Volvo_Lars!! Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 er girkassen til 940 turbo så dårlig som mange sier her (M46 er det vel den heter med 4gir+od) Er motoren til 940 turbo 93mod duganes! er snakk om høytrykksturbo. er det mye forandringer/utvikling av motor ++ fra 93 og oppover? Er det mye forskjell fra M46 til M90? Siter Volvo 940 Turbo Volvo 244 Volvo 245 Volvo 245 BMW 318 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 på motorsiden er det vel lik null forandringer.. m90 er en real forbedring i forhold til m46. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Lars!! Skrevet Mai 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 på motorsiden er det vel lik null forandringer.. m90 er en real forbedring i forhold til m46. real forbedring i styrke + at den er helsynkronisert eller mer? Vil det si at en m46 ikke klarer 200hk? Siter Volvo 940 Turbo Volvo 244 Volvo 245 Volvo 245 BMW 318 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 real forbedring i styrke + at den er helsynkronisert eller mer?Vil det si at en m46 ikke klarer 200hk? Du har jo fasiten der,m46 klarer 200 hk den om du kjører normalt og ikke har 450nm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Du har jo fasiten der,m46 klarer 200 hk den om du kjører normalt og ikke har 450nm. har hørt at 240 drivverket skal klare 500 hk, ved nogenlunde "normal" kjøring, kan ikke tenke meg at dette ikke skal gjelde 940 også. men alt er jo relativt. hvis man røsker girene i uten clutch hele tiden ryker jo alt som ikke er bygd for det, men tar man seg tid til å cluthe skikkelig ved hver giring skal det holde. setter du i rettskårne drev(dogbox) så skal m46 holde fint til litt hard kjøring med litt godt med effekt. men M90 er jo en helt annen verden i girekomfort! Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy-R Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 på motorsiden er det vel lik null forandringer.. m90 er en real forbedring i forhold til m46. Er da motorforandringer i -95. Underspyling osv... Siter www.turbo.as Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00. HAHA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 Er da motorforandringer i -95. Underspyling osv... underspylinga kom i 93 da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoFoCo Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 M46 er jo en traktorkasse. Umulig å geare skikkelig fort med den iallefall. Men virker som det er solide saker da. Har grisekjørt masse på en 87 740 TIC (B230FT) med M46 uten noe tull. Nå er samme bilen oppskremt til 240 gamp og kassa henger fortsatt med den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 M46 er jo en traktorkasse. Umulig å geare skikkelig fort med den iallefall. Men virker som det er solide saker da. Har grisekjørt masse på en 87 740 TIC (B230FT) med M46 uten noe tull. Nå er samme bilen oppskremt til 240 gamp og kassa henger fortsatt med den. shortshift min venn;) 20-25mm forlenger på undersiden så senker du girtiden godt, pluss kassa føles sinnsjukt mye fastere og bedre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.