Evolve Skrevet April 29, 2006 Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 Får vel lage en tråd om min blå "fara" jeg også da. Bilen er en 1983 modell som i utgangspunktet hadde en B230A motor og ei M47 5trinns girkasse, bilen ble ett par år senere ombygget hos volvo og fikk da det såkalte R-sport turbokitet som økte effekten til rundt 145hk. Bilen har hatt 2 eiere før meg, og er meget pent brukt og absolutt ikke ihjelkjørt. Jeg kjøpte bilen i fjor, og da var den helt orginal, høy som en låve etc. Jeg monterte hvite blinkers rundt hele bilen, lakket alle chromelistene svarte og fikk senket den, og senere jobbet jeg i sverige hvor det skjedde ytterligere ting. Blant annet 3" eksosanlegg, 940 IC, Åpent filter og litt anna småknask, fikk lada rundt 0,7 bar og bilen gikk slettes ikke værst, og gikk feilfritt hele sommeren untatt mot slutten da turboen begynte å bli sliten. Etter en tur på sommerdekk på første snødetten så klarte jeg å slenge rævva inni en stor tømmerlund, jeg ble da lei og bestemte meg for å sette inn bilen. Motoren ble senere solgt til en kompis, og jeg begynte å lete ny motor. Motoren fant jeg i Karlskoga like utenfor Karlstad, en 94 mod B230FK motor, hentet denne uka før påska da ombygginga startet for fullt. Slik så bilen ut da jeg kjøpte den: Lakket senere grillen og listene svarte og monterte hvite blinkers: Og slik står den idag: Oppdateres med bilder så fort det skjer noe! Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet April 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 Har også fått 3 " eksosanlegg fra Pedersens-Racing, A - kam, Getrag 262 kasse med volvo clutchhus. Samtidlig så har jeg også bestilt Intercooler, lambdamåler, adapterplate fra klracing.se Kommer bilder senere i kveld!:) Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet April 29, 2006 Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 Se der ja! Det var på tide. Håper du får den på veien om ikke så alt, alt for lenge da :) Hadde vært moro med samkjøring ned til Våler Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet April 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 Alle matter skrapet bort, ledningsnettet skal skiftes ut til ett fra nyere 240 med Lh2.4 Motoren, gått ca 120k Innsug før lakk: Innsug etter lakk Getrag 262 Volvo clutchkåpe med frest hull til girkasseaksling: Nylakkert motorblokk: Ledningsnett motor, av trådløs typeP Ratt: Filter: Stoler: Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet April 29, 2006 Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 Ser ut som et meget bra prosjekt dette her! :) Skulle ønske jeg hadde et sted å ha bilen min, slik at jeg kunne holde på slik! :( Må holde oss oppdatert ja, blir gromt dette... Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet April 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 Motorreseptet blir noe sånt: Orginal B230FK -94 bunndel 530 topp med "Gr.a kam" 3" all the way Volvo 968 dyser eller org dyser Justerbar BTR Større bensinpumpe Åpent filter Chip x 2 Turbo god for 250 + Håper på å knekke 250 grensa med dette, hva tror dere? Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet April 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 Denne skal sendes til KN Cams for omsliping til "gruppe a kam" Eksosanlegg fra JT Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Mai 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Har fått lagt inn matter og satt inn baksete + understell til stoler, har også så smått begynt med eksosanlegget og fikla litt ellers! kommer bildeer!! Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Ser meget bra ut dette:thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Mai 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Update: Montert nyere speil: Satt inn bakseter og teppe: Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Update: Montert nyere speil: Satt inn bakseter og teppe: Velta du bilen på bilde 2 for å enklere få på speilet eller?? Huh huh!!!:cool: Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 detta blir bra :) fortsett med uppdates :D Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibanez Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Ser bra ut dette =) Bilder bilder bilder ;) Fortsett slik. Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 kan bli bra det her :driving åssen kam er det du sender til omsliping?? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Mai 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 En A - kam Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg