Volvo240R Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Når det overstiger 100mm + bør noe gjøres med innfestinger av stag osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fanten_940LT Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 100mm er jo seriøst mye da. 40-45mm er jo helt ypperlig i mine øyne. 10cm = skrraaaaap skraaaaap. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Når det overstiger 100mm + bør noe gjøres med innfestinger av stag osv. vet nå ikke jeg.. selv ved 45mm, står jo stagene i en heftig vinkel. de bør jo helst gå paralellt med bakken, når bilen står på flatt underlag? edit: samt man får ikke stillt nok camber, for senking mer enn 45mm.. (kan fines ut dog.) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 Alt mitt er justerbart :D Men tenket på hvis man overstiger 100mm senking er det nesten påkrevet og endre stag. ved 45mm går det uten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 edit: samt man får ikke stillt nok camber, for senking mer enn 45mm.. (kan fines ut dog.) negativ camber forran har vel aldri vært negativt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 negativ camber forran har vel aldri vært negativt? for all del folkens, senk så mye dere vil, men husk at dere ikke tjener ytelse på det, med mindre dere gjør det skikkelig.. (mao. ikke bare kapp fjærer og kjør). Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2006 negativ camber forran har vel aldri vært negativt? Spørs på om du vil slite ut 2 dekk i uken det lille venn! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haoarox Skrevet Mai 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Det blir kanskje for mye å bare senke fronten, ender med å få en hot rod effekt ut av det. Siter 01' Renault Megane Coupe Sport 1.6 90' Volvo 240 2.3GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scb Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Men hva er egentlig endlig konklusjon? Vurderer å senke kjerra mi, men blei jo litt mer usikker om jeg gidder hvis bilen ikke blir bedre av det??? Trudde bilen satt bedre i svinger om jeg fikk den litt stivere jeg... lønner det seg bare å bytte dempere rundt om da eller? Siter \\ xVolvo 240 Gl \\ xMazda 323 (jordebil:P) \\ Volvo 850 \\ Renault Kangoo(firmabil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 En kompis av meg, kjøpte senkesett på Eiker, da han fikk det på, var det PERFEKT! Både bak OG fremme! Var 100% perfekt! Og det var med orginale hjul. Den lå helt ned på.. Kan prøve å få tatt et bilde.. Det så veldi bra ut! Kappe fjærer suger.. da hadde jeg helder vurdert andre metoder.. Ja, skjønnheten ja.. Men vil gjør det skikklig når det først skal gjøres.. Mvh :hvaskjera :P Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Men hva er egentlig endlig konklusjon? Vurderer å senke kjerra mi, men blei jo litt mer usikker om jeg gidder hvis bilen ikke blir bedre av det??? Trudde bilen satt bedre i svinger om jeg fikk den litt stivere jeg... lønner det seg bare å bytte dempere rundt om da eller? kjøper man senkesett som ikke skamsenker bilen, men bare senker den til en litt mer normal bil høyde så bør den sitte ber i svingene enn det de originale monstertruckene av 240 gjør originalt? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haoarox Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Kan jeg ikke få en konkret svar? Jeg vil gjerne kunne oppnå følgende: 1. Lavere bil (utseende) 2. Stivere (kjørekomfort) Så hvordan kan jeg gjøre dette uten store operasjoner? Jeg har allerede 17" Eiker felger, og senker jeg baken enda mere vil det nok subbe uansett hva jeg gjør. Som jeg spurte ovenfor, kan jeg BARE senke fronten og beholde originalt bak? Eller blir bilen å "tippe" fremover da? Siter 01' Renault Megane Coupe Sport 1.6 90' Volvo 240 2.3GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Senk like mye foran og bak!! Det gjorde jeg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Alt mitt er justerbart :D Men tenket på hvis man overstiger 100mm senking er det nesten påkrevet og endre stag. ved 45mm går det uten. hva har du gjort for å få ordna casterjustringa? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Den er ikke justerbar, ikke sååå nødvendig å ha den justerbar etter veien - men i rally er det nok ikke dumt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.