J.Andreassen Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 http://www.ferrita.se/ ES tuning forhandler også de, ellers er det noen andre verksteder i landet, men klart billigst i sverige. Vet du om det er den som i utgangspunktet har 230 eller 250hk du skal ha? Klippet fra BORacing sine sider som forhandler MTM: 230hk motoren... 230hk = 286hk: -Nytt MTM motorstyrings program med maksimalt dreiemoment på ca. 450 Nm 230hk = 306hk: - Nytt MTM motorstyrings program med dobbelt eksosanlegg fra katalysator i rustfritt stål, 2 x 70 mm enderør. 230hk = 370hk: -Nytt MTM motorstyrings program, større turbo, nye grenrør med metall katalysator og dobbelt eksosanlegg fra katalysator i rustfritt stål, 2 x 70 mm enderør. 230hk = 420hk: -Nytt MTM motorstyrings program, MTM spesial eksosmanifold, topplokk bearbeiding, større turbo, nye grenrør med metall katalysator og dobbelt eksosanlegg fra katalysator i rustfritt stål, 2 x 70 mm enderør. Inkludert montering av BOR. 250hk motoren... 250hk = 306hk: -Nytt MTM motorstyrings program med maksimalt dreiemoment på ca. 480 Nm 250hk = 320hk: -Nytt MTM motorstyrings program med dobbelt eksosanlegg fra katalysator i rustfritt stål, 70 mm enderør. 250hk = 345hk: -Nytt MTM motorstyrings program, grenrør med metall katalysator og dobbelt eksosanlegg i rustfritt stål, 70 mm enderør. Så man ser allerede når man går over 310hk er det et must med ny eksos hele veien fra turboer, vet om S4biT som har slik chip på org eksos, det funker, men man hører det blåser noe villt av eksosen så det hadde nok hjulpet ekstra på om denne begrensningen er borte. Men du må jo bare prioritere hvilken ende du vil begynne i, trenger jo ikke ta alt på en gang heller;) Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbolars Skrevet Mai 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 Syns de boracing var vel dyre, skal jo ha mer penger enn dahlback for å hente ut mindre, trur jeg satser på dahlback 312 hk-kitet og et gromt eksosanlegg, må jo ha felger også, skal jo ikke bli SÅ jævla dyrt alt sammen da hadde jeg tenkt å ikke blakke meg HELT på greia Er du med på tankegangen her? onfiredevi Siter 2006 Skoda Octavia 1.9 TDI 1997 Volkswagen Passat 1.8T X1992 Mercedes Benz 3.4 AMG X1988 Mercedes Benz 190E X1984 Dodge ram power wagon X1982 Volvo 240 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 Lars, du kommer alltid til å henge etter oss med skikkelige biler vett du! :D Neida, gå for 312-kit og det du har råd til, blir nok ei grom kjerre skal du se. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbolars Skrevet Mai 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 Målet er nå å klå den bmw'en som går her oppe, den 535'en, kommer jo en s4 avant opp også men den er jeg ikke bekymra over skal klå meg for sjaføren er ikke non skærping! (kan godt værra han bare juger da) Tenker bare på hva man skal hive på bilen for å gi viking hodebry!! :chairshot Siter 2006 Skoda Octavia 1.9 TDI 1997 Volkswagen Passat 1.8T X1992 Mercedes Benz 3.4 AMG X1988 Mercedes Benz 190E X1984 Dodge ram power wagon X1982 Volvo 240 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 ja ikke tenk på prisene til BO engang, henger ikke i tråd med virkeligheten i det hele tatt. Finnes mange bra alternativer, men om man absolutt ønsker MtM er det ikke noe problem å kjøpe denne fra england og få noen med peil til å sette den i for deg. Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbolars Skrevet Mai 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 Vil ha power, så trur nok mulig jeg satser på dahlback, for bilen MÅ værra driftssikker, for skal jo frakte poden rundt i den, så har ikke tenkt å kjøpe noe brum akkurat, bilen skal gå fælt men også kunne værra snill når det trengs, skal tross alt bruke den som familiebil men også våkne når jeg drar på med den, da er vel dahlback tingen? Du som har mtm audi, funker den? var det dyrt å trimme den? er det no' pulver i den?? Siter 2006 Skoda Octavia 1.9 TDI 1997 Volkswagen Passat 1.8T X1992 Mercedes Benz 3.4 AMG X1988 Mercedes Benz 190E X1984 Dodge ram power wagon X1982 Volvo 240 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Mine erfaringer er iallfall at MTM er de som leverer best programvare til vw/audi, dette etter å ha kjørt diverse ur-s4-s6 og s4biT med ymse programvarer. Best både med tanke på kjørevennlighet, hvor på registeret morroa ligger og effektuttak, er meg kjent de som klarer ta ut mest effekt uten å gjøre noe fysisk i motorene. Men er desverre noe dyrt å kjøpe her i landet, så alternativet er jo å handle chippene løst i utlandet og sette i selv. Er vel noe i at man betaler litt for navnet og kanskje... Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.