vegardrs Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 hørtes gøy ut å reise til finland! får vel kanskje testa bilen din igjen da? er det orginalfanger du har der? dritkul bil:) Siter Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180 Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet September 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Får nok ikke testa noe da det er en konkurranse inne på en stor hall med et stort bilshow. Måtte ha meldt meg på en tund siden :) Men tar det ikke så tungt. Bare jeg får titta litt i bilen til dbwarrior og sett DD 99z subbe nså er jeg fornøyd ;) Er originalfanger ja. PÅ den modden ahr jeg bare senket og satt på felger. Dørhåndtakene skal som sagt være på :) Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Digital Designs Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Hva er rart og dårlig? Om pluss og minus er koblet motsatt på subbene slår de motsatt av hverandre og utlikner lyden av hverandre.. med andre: dårlig lyd og lite trykk. Men må vel si litt om bilen også nå som det skjer noe i tråden. Har ikke skjedd noe med bilen siden jeg fikk den i gang igjen. Blitt fattig student.. Men skal prøve å ordne litt frontsett i løpet av vinteren :) Og til helga er det tur til Oulu i Finland på Hifi Tuning show. Der er det finlands finale i dB drag og det betyr en god del verdensrekorder. Blir nok gøy å titte på :) Har også laga en liten kjapp mod i photoshop av hvordan bilen forhåpentligvis blir. Skal ha dørhåndtak da :) Ja greit da ikke rart og dårlig men som du sa dårlig lyd og lite trykk! Ja vi skal teste det med å bytte på pluss og minus. Har du ikke gjort noe mer enn å senke den på det bilde? Så ivertfall tøff ut! Siter 2 x DD 1508 Hifonics bx2005d 2 x DD 1010 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet September 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Hjulbuene er nok sånn originale ja. Men de må valses litt om jeg skal få på 9 eller 10" breie felger bak :) Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardrs Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 tøft med "bøtte" hjul:) Siter Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180 Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet September 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Da har man vært i Finland og sett mye rått! Ble satt noen verdensrekorder :D 165dB i en panda som står 4,7cm fra deg er kult :afro Fikk heftig dose motivasjon til prosjektet også samtidig som en kompis har fått meg enda mer giret. Så nå blir det nok 8" i dørene og mellomtoner og diskanter oppe ved a-stolpene. Og har funnet en kar som kan fikse EXT2000D'n min billig så da får jeg kanskje litt liv i subben også :D som om det ikke er nok.. Har et lite hjemmekinoprosjekt ved siden også, så det går peng dit også :) Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet September 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Da er Hertz ES200 elementer i hus og de måtte jo selvfølgelig testes litt. Monterte en av dem i 190 liters kassa til DD'n og guffa på litt. Rattstammen vibrerer og rattet rister, med bare en 8" :D helt sjukt! Filma en liten snutt også Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardrs Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 kult! har du film/bilde av subbene også? Siter Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180 Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicken Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Takk for hjelpa idag, mister.. You the man! :) Siter Gubbebil med popstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 kult!har du film/bilde av subbene også? Tror ikke jeg filma selve subben dessverre.. Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Takk for hjelpa idag, mister.. You the man! :) Ittno problem :D Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Da er 8 tommeren trygt plassert på stuegulvet igjen og DD'n montert andre veien i kassa. Av en eller annen rar grunn ble det mer lyd slik. Har også kjøpt db måler laget av Mikko Virta aka dbwarrior. Denne måler opptil 180++ dB med 0,01 dB nøyaktighet. Har lekt litt med den nå og den viser 152,14dB ved frontruta og rundt 154dB ved fotbrønnen foran og ved nakkestøtta i baksetet. Neb vet ikke hvor stort avvik det er fra termlab. Skal spørre han som har laget målern. Og siste tiden har gått til hjemekino prosjekt :) Et par bilder: Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 avvik på målerern min og term lab er rundt 0,2dB.. Virker litt rart egentlig siden jeg spilte ~142 på max power treffet. Men var jo ikke term lab som ble brukt der da, men fortsatt.. Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardrs Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 152db! det var ett stort hopp. hvilken hz spillte du på da? gratulerer, mye måtte du ut med for måleutstyre? Siter Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180 Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Tror ikke jeg skal gå ut og rope at jeg spiller 152, men men :) Har ikke testa med toner enda, bare litt lil jon :D Måleutstyret er ganske billig, men litt knotete i bruk Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg