Gå til innhold

kom igjen.HASTER..

Ranger emnet


D-1

Anbefalte innlegg

hvordan måler jeg hvor mye dynamoen lader?må jeg koble av noe slik at det ikke er last på,eller er det bare og måle over + og - ??? svar fort da dere!har det litt travelt!! takk på forhånd for raske svar!!

itj sant

Skrapbil med mange farger snart renovert til vidunder bil med samme farge! he he.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøm eller spenning?

 

Skal du sjekke ladespenning er det bare å måle over pluss og minus polene på batteri.

Skal du måle ladestrømmen må du koble av en av polene og måle i serie. Hvis du har peugeot med innsprut motor ville jeg i tilfellet latt motoren gå til radiatorvifta starter etter at du har koble polen på igjen. Hvis du ikke fikser å koble av uten å koble ut batteri da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det beste hvis du skal måle ladestrømmen er vel å bruke et tang-ampere-meter... sånn som du klyper rundt kabelen som går fra dynamo til batteri...

koster vel en del kronasjer å kjøpe,men det er sikkert noen (verksted eller.no) som har... :)

 

btw...skal ha ganske kraftig måler for å kunne koble det i serie,vel...? greit nok,jeg har multimeter som "tåler" 20A.. men ikke f*** om jeg hadde turt å kjøre 20A gjennom de 0.75kv.mm. målekablene over lengre tid... ;)

og,dynamoen lader vel gjerne en del mer enn 20A...?

 

jaja :)

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen for gode og raske svar.fikk målt det,var ikke dynamoen som var ødelagt nei,var batteriet som hadde tatt kveld.så nå er nytt batteri av aller beste biltema kvalitet på plass!! :D

itj sant

Skrapbil med mange farger snart renovert til vidunder bil med samme farge! he he.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår