Gå til innhold

1990 Mitsubishi Galant Super VR4(MÅ SELGES FORT)

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Da er Galanten lagt ut tilsalgs igjen..... :cry:

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1073954

Bilen må selges fort pga økomomi!!!!!

Beskrivelse:

Må desverre selge go` bilen! Her har du en unik sjanse til å kjøpe en sjelden bil, det er kun laget 18 eksemplarer av denne bilen og dette er det eneste som er solgt utenfor Japan! Bilen er forgjengeren til Lancer Evolution og er tilnærmet lik teknisk som Evo 1-3. Bilen er registert på motorhistorisk grunnlag i Norge, noe som gjør at bilen kun er registert som 3 seter.Importøren min prøver nå å få ordnet sånn at den blir 5 seter. Bilen har som alle andre biler som er solgt i Japan fartssperre på 180 km/t, denne kan lett fjernes og da gjør bilen 235 km/t. PS! Kilometerstanden på 65000 km er riktig, da jeg kjøpte bilen hadde den gått 37500 km og var eid av en eldre Mitsubishi forhandler/mekaniker i Japan.

Teknisk data på bilen:

Modell: 1990

Farge: Gun metal grey

Karosseri: Fire dørs sedan

Motor: 2 liters vannavkjølt DOHC 16 ventilers turbomotor

Effekt: 240hk (176.52kw) / 6000 rpm

Bånndrag: 304nm / 3500 rpm

Hjultrekk: Firehjulstrekk, 50/50 fordeling foran/bak,

med firehjuls sving!

Giring: 5 girs manuell

Vekt: 1390 KG

Utstyr:

Sentrallås, cd/radio, elektriske vinduer

ABS, klima anlegg, tåkelys, servo++++

Dette er topp modellen av VR4 så den

har absolutt alt utstyr!

Ting som er byttet på bilen:

Registerreim(45000 km)

Oljefilter(61000 km)

Ytre drivakselmansjetter foran(60000 km)

Bremseklosser bak(61000 km)

Luftfilter(61000 km)

Bensinfilter(61000 km)

Div. slanger i motoren(61000 km)

Clutch(64000 km)

Olje er byttet på ca. hver 5000 km.

PRIS: 115.000 kr eller bud. Kan selges billigere ved hurtig avgjørelse :D

Svarer kun på seriøse henvendelser og bud.

Ring 92845463 eller besøk http://www.home.no/vr4 for mere info om bilen.

PS! Kan ta billigere bil i innbytte, helst Japsebil :D

PS! Bilen vil være ustillt på GATEBIL på Våler Lørdag 27 og Søndag 28 mai, så har du lyst til å ta en nærmere titt på bilen, kan det gjøres da :)

1073954-bilde1-101-0112_img.jpg

1073954-bilde2-101-0111_img.jpg

1073954-bilde3-101-0114_img.jpg

Mads Abrahamsen

- 99` Lexus IS200 Sport

X - 90` Mitsubishi Galant Super VR4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke fatte og begripe at ingen har kjøpt denne enda!

Ikke jeg heller:confused: De kjøper jo celica gt4(turbo) og mazda 323 GTR til 30.000 kr mere og da får de jo biler som har blitt rævkjørt i 200.000km og som går dårligere.....hmmm folk er rare:well

PS! Bilen er aldri vært kjørt på bane eller blitt rævkjørt av meg:driving

Mads Abrahamsen

- 99` Lexus IS200 Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tor grunnen er enkel, bilen er rå og spesiell men ser ikke ut..

Det gjør både celica og 323GTR:) No direspect, bare en mening:)

hehe... det er det som er morra med denne bilen:) Å kjøre i fra eplekjekke folk med biler som enten er styla i bøtter å spann som de påstår går noe helt sinnsykt, eller biler som folk synnes er fine og som de vet at går bra som feks. impreza, bmw diverse serier, celica, 323, audi tt og lignende:driving :popcorn

Dette er en sleeper Devil

Mads Abrahamsen

- 99` Lexus IS200 Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen bør jo være lavere enn tilsvarende Celica og 323 GTR med venstreratt. Jeg har selv hatt bil med høyreratt, men dette vil være negtivt i Norge.

Prisen er rimelig! Dette er en utrolig sjelden og spesiell bil som ikke kan sammenlignes med turbobiler av lik årgang, prismessig. Er vel den eneste av sitt slag utenfor japan.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... det er det som er morra med denne bilen:) Å kjøre i fra eplekjekke folk med biler som enten er styla i bøtter å spann som de påstår går noe helt sinnsykt, eller biler som folk synnes er fine og som de vet at går bra som feks. impreza, bmw diverse serier, celica, 323, audi tt og lignende:driving :popcorn

Dette er en sleeper Devil

Det har du helt rett i, sikkert skamkjekt og flise diverse grombiler med denna:)

Men når folk skal kjøpe bil så kan den gjerne bli litt anonym, men får det prøvekjørt så er vell de solgt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så da må jo bilen være en raceulv i fåreklær.

Det har du helt rett i, det er ikke så mye original biler som henger på den:)

Her har du litt rally historie og resultater på bilen:driving

http://www.mitsubishi-motors.com/corporate/museum/motorsports/e/90s/galant_vr4.htm

http://www.mitsubishi-motors.com/corporate/museum/motorsports/e/80s/galant_vr4.htm

Høyrestyring er bare en vanesak, jeg synes nå at det er ekkelt å kjøre venstrestyrt bil:) Jeg kjøper gjerne høyrestyrt bil igjen:driving

Mads Abrahamsen

- 99` Lexus IS200 Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du helt rett i, sikkert skamkjekt og flise diverse grombiler med denna:)

Men når folk skal kjøpe bil så kan den gjerne bli litt anonym, men får det prøvekjørt så er vell de solgt:)

De som har prøvekjørt bilen er imponert, og jeg har flere kamerater som ikke vil prøvekjøre bilen en gang, fordi da vil de kjøpe bilen....hehe:)

Importøren min sa at bilen gikk like bra hvis ikke bedre en Celica GT4 WRC fra 1996(altså gatebilen)

Mads Abrahamsen

- 99` Lexus IS200 Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider