aremme Skrevet Oktober 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 hallo har sjekka om der var hjelpeaxel i dag haien, og det var der ikkje:( så må nok til å bytte den ja! Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 motor er en 85 mod er vetfall det nummeret som står bak motorfestet:) kommer oxo med noen bilder av dagens arbeid:) har begynt med motor bytte:) her har eg holdt på og skifte hjelpeaxelen:) og her er litt bilder av motoren når eg holder på og løyser ting og tang:) hehe her henger motor i lufta endelig ute:) her var det jammen tomt :D kommer med meir uppdates i morgen kveld:) Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Skal du vaske motorommet?:) Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 hehe veit ikkje om eg får tida å gjør det denne gangen:( får sjå om eg kansje kan få han karen som skal vere med å hjelpe meg i morgen, til å gjere det:) er desverre nød å ha bilen ferdig til mandag, Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Oktober 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 vart ikkje ferdig i dag heller:( men men får no bruke tida som det tar å få det ferdig:) men har fått i motor:) må bestille meg ny clutch og bakerste akslingen til m46 kassa:) så skal det vere tut og kjør:) men legger no ut noen bilder av dagens arbeid:) laga et tøft bilde med han som hjelpte meg å sette den i (super sterk?) her er motoren endelig komt ned i:) oxo m46 kassa som skal ned i men må ha meg bakerste akslingen oxo:) Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Oktober 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 hehe la merke til datoane på bilda no er litt feil hehe men skal fikse det til neste økt:) Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Oktober 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 da står det igjen å koble til div ledninger og slanger samt å få rett clutch og bakerste delen på mellom akslingen:) Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 bestilte meg ny clutch i dag fra pedersen, har samt fått tak i bakerste akslingen til M46 kassa:) Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Wey, her går det unna ser jeg! :) Håper den starter og går når du er ferdig da. Må likevel få kjefte litt på deg, hvorfor vasket du ikke motorrommet og gjorde det litt penere mens du hadde sjansen? Vil dessuten se bildet av batteriet ditt bak nå! ;) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Oktober 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Wey, her går det unna ser jeg! :) Håper den starter og går når du er ferdig da. Må likevel få kjefte litt på deg, hvorfor vasket du ikke motorrommet og gjorde det litt penere mens du hadde sjansen? Vil dessuten se bildet av batteriet ditt bak nå! ;) hehe ja går unna her ja venta på clutchen:) vaske? hadde dårlig tid.... men hadde eg vist på det tidspunktet der at det gjekk så lang tid hadde eg vaska der:) bilde av batteri kommer, må bare få somla meg til å ta et først:) gløymer som regel av det, har fått laga til med bolt som er forankra i drenerings hullet no:) men skal sjå i helga om eg kommer på og ta et bilde av det:D Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoSkrue Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Hei. Har lest igjennom loggen din og må si det er artigt å lese og følge med på den :) bra jobbet så langt. men litt kritikk må du også få da he he. går det ikke litt vel fort framover her ? jeg skjønner hvis du er avhengig av bilen men synest nå dette går litt fort fram alikevel liksom. jeg regner med at du peller bilen ned før du skal lakkere den ? for best resultat så bør du gjøre det synest jeg. men tanken på å ha en nice look på bilen og et stygt et under panseret får meg til å grøsse liksom, jeg synest du burde ha tatt deg tid til å gjøre noe med motor rommet og selve motoren og liksom, men det er meg da :) Hm. bare lurer. siden jeg ska bytte motor i min ettervert også ( har den samme motoren som deg, ja nesten da :) ) er det noe spes grunn til at du flyttet batteriet ? og hvor lot du kablene gå hen bakover ? ellers så sier jeg bare, keep up the good work dude :) Siter Mitt Prosjekt : Overhaling av b230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Hei.Har lest igjennom loggen din og må si det er artigt å lese og følge med på den :) bra jobbet så langt. men litt kritikk må du også få da he he. går det ikke litt vel fort framover her ? jeg skjønner hvis du er avhengig av bilen men synest nå dette går litt fort fram alikevel liksom. jeg regner med at du peller bilen ned før du skal lakkere den ? for best resultat så bør du gjøre det synest jeg. men tanken på å ha en nice look på bilen og et stygt et under panseret får meg til å grøsse liksom, jeg synest du burde ha tatt deg tid til å gjøre noe med motor rommet og selve motoren og liksom, men det er meg da :) Hm. bare lurer. siden jeg ska bytte motor i min ettervert også ( har den samme motoren som deg, ja nesten da :) ) er det noe spes grunn til at du flyttet batteriet ? og hvor lot du kablene gå hen bakover ? ellers så sier jeg bare, keep up the good work dude :) hehe joda må sikkert utatte med motoren, kablane ligger under lista den:) er ferdig med pussinga så og si, skal ta siste overpussen når den kommer i hallen eg skal bruke:) skal vaske under huven, motor er vasket, Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoSkrue Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 ok, det høretst bra ut :) ok mener du under lista inne i bilen ? pass på så du ikke legger signal/høytaler kabler der da, kan fort bli støy ut av det. Siter Mitt Prosjekt : Overhaling av b230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 ok, det høretst bra ut :) ok mener du under lista inne i bilen ? pass på så du ikke legger signal/høytaler kabler der da, kan fort bli støy ut av det. ja under lista og bakover på pasasjersiden, signalkabler ligger under matta i dørken, ja alt inne i bilen:) ja må sikkert ut atte med motoren for å få på gear kassa igjen:( får den hon ikkje opp under igjen:( men men ser no ka en får til der da, skal prøve å få med meg noen så en er to på den delen, å vere en er bare å gløyme, men men ser no ka en finner ut av; Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoSkrue Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Tja, det går med en person også men litt kronglete, man bør være to på slike jobber, kassa er tung og ustyrlig, men med to så går det kjempe fint. man trenger ikke ta ut motoren for det der, bare unødvendig skruing det :) Siter Mitt Prosjekt : Overhaling av b230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg