Gå til innhold

SKal kjøpe billig 4kanaler, men usikker på hva som er best av en Helix og RF

Ranger emnet


Taurus_driver

Anbefalte innlegg

Heisann. Holder for tiden på med å kjøpe anlegg til bilen, og siden jeg er ikke har allverdens penger, blir det litt i budsjett-segmentet. Har allerede sub (RF punch stage 2, 12" 250W RMS) og en elendig 2kanals forsterker som "liksom" skal gi 500W.

 

Hvertfall, skal jo etterhvert ha et komponentsett foran, samt en bedre forsterker, og da har jeg egentlig sett meg ut Helix sin Dark blue 4 forsterker (Helix Dark Blue 4), denne koster da en ca 2300 kroner (hva senest dere om denne forresten, til den prisen? har hørt fra andre at den skal duge greit).

 

Men nylig kjøpte en kamerat av meg en RF P4004 forsterker (RF P4004), har hørt på denne med min subb koblet til, og det låter veldig bra må jeg si. Men den har omtrent like specs som helixen, men koster alikevel 1200Kr mer. Hva er grunnen til det? er den mye bedre av en eller annen grunn, eller er det fordi RF er et "merkenavn" den koster såpass.

 

Lurer nemlig litt siden jeg da ble litt usikker om jeg skal kjøpe helix'en, som jeg har hørt mye bra om, eller om jeg skal kjøpe RF'en, som er dyrere. er det værdt det? Håper det ikke ble for mange spørsmål på en gang her, men er ganske nyskjerrig på dette. På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor betale 1200,- mer for RF? Når spec er omtrent det samme på de 2 forsterkerne..Jeg ville valg Helix! Men så "hater" jeg RF også. Kunne valgt Biltema fremfor RF (nesten)..

 

Nå sier jo spesifikasjoner svært lite om forsterkeres kvaliteter så det trenger absolutt ikke ha noen betydning.

 

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp dynabel i stedet for RF eller Helix!

 

4x80W på specs.

 

og til subben kan du kjøpe Dynabel BF4501 :)

 

http://www.mamut.com/dynabel/subdet300.htm

 

hepp...

 

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=7487856&sid=1ajMfqCQS123731&pos=4&tot=10

Jeg skulle skrevet noen vise ord her.. men Polo Classic har skrevet noe som er så bra så da gidder ikke jeg overgå det.... punktum... ( credit$..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier jo spesifikasjoner svært lite om forsterkeres kvaliteter så det trenger absolutt ikke ha noen betydning.

 

mvh

Glenn

 

Helt enig.

Mesteparten av billige merker har jo meget bra watt i specen, mens ex rf kanskje har mindre watt i spec, men yter mye mere.

Har rf bd 30001 , og den står i specen skal være rundt 3000 watt, mens i målebrevet , så måler den faktisk 3850 watt.

Vil se sånne målebrev på andre forsterker, da først kan man sammenligne.

Rockford er litt dyrt, men definitivt verd det, hvis du skal ha noe som virkelig er bra.

Men finnes jo seff mange andre kraftige forsterkere da, så kan jo se på andre og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår