Gå til innhold

Erfaringer med Seat Toled0 ?

Ranger emnet


ronnyaa

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har nå skrinlagt å få litt mer futt ut av Toyota Corolla Wagon min, så jeg er på jakt etter ny bil.

Ser at Seat Toledo TDI går for en relativt rimelig penge, så jeg lurer på om det er noe spesielt jeg må tenke på med evt.kjøp av denne typen bil ?

 

Vet VW/Audi osv har slitt en del med forstilling, siden Seat er en del av samme konsernet, har de hatt samme typen problemer ?

 

På forhånd takk for all respons :-)

Opel Vectra B - 2.0DI - 1997 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Nyere Toledo, fra 2000 tror jeg. Er i grunn samme bil som Leon, bare at det er en sedan. Og disse er bygget på Golf/A3 plattformen. Problemene med forstilling gjelder ikke disse bilene. Det gjelder kun Passat, A4, A6 og A8.

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 1996 modell TDI som jeg lukter litt på, så jeg tenkte at jeg skulle prøve å få meg en prøvetur med den.

Var enda godt at det ikke var samme møkkaforstillinga som VW/audi.

Er det noe spesielt jeg bør se etter ved en evt prøvetur ?

Opel Vectra B - 2.0DI - 1997 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:puke har en seat jeg .....dem går brukbart ..men alt av dørhåndtak detter av og knekker ..ikke en bil jeg vil ambefale!!

Hvis du lukker opp døra på normalt vis så tviler jeg på at dette skal være noe problem. Har aldri hatt det problemet med noen av bilene mine, enten det har vært Golf 1, Golf 2, Fiesta MKIV, Astra G eller nåværende 1997 Toledo 1.9 TDi SXE.

 

Det jeg hadde vært veldig nøye med å se etter på en Toledo er som tidligere nevnt RUST. Slik jeg har forstått det så er det veldig ugjevn kvalitet på disse bilene. Noen ruster i filler, mens andre holder seg bra. Min bil har igrunn holdt seg greit, men nå er den jo snart ti år, og det er nok noen små flekker. Jeg har hatt bilen i et år, mens min bedre halvdel ratta bilen i 7-8 år før det. Den har nå rulla 167 000 og ingen av oss har igrunn så mye vondt å si om bilen. Har faktisk kun vært bytta slitedeler på den, bortsett fra at fjernkontrollen til sentrallåsen har konka nå, og selve motoren til sentrallåsen tok kvelden for noen år siden. Noen småting kødda etter at bilen var i en større ulykke i 99, men det er ikke bilens feil.. Så fort det var sortert ut så har bilen gått uten problemer. Det råeste er plass sett i forhold til forbruk.... Før jeg kjøpte bilen lånte jeg den på langtur - og pinte den ned i 0,36 på kjørecomputeren. 0.38-0.40 er NULL problem. Forbruket har gått noe opp med litt større hjul, men det må en bare regne med. Kjører fortsatt ned mot 0.42 :driving Og hva skal man med varebil når man har Toledo 1L??? Sluker comfyrer, senger og hva det måtte være...

Honda - The power of dreams :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår