Lord Gryphon Skrevet Juli 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2003 ang ICen; er det plass til en vifte eller to bak den? disse vil hjelpe på ved litt lavere hastigheter, og bedre kjølingen hvis det ikke kommer nok luft til på "den vanlige måten"... Joa det er vel altids en mulighet til at jeg kan få plass til det. Men da må jeg plassere den mellom motor og radiator. Dette kan da ikke være en bra plassering, med tanke på varme. Hva med å lete etter en Pug T16 motor, da får du jo holdbar motor med 8,5:1 komp og komplett sprut osv. Joa, men den motoren vokser ikke på trær eller. Og finnere man en som har så koseter dem flesk eller dem er billige og har gått et par runder rundt jorda. Mi16 er ellers veldig bra å bygge på, en av de beste 16V toppene som finnes forde som ikke viste det så i en BX 16v så sitter det en Mi16 motor :) Men at den toppen var så bra det viste jeg ikke. Hva er det som gjør den så bra??? Siter Bx 16V (87') Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen Skrevet Juli 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2003 Hehe, jeg jeg er av den oppfatning at en orginal T16 motor ikke tregner å være så mye dyrere enn å kjøpe alle delene hver for seg pluss motorstyring pluss byggekostnader, men det er jo klart der burde gå an å bygge billigere. Mi16 toppen (ja, jeg visst det var samme, hadde 205 GTI og planer om Mi16 selv en gang) har kanaler og finish lik den andre får til når de er ferdige med å porte 16V topper. Selv professjonelle motorbyggere kvier seg for å begynne å porte på de toppene om du forlanger å se papirer på at resultatet blir bedre enn originalen :D Personlig tror jeg at hvis du tenker lavtrykk turbo så hadde du sikkert fått omtrent like mye pulver og en mye morsommere motor om du hadde brukt pengene på større ventiler, litt sintere kammer og generell oppfrisking av motoren - vet om motorer som har gitt over 180 solide hk, med spjeldhus oppimot 200. Og da har du samme kurve som i dag, bare mer sprut helt på topp - kan jo knapt bli bedre enn det :D Siter Espen evo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lord Gryphon Skrevet Juli 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2003 Men klart, det er vel mulig å få tak på en T16 motor. Jeg sikter på en 250 hk, blir nok turbo på meg tenker jeg. Da ratt en lavtrykks turbo. Har ikke helt funnet ut hva slags turbo ennå. En annen grunn til at jeg vil ha turbo er at det ikke er noen som har putta en turbo i en BX før. Viss man ser bort ifra turbo diesel. Og da har du samme kurve som i dag, bare mer sprut helt på topp - kan jo knapt bli bedre enn det Jeg er ikke så veldig imponert over kurven slik som den er i dag, er ikke moro før etter 4000 rpm. Litt trykk som kommer tidlig ville nok ordne litt på det. Har sett Mi16 motor med 324 hk. Det begynner å bli mye på fram hjula. Siter Bx 16V (87') Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen Skrevet Juli 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2003 Ja, sånn sett er det nok lite som kan konkurrere med mellmregisteret i en turbomotor - men jeg syntes 205 Mi16 var ustyrtelig gøy, den bare hyylte :D I en lett 205 føltes ikke motoren så tynn i bunn... (hvor tung kan en BX være da? ;) ) Dro ivrig etterhvert som turtallet passere 4000 som du sier, første rett i sperren, andre gir rett i sperren, ufrivillig glis, neste gir rett i sperren, glis fra øre til øre, fjerde gir rett i sperren, gliser som en tullig og kan ikke for det... begynte å gå tom for gir i femte, da begynte bilen å bli litt vel ivrig i hekken og :D Lånte en sånn en helg, tilbragte mange kilometer på svingete tofeltsvei vest i vestfold. Ettersom det var umulig å få godkjent ble det ingen handel... angrer enda på det (selv om jeg innerst inne vet at det var best sånn, 205 er laget av papp og sølvpapir og før eller senere drar du av baklengs... :eek:) Siter Espen evo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lord Gryphon Skrevet Juli 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2003 Jeg og min BX veier iallefall over 200 kg mere enn en 205. Tørvekta på en bx er 1000 og litt, 205 har 800 og litt. Merker nok de kilone ja. En grunn til at min er tynn i bunnen er at motoren har gått over 300000 km. Brodern har en Mi16 som har gått 140000. Det er litt mere sprut i den motoren. Jeg skal bytte motor før jeg montere turbo ja :) Det er da vel mulig å få godkjent en 205 med Mi16 motor. Var en på vålerbana i vår. Og jeg vet om en med 280hk som er godkjent for vei. Så mulig er det. Siter Bx 16V (87') Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen Skrevet Juli 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2003 Hei, ja jeg kjenner også til en godkjent 205 Mi16, men i 1996 da jeg ville trimme var ikke mulig å få godkjent, ikke på Voss en gang. Og de pleier å være greie der. Siter Espen evo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lord Gryphon Skrevet Juli 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2003 i 96, det var da noen år siden og det da. Mulig det har blitt noen forandringer i regel verket. Kan ikke si hva men... Siter Bx 16V (87') Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eNeRgYs Skrevet Juli 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2003 Ta en titt under "tuning guides" på denne sida. Ganske intressant lesing for dem med Mi16 motor.... Den motoren er sykt fet å trimme uten aspirator :)Pug tuning side For dem som er kåte på 205 Mi16 kikk på Peugeot Sport Klubb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lord Gryphon Skrevet Juli 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2003 Jeg likte det som var om Mi16 motoren jeg. Men jeg vil fremdels ha turbo i bilen min. Men fikse litt på toppen (større ventiler) Litt kvasere kam og turtalls sperre på 8000 rpm. Det kan bli moro det her. Men du må ikke si det høyt at den motoren er så fin å trimme. Tenk om folk finner det ut ;) ikke bra..... Siter Bx 16V (87') Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
406 Tuning Skrevet Desember 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2007 t 16 motor er det den som står i 406 anne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Znip Skrevet Desember 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2007 grattis, du bumpa en 4 1/2 år gammel tråd! Siter - 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK] X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt! X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK] Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2007 grattis, du bumpa en 4 1/2 år gammel tråd!Bedre sent enn aldri :D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2007 Gravedigging er bedre enn dobbelposting. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rick Skrevet Desember 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2007 t 16 motor er det den som står i 406 anne? Siden dere andre bare bruker tiden på å kritisere, så kan jo jeg bruke tiden min på å svare på spørsmålet. Er den motoren som står i 405 T16 :) Siter -Why Drive When You Can Drift..- *Nissan SilEighty -92 *Mitsubishi Carisma -96 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.