddy| ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noddy86 Skrevet Juni 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 bump Hei alle som sitter oppe å leser sent på natten..=) kansje noen av dere kan hjelpe meg litt? Skal jo bytte motor i bilen min etterhvert, å noe som da må forandres på er bremsene bake.. på min sitter det jo tromler, å de må byttes ut med skivebremser. Er det vanskelig å bytte? Vet det er mange som har gjort dette før meg, så noen burde kunne gi meg noen gode tips;) Forresten, noen som kan gi meg noen enkle tuning tips til denne motoren? Noe som ikke koster skjorta og som jeg slipper å bytte en hel masse greier som jeg ikke vet hva er..:p lite peiling, men lærer etterhvert..:p hehe=) Siter Mitt Golf Mk2 prosjekt |Noddy| ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grandiosa Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 bump Hei alle som sitter oppe å leser sent på natten..=) kansje noen av dere kan hjelpe meg litt? Skal jo bytte motor i bilen min etterhvert, å noe som da må forandres på er bremsene bake.. på min sitter det jo tromler, å de må byttes ut med skivebremser. Er det vanskelig å bytte? Vet det er mange som har gjort dette før meg, så noen burde kunne gi meg noen gode tips;) Forresten, noen som kan gi meg noen enkle tuning tips til denne motoren? Noe som ikke koster skjorta og som jeg slipper å bytte en hel masse greier som jeg ikke vet hva er..:p lite peiling, men lærer etterhvert..:p hehe=) Nå er jeg ute på syltynn is her, men jeg tror du må skifte hele bakstillinga. Long story short så må du bare ta hele sullamitten fra GTI 16v`en over på bilen din med bremsene og "the works". Men noen med litt mer peil enn meg kan vel kanskje utbrodere dette, og gi meg smekk hvis det jeg sier her er feil :op Siter Ugly is in! - 09 Scirocco, 82 Golf C x 05 Audi A3 Sportback, 00 New Beetle, 82 Golf GL, 83 Golf GTI, 85` Golf II 1.6 VWAUDI-Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skyline_401 Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Nå er jeg ute på syltynn is her, men jeg tror du må skifte hele bakstillinga. Long story short så må du bare ta hele sullamitten fra GTI 16v`en over på bilen din med bremsene og "the works". Men noen med litt mer peil enn meg kan vel kanskje utbrodere dette, og gi meg smekk hvis det jeg sier her er feil :op det er vel letteste tror jeg, ellers får du vel sånn kit til det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noddy86 Skrevet Juni 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 flott, da hvet jeg det..=) takker og bukker..;) Siter Mitt Golf Mk2 prosjekt |Noddy| ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Start med filter,eksos,Porting.større grenn rør. Så kan du jo eventuelt bygge snurrebo på motoren din :) Filter gir deg kansje 1 hest,eller du taper kansje 5 ved at det trekker for mye varm luft. eksos kan gi den faktisk merkbar effektøkning.men er ikke 15 hk som noen produserer sier. Porting osv kan du også tjene litt på.det hadde jeg gjort når jeg skulle av med toppen uansett for du skal jo skifte toppakninga:) da kan like gjerne honne opp og porte toppen :) Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-vegard Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Nå er jeg ute på syltynn is her, men jeg tror du må skifte hele bakstillinga. Long story short så må du bare ta hele sullamitten fra GTI 16v`en over på bilen din med bremsene og "the works". Men noen med litt mer peil enn meg kan vel kanskje utbrodere dette, og gi meg smekk hvis det jeg sier her er feil :op og om du skulle finne på å gjøre dette, så får du jo også stab-stag som gti16v har. edit; og som en over her skreiv, hvis du skal bytte luftfilter (til kon-filter) bør du absolutt vurdere å bygge varmeskjold av no slag. lite vits hvis det bare trekker inn varmluft fra motorrommet.. Siter - 200SX S14a X 91 Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noddy86 Skrevet Juni 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Start med filter,eksos,Porting.større grenn rør. Så kan du jo eventuelt bygge snurrebo på motoren din :) Filter gir deg kansje 1 hest,eller du taper kansje 5 ved at det trekker for mye varm luft. eksos kan gi den faktisk merkbar effektøkning.men er ikke 15 hk som noen produserer sier. Porting osv kan du også tjene litt på.det hadde jeg gjort når jeg skulle av med toppen uansett for du skal jo skifte toppakninga:) da kan like gjerne honne opp og porte toppen :) Porting? den må du nesten forklare litt nærmere, ser mange gjør det men vet ikke helt va de gjør:p Varmluft blir aldrig et problem, for jeg skal trekke kaldluft fra inntak i støtfangeren og rett på luftfilteret, så skal det bygges et enkelt varmeskjold rundt. Filteret ligger jo litt unna motoren fra før og så dette skal gå bra. Filteret jeg skal kjøpe er et tilpasset kit til den motoren jeg har, så det blir nok noe mer økning i forhold til universale filter som folk bare putter på.. Eksos der blir det rake 2.5" rør bak til en supersprint potte, muligens jeg setter inn en lydpotte på veien bak om kompresjonen blir dårlig. Grenrør er òg i planene, må bare finne et passende først.. Så det som da skal skje er: Tilpasset Filter 2,5" eksos m/ Supersprint potte Grenrør Burde vel øke med 10-15Hk da vel.. eller? Forresten, med snurrebo mener du turbo lr? blir ganske dyrt da..:p Siter Mitt Golf Mk2 prosjekt |Noddy| ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noddy86 Skrevet Juni 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 og om du skulle finne på å gjøre dette, så får du jo også stab-stag som gti16v har. edit; og som en over her skreiv, hvis du skal bytte luftfilter (til kon-filter) bør du absolutt vurdere å bygge varmeskjold av no slag. lite vits hvis det bare trekker inn varmluft fra motorrommet.. ja jeg må jo gjøre det uansett for å få godkjent med denne motoren..:p Ja varmeskjold skal bygges, sveise sammen noen fint tilpasset plater, og så skal de varmeisoleres med varmeisolerende matter.. (asfaltmatter burde vel funke?) Siter Mitt Golf Mk2 prosjekt |Noddy| ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.