beemern Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 Bare for å ha nevnt det hvis du ikke vet det, å sette på kvass kam vil medføre at bilen din vil bli rykkete i køkjøring osv. Dvs, på lavt gir :) vist du skal ha rally kam ja, men vanlig trim kam er jo ikke dette noe problem.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aUDUN` Skrevet Mai 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 Det stemmer, det spørs jo om du skal ha sånn super kvass kam eller om du bare skal ha en litt kvassere enn orginal. Men jeg tenker litt på sånn IS topp, passer di på vanlig 318 blokk? Siter Hi. Bye. VW mk1 Jetta oppussingprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xplod Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 et relatert spørsmål her som jeg har lurt på. er eneste forskjell på 318 og 318is toppen? dvs. 318i er en 1,8l med 8 ventiler og 1 kam, mens 318is er en 1,8l med 16 ventiler og derfor 2 kammer? Siter 03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-] X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07] X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10] X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aUDUN` Skrevet Mai 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 Jeg har ikke peiling. Begge har vertfall bare 1800cc. IS har DOHC, vet ikke hvor mange ventiler, mens vanlig 318 har kun 1 kam. 115hk i 318 og 318iS har jo hele 140hk... Siter Hi. Bye. VW mk1 Jetta oppussingprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 ekke sikker om det "passer" om hverandre men er jo litt mer omfattende enn å bare slenge på en is topp. m42 og m44 har registerkjede og m40 har registerreim, m43 har vel registerkjede tror jeg. vet ikke hvordan du har men. ja i de fleste tilfeller så vil en twincam være en dohc ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aUDUN` Skrevet Mai 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 ååååh :( Får se litt rundt på internett om det er regreim eller kjede jeg og har, tror faktisk jeg har kjede, siden det er et ganske solid deksel over reima/kjede... Følte meg litt dum nå siden jeg ikke går ut å ser, hehehe. Men bilen står såpass langt parkert ifra huset så jeg gidder ikke :bok Siter Hi. Bye. VW mk1 Jetta oppussingprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aUDUN` Skrevet Mai 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 Var ute en tur nå å så etter alikevell.. om jeg ikke er helt teit så vil jeg tro jeg også har kjede. Siter Hi. Bye. VW mk1 Jetta oppussingprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aUDUN` Skrevet Mai 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 Noen som kan si meg om jeg har kjede eller reim? haluuuu? Siter Hi. Bye. VW mk1 Jetta oppussingprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Jeg ville absolutt ikke lagt mye penger i trim på en 1.8L. Mitt tips er heller å bruke trimpengene du sparer opp for å kjøpe større motor. (M50B25 f.eks) Får betydelig mye mer igjen for pengene, slipper å "tukte" motor for å få den til å gå, og bunndraget er som natt og dag. Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aUDUN` Skrevet Mai 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 sjønner, men burde jeg satse på å bare fyre nedi en 2 liter motor da? glemme 1.8is? Siter Hi. Bye. VW mk1 Jetta oppussingprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RMK_700 Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 ang det med registerreim eller kjede så kommer det jo ann på hvilken motor du har i bilen, sjekk det så får du jo litt mer svar på om hva du har. har is selv og de har 16ventiler 140hk og 173nm tror jg det var.. med chip på is motoren/tuningsboks får man pluss 14hk og 21nm så is motoren er jo litt potensiale i. Siter da va nybil handla inn, og kræsja ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 sjønner, men burde jeg satse på å bare fyre nedi en 2 liter motor da? glemme 1.8is? Jeg ville heller satset på en 2.5L (M50B25, 192hk - 245nm) ;) Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aUDUN` Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Noen idè om hvor jeg får kjøpt komplett motor med ledningsnett osv? finn.no/autodb.no osv? Siter Hi. Bye. VW mk1 Jetta oppussingprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 se på http://www.bmwccn.no feks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aUDUN` Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Sjønner ikke hvor på den sia jeg skal finne motor tilsalgs? bare jeg som er blind eller? ***Edit*** Fant det på sidekartet :P Siter Hi. Bye. VW mk1 Jetta oppussingprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.