Radial Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 ja, det var fra "Sport" serien jeg sitterte B230FT :) Rally og racing-folk kjøper nok ikke koni; hvorfor? Jo,forde det er Racing-verdenens "Lada-dempere", og ikke konkuranse-dyktig til ekte racing, dette er de for myke og svake for. Men å si det er en slitasje-kompansering blir feil, for det er faktisk for å tune oppsettet, men du får det aldri like stivt som skikkelige justerbare bilstein rally-dempere til 2500,- demperen. Koni kan heller kalles en "hverdags-demper", for den er ganske komfortabel på mykeste innstilling.... men du har mulighet for å sette opp bilen din for alright banekjøring uten å måtte bytte dempere. Ser man prisen i betraktning, så er Koni ganske billig, når man faktisk ser hva man får. Bilstein koster en del mer, og disse er ikke justerbare(B8). Koni Gule Sport justerbare forran til 740 ligger gjennomstnittlig (avhenger av hvor du kjøper dem) på en 1500,- og Bilstein B8 Sprint ligger på en 1800,- (Selvsagt avhengi av hvor du kjøper her også) Alt etter smak vil jeg si, men koni er ikke skikkelige racing-dempere... noe Bilstein har milelang erfaring med. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 http://www.ipdusa.com har en del bedre priser en pedersen. dagens kurs er på 6.136 om jeg ikke husker helt feil. og justerbarheten på KONI er holdbarheten, det er bevist gang på gang på tester. Bilstein er et meget godt alternativ. men gutter, hva med foringer? hvor mange av dere bytter de på bila deres? jeg skal lover dere at superfleks foringer på hele bilen gjør minst like mye som 25mm stabstag. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 og justerbarheten på KONI er holdbarheten, det er bevist gang på gang på tester. Bilstein er et meget godt alternativ. Hvilke tester? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Hvilke tester? jeg må sittere meg selv litt ser jeg...hehe.. fannt en test på nettet, og den viser ca det jeg har sagt. Primært er faktisk justeringen for å kunne stramme opp demperen ettersom tidne går, men en bieffekt er at du kan stive opp bilen ganske betydelig når du feks skal kjøre bane, og siden gjøre den myk igjen når du kjører vei. les test av Koni Sport på Lexus IS300 her; http://www.tirerack.com/suspension/tests/ko_sport_rd.jsp Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 http://www.ipdusa.comhar en del bedre priser en pedersen. dagens kurs er på 6.136 om jeg ikke husker helt feil. og justerbarheten på KONI er holdbarheten, det er bevist gang på gang på tester. Bilstein er et meget godt alternativ. men gutter, hva med foringer? hvor mange av dere bytter de på bila deres? jeg skal lover dere at superfleks foringer på hele bilen gjør minst like mye som 25mm stabstag. Foringer, hvor mange er det egentlig? har ikke peiling, men syns å huske at det kan være noe drit å skifte. Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 som sagt, konier funker sikkert helt fint..! for all del.. men etter det jeg har kjørt med B8'ene, så har det skjedd 4-5ganger jeg har fått dem skikkelig varme og de har jobba orntli slik de er laget fior å gjøre, og da ble jeg overasket av hvordan man faktiskt kunne merka at demperen var der og gjor jobben sin, og ikke var bare dødvekt! derfor er jeg litt "frelst", men som sagt, koni er sikkert helt kurrant det og..men gjentar etter meg selv, har kun hørt tore som har hatt noe negativt om bilstein, men flere om koni.. jeg betalte ca 9lakser for fjører og dempere..hos lysaker..men dette var dyrt fant jeg ut.. og jeg satt de på selv og foringer.. tenkte jeg skulle ta en dag på jobb å dreie nye allt av foringer i PEHD..hakket kvassere enn polyurethane..det tenker jeg gjør susen, i kombo med 25mm ipd:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v740b230f Skrevet Mai 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 ja, det var fra "Sport" serien jeg sitterte B230FT :) Rally og racing-folk kjøper nok ikke koni; hvorfor? Jo,forde det er Racing-verdenens "Lada-dempere", og ikke konkuranse-dyktig til ekte racing, dette er de for myke og svake for. Men å si det er en slitasje-kompansering blir feil, for det er faktisk for å tune oppsettet, men du får det aldri like stivt som skikkelige justerbare bilstein rally-dempere til 2500,- demperen. Koni kan heller kalles en "hverdags-demper", for den er ganske komfortabel på mykeste innstilling.... men du har mulighet for å sette opp bilen din for alright banekjøring uten å måtte bytte dempere. Ser man prisen i betraktning, så er Koni ganske billig, når man faktisk ser hva man får. Bilstein koster en del mer, og disse er ikke justerbare(B8). Koni Gule Sport justerbare forran til 740 ligger gjennomstnittlig (avhenger av hvor du kjøper dem) på en 1500,- og Bilstein B8 Sprint ligger på en 1800,- (Selvsagt avhengi av hvor du kjøper her også) Alt etter smak vil jeg si, men koni er ikke skikkelige racing-dempere... noe Bilstein har milelang erfaring med. Meget, sier igjen; meget bra svart!:) du har jammen meg lest i boka gitt!:bok Ellers så tror jeg at jeg skal gå for koni dempere da dette sikkert vil bli en mer behagelig og grei dempertype i forhold til hva jeg har i dag(les: bølge/sjøsyke-dempere:P). Sammen med Lesjøfors så blir vel dette en ganske fin blanding??? Er jo tross alt en bil som skal brukes til hverdagsbruk og ikke så mye banekjøring med det første. Må også nevne at jeg er den typen som kjører litt aktivt, men ikke på racing nivå som jeg har et inntrykk av av Bilstein denpere brukes til. Det kan dama bekrefte da det er hun som sitter og klager,holder seg fast og leser opp hvor mye jeg ville fått i bot for det sprellet jeg "nettopp gjor":P (Hun har en liten lapp i veska som hun drar med seg over alt;D) Hvis man ser økonomisk på det hele så er jeg fortsatt en soldat som betyr ALT for lite penger som igjen resulterer i at jeg blir tvunget til å veldig ofte måtte gå for billigere alternativer, så igjen ser det som det går til Koni`s fordel:) Jeg skal sjekke Bilsteins priser når jeg kommer hjem og jeg håper fortsatt "daten" vår (B230FT) fortsatt står:):) haha Gleder meg til jeg kommer hjem og kan begynne å mekke på bilen:):) Siter ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ -vw polo:S -200sx S13, E85 edition 320 RWD;) X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 jeg er også soldat. spar litt til og kjøp B8 ;) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v740b230f Skrevet Mai 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 jeg er også soldat. spar litt til og kjøp B8 ;) Har du B8 også? Eventuelt hvilket senkesett/dempere har du? hehe:) jammen meg ikke lett då sette av så menge penger gitt... får jo bare 3800,- i måneden uten sjans å få en jobb på denne gudsforlatte bondegårdinfiserte drittplassen.. arg>:( Her er iallefall mine utgifter slik at du ser hvor vanskelig det er å spare f.eks 9lakser til et "simpelt" senkesett: 1:1200,- i telefonregning i måneden minst! (ja jeg vet det er mye, men sånn går det å ha dame:P) 2:så har vi mitt kjære lån til mamma som jeg betaler tilbake på hver gang jeg får lønn:\ 3:mat og drikke (for å egentlig ha noe å gjøre på jobben) : 400-500,- minst 4:+++;) 5:i tillegg kommer alle de tingene jeg sløser penger på når jeg kommer hjem. jeg tenkte jeg skulle bruke feriepengene jeg får fra den gamle jobben til dette prosjektet. Men jeg sa jo at jeg skulle sjekke prisen og så tenke litt på det. er tross alt en gammel bil og alt er bedre enn de "vuggene" som står på nå så vi får se hvilke det blir.. Uansett, tenkte jeg skulle lage en tråd om bilen min snart. Har regga meg på photobucket så det kommer sikkert litt bilder etter at jeg har vært på perm så får dere se hvordan bilen er og hvordan den skinner i solen etter en god vask:P hehe:) hilsen Roger:) Siter ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ -vw polo:S -200sx S13, E85 edition 320 RWD;) X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v740b230f Skrevet Juni 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 nja.. någen med mer forslag/erfaringer å dele med seg eller? Siter ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ -vw polo:S -200sx S13, E85 edition 320 RWD;) X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 jeg har kunn 400 i tlf regning. pizza og sånt gidder jeg ikke. vann og messemat. se på tråden min, budskjettet over bilen. hvergang jeg får lønning av forsvaret så overfører jeg 1200 på "sparekontoen". og når jeg har nok cash til å kjøpe noe så gjør jeg det. trenger ikke penger her.. jeg har lesjo fjører. og kjøper snart Alko dempere. nesten samme som koni. bare annen levrandør... Mvh Erik edit. dame har jeg også. sms er en fin ting ;) også har jeg 550 kr i forsikring i mnd ;) lånet er fryst siden ejg er i militæret Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet Juni 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 Kjøp deg lesjøfors fjører og bilstein b8 sprint dempere foran.. bak så er det bra nok med sachs gassdempere. Vil du ha bilen lavere fremme så kan du senke fjærskålene, har bilder av det på hjemmesiden http://www.mikael.skei.org , da slipper du å kappe. Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745TiC Skrevet Juni 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 Må bare vise dere hvordan bruksbilen gikk fra traktor og huskestue til lav og skikkelig stiv og fin: Før: Etter: Dette er Weitec 35mm senk. Kjøpte sett med fjærer og dempere. Ble skikkelig nydelig på veien. I motsetning til 745 som fortsatt er traktor og huskestue..... Skulle ønske at understellet på passaten satt på 745 med tanke på stivhet og kjøregleden.... Siter Race, kjør forbi da vel..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 ja... men det er det eneste du vil ha med det understellet og..hehe:) er over 150 bevegelige deler i det understellet... og det er bare forran! Blir nok en del fòringer å bytte etterhvert der ja;) MEn fint å kjøre...det er det nok:) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745TiC Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 ja... men det er det eneste du vil ha med det understellet og..hehe:) er over 150 bevegelige deler i det understellet... og det er bare forran! Blir nok en del fòringer å bytte etterhvert der ja;) MEn fint å kjøre...det er det nok:) Legg merke til de FEM siste ordene i setningen så skjønner du at jeg ikke vil ha MULTIKNIRK understellet, men stivheten og kjøregleden som ble.... Siter Race, kjør forbi da vel..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.