Turbo_Dos Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 + skal kobles på 15 på coilen og - skal kobles på 1 på coilen? hva med G? ble det der rett? og i samme slengen. Ampermeter hvordan skal jeg koble opp det? det står Baat + så den skal vel til bateteriet, men det står Alt på den andre og hvor skal den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
angstkid Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 på min turteller var den ene ledninga på minus på coilen, og de andre var jord og en til lyset som jeg kobla på tenninga.. Siter 90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt) 86' Volvo 240 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Mai 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Noen som kan bekrefte om det ble rett eller ikke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 hei, + og - skal på feks. instrumentpanelet. den GIVER'en skal på coilens jord, ta den gjerne på fordeleren, der stiften / kondensatoren er (om du har bryter-tenning) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Mai 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 hei,+ og - skal på feks. instrumentpanelet. den GIVER'en skal på coilens jord, ta den gjerne på fordeleren, der stiften / kondensatoren er (om du har bryter-tenning) Så + og minus er bare for lyset til turtelleren? Den (G) Giveren hvor skal den inn på coilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 G skal inn på 1 på koil. og minus skal til jord og pluss skal gå igjennom tenninga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 Er det storturteller er det kun 1 ledning du skal koble til coilen. mulig det var en liten det var snakk om? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
angstkid Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 Så + og minus er bare for lyset til turtelleren? yess...var ihvertfall det på min!:) Siter 90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt) 86' Volvo 240 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 Amperemetret : Alt = Alternator = Dynamo! Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 ligger en kabel ferdig trekt fra coilen bak instrumenthuset på 240`n fra 86 og nyere ihvertfall (Giver-signalet) Hvis du har montert inn orginal-turtelleren (store typen) så er det kun den kabelen som skal kobles til, hvis det er snakk om den lille typen, så er + og - for lys på teller`n...! Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 ligger en kabel ferdig trekt fra coilen bak instrumenthuset på 240`n fra 86 og nyere ihvertfall (Giver-signalet)Hvis du har montert inn orginal-turtelleren (store typen) så er det kun den kabelen som skal kobles til, hvis det er snakk om den lille typen, så er + og - for lys på teller`n...! noen instrumentpanel har + og - i selve panelet, så man kobler den inn. mener det er eldre typen VDO. Yazaki eller hva det heter, har ikke sånn. men, man stjeler jo lett strøm fra panelet, ingen IQ-test å følge de linjene på "kretskortet" (det er jo ikek et kort egentlig) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Borg Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 kan turtelleren bli ødelagt når jeg klarte koble rød ledning (den som skal ha 12v) in på minus på coilen? fikk det ikke til og funke etterpå, men er ikke 100% sikker på at det er riktig sted jeg tok minus fra på coilen. non som veit og kan forklare åssen man finner det? sjekka bare at det peip mellom kabelen og minus på batteriet jeg... men det var det jo flere som gjorde! Og hvordan er det meninga og få ut spedometeret og slikt? stopper jo i rattet-.- Siter '87 240 B230ET Godbil'n '86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle '62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg