Gå til innhold

C20LET i Omega A?

Ranger emnet


ugland

Anbefalte innlegg

Omegab B er veldig fint tilpasset og putte oppi C20LET motor. i

 

Bare og bytte motor og hjerne.Maunellkassa på 2.0 samme fester osv. som 2.0 let. så det er bare plug and play,er litt usikker på 2.5 litern forhold til manuelkassa.jeg veit ikke om den passer.noen som hvet?hadde planer med en C20LET hvis V6 raser ;)

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem selger sånn ombyggings-sett da?

Går vel å an å bruke opplegget fra Manta 18S eller hur...?

Forresten noen som har bilder av Omega B med C20LET oppi her....

Lure på å putte oppi en i min. Noen som har gjort det her? Kommer fordeleren

i konflikt med torpedoveggen på de eller.?

 

 

Fordeler må flyttes ja.

går en bil i stavanger eller var det stord med c20let..

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

Blir kanskje C20LET eller 3 liter 24V.

Skulle hatt litt flere hk i bruksbilen.

Er det diffbrems på alle omega 3000 orginalt?

 

Ugland er du omc medlemm ?

 

Se på dette prosjekter til protrim :eek:

 

Er ikke omc medlem, men blir det nok på sikt.

Greit det prosjektet til protrim ja.

76' Opel Ascona B

89' Opel Omega A

94' Opel Omega B

96' Volvo 940LT

http://opelgutta.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problem med plass til fordeleren.. men du får kjøpt noe ombyggingsgreier.. og du må ha bremser og drivverk fra en 3000. Så omregistreres bilen til en 3000.

hei!

har du gule koni dempere til omega a 2.0 i enda?

opel:

kadett c sedan 16v 79

kadett c coupe 16vt 76

kadett c coupe 1,2 75

rekord c coupe 3.0e 67

blitz 1,9 69

omega a 2.0 91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du får se å melde deg inn i omc, vi i vestfold prøver å samles en gang i måneden for å skravle og skryte litt.

Er altid hyggelig med nye medlemmer og nye historier.

 

Det ser jo ut som om du har endel flotte opeler i følge signaturen din

"Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omegab B er veldig fint tilpasset og putte oppi C20LET motor. i

 

Bare og bytte motor og hjerne.Maunellkassa på 2.0 samme fester osv. som 2.0 let. så det er bare plug and play,er litt usikker på 2.5 litern forhold til manuelkassa.jeg veit ikke om den passer.noen som hvet?hadde planer med en C20LET hvis V6 raser ;)

 

 

V6 kassa passer da den har samme boltsirkel som ohc / dohc...

Er nok ikkje bare klaske sammen og hive oppi, blir trangt å knotete med motorfeste under turbo, dette må du sveise til noe sjøl eller tilpasse på andre lure måter.. 2,5 v6 kassa (R28) tåler masse juling og Nm, Denne kassa tror jeg står i sene modeller av 2,0 16v også. Bremser tar du forøvrig i fra 2,5-3,0 eller sene 2,0 16v. Dette er bremser på omega b opptil 211hk og burde kunne godkjenne LET 204 hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V6 kassa passer da den har samme boltsirkel som ohc / dohc...

Er nok ikkje bare klaske sammen og hive oppi, blir trangt å knotete med motorfeste under turbo, dette må du sveise til noe sjøl eller tilpasse på andre lure måter.. 2,5 v6 kassa (R28) tåler masse juling og Nm, Denne kassa tror jeg står i sene modeller av 2,0 16v også. Bremser tar du forøvrig i fra 2,5-3,0 eller sene 2,0 16v. Dette er bremser på omega b opptil 211hk og burde kunne godkjenne LET 204 hk.

 

 

jeg er klar over at r28 kassa tåler juling har hørt at den klarer rundt 400hk.men clutchen er noe annet;)hehe den må byttes.sefølgeligt litt tilpassing.hvorfor skal jeg ta bremser fra 2.5 når jeg har 2.5?hehe.ja det er samme skiver og klosser som sitter på mv6.så de er godkjent for minst 211hk.

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er klar over at r28 kassa tåler juling har hørt at den klarer rundt 400hk.men clutchen er noe annet;)hehe den må byttes.sefølgeligt litt tilpassing.hvorfor skal jeg ta bremser fra 2.5 når jeg har 2.5?hehe.ja det er samme skiver og klosser som sitter på mv6.så de er godkjent for minst 211hk.

 

 

Er samme bremser på min 2L også.

 

Svaret var sikkert tiltenkt generelt bremsebytte for de som har bil før 98mod.

Har du en 2L 95/95 mod må du bytte bremser

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er samme bremser på min 2L også.

 

Svaret var sikkert tiltenkt generelt bremsebytte for de som har bil før 98mod.

Har du en 2L 95/95 mod må du bytte bremser

 

Ja jeg har det,men kansje jeg ikke har orginal bremser hehe ;) har faktisk bytta til noen bedre brembo skiver og klosser.

 

Men uansett om jeg har Omega 2.5 V6 95/96 så har jeg like bremser som mv6 på min og de er godkjente for 211hk.Her må du legge frem konkrete bevis for og overbevise meg for dette har jeg forhørt meg om når jeg kjøpte nye skiver og klosser bremser.

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har det,men kansje jeg ikke har orginal bremser hehe ;) har faktisk bytta til noen bedre brembo skiver og klosser.

 

Men uansett om jeg har Omega 2.5 V6 95/96 så har jeg like bremser som mv6 på min og de er godkjente for 211hk.Her må du legge frem konkrete bevis for og overbevise meg for dette har jeg forhørt meg om når jeg kjøpte nye skiver og klosser bremser.

 

 

Se hva jeg skriver..

 

har man en 2L 95/96 mod må bremser byttes.

2.5 har samme bremser som MV6, men 98mod 2L har samme bremser som 2.5 og MV6 igjen..

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår