Gå til innhold

Koble til dvd spiller

Ranger emnet

royy__

Anbefalte innlegg

Skulle koble til dvd spilleren idag(etter mye om og men så fant jeg en plass å ha den) Sjekket at alle ledningene var der,noe de fleste ikke var :D Det var altså en rød strømledning, en svart jordledning(husker ikke om jeg sjekket at den faktisk var jord, men antar så), men ingen gul strømledning. Var også en grønn pluss høytallerledning og en grå minus hehe. Høytaller ledningene er jo ikke no problem.

Koblet altså til den røde og svarte ledningen,switch-strøm og jord. Deretter skrudde jeg på tenningen men det var 0 liv i spilleren(som forresten er helt ny). Burde den ikke skru seg på tross mangel av gul strømledning? Kan det være for dårlig jording? Uansett, hvordan skal jeg trekke ny gul strømledning(konstant strøm)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta en liten kabel stumt mellom + og remotetilkoblingen på spilleren.. funker den da så legger du opp remote kabel fra tenningen til spilleren
Dropp slik eksperimentering... Remotekabelen skal gi strøm UT fra spilleren, og at den liker å få 12 volt ferdig servert INN ville jeg ikke stolt på.

Hva slags DVD-spiller er dette her?

Er kablene nogenlunde merket, siden du vet den grå skal ha minus? Da hadde jeg prøvet det først, sammen med rød til Pluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikke spilleren som manglet kabler, forklarte meg litt dårlig. Det jeg mente var at det manglet kabler i bilen, som orginalt skulle gått til radioen. Fikk ordnet det i dag, er ikke helt sikker på hva som var feilen, men jeg byttet iallefall batteri, mulig det andre var litt sløvt. Tok også å trakk ny konstant strøm kabel. Til slutt fant jeg en ekstra tykk jording som jeg trakk fra bak på cd spilleren til samme jordingspunkt som jord-ledningen på iso-kontakten. Da funket spilleren knall. Og etter endel modifisering til så passet den akkurat i hanskerommet. Skjermen fikk jeg også til å funke, men det var dåg ingen lyd fra skjermen, dette har jo forsåvidt ingenting å si i og med at lyden kommer til å komme fra anlegge, men allikevell, har en (u)vane med å ikke kunne la slike ting gå :p

Når jeg fust har muligheten til å slenge inn et spørsmål, vurderte å støpe skjermen inn i "midtkonsollen" dvs i de små romma under varmeapperatet. Hva bruker dere til å støpe? Noen tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider