Gå til innhold

Hjelp til å kjøpe bil (har ikke peiling på bil...)

Ranger emnet


jarleo

Anbefalte innlegg

Greit at Tyskere er solide saker, og kan gå langt, men du vet bare at bilen må innom verksted et par ganger etter EU kontroll.

 

Japser har jo bevist uttallige ganger at de er mest solide, og driftsikre. Men så har ikke japsene så mange "fete" stasjonsvogn.

 

Dette hadde vært mitt valg til rundt 100-150k:

Familiebil: Toyota Avensis, Subaru Impreza, Honda Accord.

Stasjonsvogn: VW Passat/A4, Mercedes C/E klasse (hva enn du har penger til), (96-97Audi S6?)

 

Ultimate når du først har familie er jo Mitsubishi Evo, S4, Impreza WRX STI.

 

Mitsubishi Galant er en "fet" stasjonsvogn etter min mening.

(Bilde: http://www.motornews.com.ua/archive/2001/4/galant_big.jpg )

 

 

Jeg er ikke erfaren nok til å kunne uttale meg om driftsikkerhet o.l. så jeg lar bare det ligge.

 

Men diesel er vel heller aldri feil.

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Franskmenn lager ting. Tyskere forbedrer det, men fordyrer det, setter det i exec-bilene, og alle sjefene har det. Så kommer Japanerne, setter det i basismodellene, og de tjener seg søkkrike.

 

Toyota Avensis, +1.

Hvis du vil skille deg ut, er Subaru Impreza Turbo/WRX/WRX STi helt genialt. Tenker da spesielt på Turbo fra 1998, eller WRX fra 2001-. Ikke dumme biler. Spesielt fordi de også er stasjonsvogner.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crime: NEI! Bytting av bærebruer før 100 000, skifting av bremser oftere enn man skifter tannbørste.. Det er IKKE driftssikker bil!

 

Vil kanksje ha anbefalt en Volvo x70, da har du S, V og C70 og velge mellom.

Da snakker vi driftssikre biler! :)

 

Du har også 940 og 850 fra Volvo, noe som også kan være gode alternativ.

 

Også anbefale Mitsubishi Galant, med grei størrelse på felger, senk og sotede ruter er faktisk en tøff bil!

 

Eller bil som bruker lite, Daihatsu Charade 1000 ccm TD.. 0.4 på mila! hehe..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vert spesielt fan av japsebiler, og det kommer sansynligvis aldri til å stå mitt navn i et vognkort til en bil fra den kanten.

Men jeg tror nok at En nyere Toyota Avensis stasjonsvogn, gjerne diesel, kan være den perfekte bilen for deg. Har aldri prøvt den selv, men jeg har hørt om flere som skryter av den. I tillegg så skal jo toyota være kjent for driftsikre biler til en "billig" penge.

Jeg har bare hatt tyske biler og kan ikke nekte for at jeg er veldig fornøyd med dem. Har aldri hatt noen nevneverdige problemer med noen av de. Er svak for audi, mest på grunn av utseende.

Men uansett hvilket merke du kjøper så kan det jo finnes "blåmandag" biler. Jeg er egentlig av den oppfatning at de fleste nyere biler er forholdsvis bra. Dersom noen lagde bare dårlige biler, ville jo ikke noen kjøpt dem....

1998 Audi A6 2,4 V6 Avant

1996 Audi A4 1,8 Avant (Solgt)

1991 Opel Calibra (Solgt)

------------------------

1970 Mustang Mach 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår