DjViper Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Hva er best? Brokoble forstereken eller bruke en kanal på hver av subbene?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Vil tro du må oppgi litt mer info om forsterkeren og subene du har tenkt å bruke gitt. ("mer", hehe, eneste vi vet er at det er en 2 kanaler og 2 sub`er) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 om hvilken impedanse subbene er, og hvor lavt forsterkeren kan gi i brokoplet og vanlig modus.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DjViper Skrevet Mai 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 :P hehe...er en 1000 watt max forsterker (er faktisk det eneste jeg vet om den :P) Subbene er Rockford på 800 w!! Har til nå brukt 3 subber og brokoblet forsterken, men har fått meg ny bil og vil heller da bare prøve 2...lurer på om det kanskje da er like greitt å bruke en på hver kanal? Eller om jeg seriekobler, blir motstanden halvert! ( Eller var det paralelllobling) , men iallefall..kanskje det er best å brokoble?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Det står vel et navn på forsterkeren? Isåfall så kan du oppgi det, og vi er mye lengere med saken. Hvis du parallellkobler på en brokoblet utgang så har jeg vondt for å tro at din forsterker vil takle dette, såsant det ikke er en kvalitetsforsterker som kan kjøres lavt..(ohm) Impedansen halveres ved parallell... dobbles ved serie. (såsant begge sub`ene har lik motstand) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DjViper Skrevet Mai 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Det står vel et navn på forsterkeren? Isåfall så kan du oppgi det, og vi er mye lengere med saken. Hvis du parallellkobler på en brokoblet utgang så har jeg vondt for å tro at din forsterker vil takle dette, såsant det ikke er en kvalitetsforsterker som kan kjøres lavt..(ohm) Impedansen halveres ved parallell... dobbles ved serie. (såsant begge sub`ene har lik motstand) SPL er det! Har 8 ohms subber, så motstanden blir 4!! Det skal vel det fleste forsterkerene takle!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Mai 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 SPL er det! Har 8 ohms subber, så motstanden blir 4!! Det skal vel det fleste forsterkerene takle!! Da paralellkopler du de to. Lykke til! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg