Veranda Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 Har akkurat kjøpt en Spacewagon, men den går varm. fort, vifta går ikke. Forslag til hva jeg kan gjøre?? vil helst ha bilen klar for jobb på mandag ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 nå vet jeg ikke hvordan det er på den bilen der, men det er sikkert noggen lunde det samme på din mitsu, som på min mazda. På blokka, ved uttaket til vann på toppen, sitter termostaten, på den sitter en temp.føler som føler temp i motor, og viser det inni kupeen, på måleren. ved siden av her et sted, sitter det en tempføler på min maz, som på 93 grader eller hva det var, slutter kretsen og starter vifta. MEN, før dette, sjekk at det ikke er vifta som er gåen. trekk av pluggen som sitter mellom vifte og ledningsnett i bilen, jord minusen, og sleng plussen rett på batteri. starter vifta,funker den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 En bil skal vanligvis ikke være avhengig av kjøling fra viften for å holde nede temperaturen, hvis det er nødvendig til stadighet er det ofte noe mer som ligger bak den varme motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zipp0 Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 En bil skal vanligvis ikke være avhengig av kjøling fra viften for å holde nede temperaturen, hvis det er nødvendig til stadighet er det ofte noe mer som ligger bak den varme motoren. på tomgang om sommern kan det være fint med en vifte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 Om du har A/C så skru på den, om vifta er kobla til den vil den starte opp med en gang. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opelkiller Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 Har akkurat kjøpt en Spacewagon, men den går varm. fort, vifta går ikke. Forslag til hva jeg kan gjøre?? vil helst ha bilen klar for jobb på mandag ;) Sensoren for kjølevifta finner du på siden av radiatoren, den er koblet med en 2-pols kontakt. For å teste vifta lager du deg en jumperledning og kortslutter mellom polene. Hvis vifta da starter ligger feilen i sensoren, hvis ikke er det vifta selv eller releet som er feilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 Hvis det er en eldre bil kan det jo hende det bare er termostaten som ikke åpner? Ta den ut å kok den, ha en temp måler oppi vannet, når den er ved så mange grader c som det står at den skal åpnes på og ikke gjør det er jo saken enkel. Bytt termostat. Hvis du ikke har tilgang til det, bor masse hull i den gamle slik at du får kjøling, så venter du til mandag og skaffer deg en ny ;) Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Veranda Skrevet Mai 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 Takk for mange svar, skal snart våkne og kikke litt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 Om du har A/C så skru på den, om vifta er kobla til den vil den starte opp med en gang. mitsubishi med ac har egen vifte til ac.. men ville sjekket termostaten.. hvis den ikke åpner så kjenner du det ved at den nederste slangen inn på den ikke blir varm. Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg