B230ft Skrevet April 29, 2006 Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 sliter litt her nå! mutteren som holder demperen nede har skrudd seg helt opp, og jeg greier ikke presse demperen nedi røret! ca 1cm som stikker opp.. har løsna på alle boltene "under" og løsna beinet fra kula, og presset sammen fjøra, så jeg kan løfte fjørbeinet opp og ned, det glir helt fint på demperen, men stopper når det er som sagt ca 1cm igjen. hva gjør jeg? *har lite lyst å ta ut hele fjørbeinet!så prøver et meste før det om noen har noe glupt å komme med, og jeg ikke er her(stikker ut i garasjen igjen ja) så er det bare å ringe! 47011310 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet April 29, 2006 Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 nedi fjørbeinet så ligger det ei "skive" som kan ha blitt snudd eller ligger skeivt og da får du ikke demperen i bånn... Hvis du skrur av spindelleddet i bånn av fjørbeinet (festet med 2 bolter) og kikker oppi der så ser du den skiva... Den skal ligge ann på noe som ser ut som en seegring... Hvis den enden på "skiva" som ligger ann på denne "seegringen" har en kon så ligger den feil vei... Kansje ikke helt stabilt forklart, men kan ikke komme på så veldig mye annet som kan være feil! Når du monterte detta, hvor hardt skrudde du til mutteren da? Brukte du hakenøkkel eller vannpumpetang? Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 stemmer det.. feilen er funnet og reparert! skiva hadde snudd seg 180grader, og lå litt på tvers.. vi nare snudde fjørbeinet opp/ned, så ramla den ut..kan komme med et bilde av den senere i kveld eller i mårra sånn for morro skyld.. jeg monterte med spesialnøkkel, og ettertighta med dor og hammer et par slag for sikkerhetsskyld..gjorde det samme, men SAUSA inn med locktite!! nei nå skal jeg ut i garasje nr 2(til noen kompisser) å hive bilen på bukk, og få gang på shortshift..etterpå skal jeg burneburneburne:D:D:D og ja bilder kommer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet April 29, 2006 Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 Bra du fikk til problemet:) Har aldri sett noen skiva nedi der jeg Skrudde til mutteren med rørtang jeg.. Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 la aldri merke til noe ring jeg heller når jeg monterte første gangen, men så tydelig ha som var feil i dag når vi lyte nedi! hhe og nå er short shift montert..FAEN så digg!!! forlenga ca 20-25mm på undersiden, ABSOLUTT verdt arbeidet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet April 30, 2006 Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 Monterte med vannpumpetang jeg også, men uten locktite, hvis det skal være mulig å demontere! Hehe Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vector Skrevet April 30, 2006 Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 hehe Jeg har dårlig erfaring med locktit i for store mengder og spesilet den som må varmes til 60 grader + for å slippe så ikke var rikmann med den ;P Siter Volvo 850 1996 R-optik Ex-Volvo 740 Gl 1986 Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet April 30, 2006 Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 Locktite skal ikke brukes i store mengder nei, mange som ikke veit det! Holder bare med et par tre dråper, har du på for mye så herder det ikke på riktig måte og det tar umåtelig lang tid....! Og ikke si noe annet, for jeg har vært på locktite kurs ;-P Hehe Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 heh flaska var jesen så når jeg snudde den opp/ned for å presse ut etpar dråper så rant det ut så det holdt å litt til:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg