Gå til innhold

Nye krav for å ta førerkort

Ranger emnet


ZtilongZ

Anbefalte innlegg

Jeg tror faktisk det er en god ide..

Jeg tror mange av oss trenger en oppfrisking av regler og "hensynsfull" kjøring! Jeg vet hvertfall jeg trenger det en gang i blant ;)

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja oppfriskning vært 10. år er ikke dumt... overhode ikke.. men vis det koster penger da går dem for langt.. man har betalt i dyre dommer for å få lappen... men vis dem skal ha betalt for det så vil jeg tro NAF blir å sette ned foten..

 

men sikkerhets messig så ser jeg jo på det hær som veldig bra egentli..

 

økonomisk(heeeia norge) så ser jeg på det som en framtidig konkurs for mange.. :deng

Naf ungdoms kontakt avd. Narvik og Omegn

 

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med de som sier det er en god idè! Det norske førerkortet er gyldig til du er 100 år, og det vil jeg si er litt for lenge. Det er ikke mange dagene det kan gå før man møter en eller annen pensjonist som ikke helt er stødig bak rattet. Det eneste som kan bli negativt med denne ordningen er hvis det kommer til å bli dyrt den gangen man må ta fornyelse. Om det er dette som er saken, så er det rett og slett utnyttelse. Men igjen, så er dette absolutt noe norge vile ha gjort!

Men alt i alt , Veldig positiv til ordningen!

#(s)Golf 2 1.6 - (Full styling, rosa lakk, ku-Int:)

#(s)Golf 4 - (Helt original, blå)

#(s)Opel kadett 2,0 GSi cab (Delvis stylet,og delvis rigget for sas flygning:)

#Opel corsa 1,3Gt - (Denne går og går:)

#Golf 3 2,0 GTi 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, fint.. Bare de verste. Syns du ærlig talt folk som blir tatt i 140 i 70-sonen hører hjemme på veien? Det gjelder å være lur ;)

Forresten, førerkortreglene har ingenting med Norge å gjøre. Blir så irritert når det også er potitregjerinens feil. Det er faktisk EUs feil.. Dessverre, men sant. Ingen liker biler :(

 

 

nei men og beslaglegge bilen da.. tenk deg så mange her på forumet som har brukt 1000-vis av timer på bila sine.. også fordi dem kjører for fort så kommer staten og tar bilen din.. syns du det er riktig? og dem mener det kommer til og få ned døds-ulykker?? tull... :deng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideen med å beslaglegge bilene til råkjørere kommer jo fra USA hvor dette er gjennomført med til dels stort hell... og til Han som skal flytte til sverige når han er gammal nok.. jada.,. en god del er billigere der.. men man tjener også mindre der.. og det er rimelig mange svensker som innvandrer til Norge, regner med at det er gode grunner til det egentlig.

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbe i norge og bo i sverige er ganske lønnsomt, betaler kun statsskatt også.

 

Se te hælvete å få meldt oss ut av EØS, tenk om vi kan ha olja for oss sjøl, da har vi olje i noen år ekstra da, slippe å følge regler en eller annen pakkis i EU har bestemt, og attpåtil måtte betale for det.

 

Lappen min er Gyldig til 2085, skal de trekke tilbake 90 % av førerkortene nå, vi har betalt for lappen til vi er 100, og så lenge ikke noen spesielle årsaker, som helse, uegnethet i trafikken tilsier det så BASTA, kjør uten lapp og skilt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbe i norge og bo i sverige er ganske lønnsomt, betaler kun statsskatt også.

 

Se te hælvete å få meldt oss ut av EØS, tenk om vi kan ha olja for oss sjøl, da har vi olje i noen år ekstra da, slippe å følge regler en eller annen pakkis i EU har bestemt, og attpåtil måtte betale for det.

 

Lappen min er Gyldig til 2085, skal de trekke tilbake 90 % av førerkortene nå, vi har betalt for lappen til vi er 100, og så lenge ikke noen spesielle årsaker, som helse, uegnethet i trafikken tilsier det så BASTA, kjør uten lapp og skilt.

 

Stemmer man FRP, blir det EU.

Stemmer man SV, blir det ikke..

 

FRP liker biler, SV ikke.

EU liker ikke biler..

 

Som jeg sa over, ingen liker biler, og ikke engang med norsk bilvennlig regjering får man det godt med bil, når EU har så mye å si..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei men og beslaglegge bilen da.. tenk deg så mange her på forumet som har brukt 1000-vis av timer på bila sine.. også fordi dem kjører for fort så kommer staten og tar bilen din.. syns du det er riktig? og dem mener det kommer til og få ned døds-ulykker?? tull... :deng

 

Jeg er dels enig med deg, en bil det er brukt over 300 arbeidstimer på, vil nok være langt sikrere enn en gammel Hyundai, hvem krenger mest ved 150 km/t? Hyundaien, selvfølgelig. Men, det å kjøre i 150 km/t i en 70 sone vil aldri kunne belønnes, kan det?

 

Vi burde iallfall fått ett par flere baner i dette landet, slik at de som faktisk har bil som er laget for fart, kan gjøre fra seg uten å sette andre i fare..

 

For, selv med rask bil og godt oppsett, er man ikke udødelig når man kjører i det dobbelte av fartsgrensen..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på tide å starte ett nytt bilistvennlig parti, NAF er det ikke stort hjelp i, dette er en lissombilistorganisasjon som egentlig gjør3 ting for oss, NAF-boka(veldig god å ha), veghjelp og ett halvdårlig blad.

Resten er bare spill.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nå det er riktig å si takk til alle dere som ikke stemte FRP? Dere ser jo nå hvordan det har blitt å være billist...

Men uansett regner jeg med at vi vil få bort endel av trafikkidiotene her i landet! Ikke nødvendigvis fartssyndere, som vanligvis har oversikt og kontroll på normale trafikkerte veier, men de som absolutt ikke kan eller husker på vikeplikter og skaper litt for mange farlige situasjoner.

 

Om denne fornyelsen kommer til å koste like mye som en oppkjøring, vil jo ikke være usannsynlig... :deng

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår