MacPhisto Skrevet April 28, 2006 Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 Hei Jeg får min splitter nye Grand Vitara på tirsdag, den har 129hk og 300nm og det er sannsynlig "nok", men er det noen som har erfaring på KCR Diesel Boost box? Hvilke konsekvenser får dette på evn biltilsynet, vil de kikke på at bilen har påmontert en slik boks? Øker avgiftene på bilen? Vil dette gi det spesielle 4x4 systemet (57/43 trekk på julene) problemer med mere kraft i motoren? Når det gjelder motorgarantien så vet jeg at den faller bort, men fra 129 til 155hk er det vært risken. Effektøkning Original 129 hk 300 Nm KCR 155 hk 350 Nm Tar imot alle negative/positive erfaringer! MacPhisto Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet April 28, 2006 Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 Hei Jeg får min splitter nye Grand Vitara på tirsdag, den har 129hk og 300nm og det er sannsynlig "nok", men er det noen som har erfaring på KCR Diesel Boost box? Hvilke konsekvenser får dette på evn biltilsynet, vil de kikke på at bilen har påmontert en slik boks? Øker avgiftene på bilen? Vil dette gi det spesielle 4x4 systemet (57/43 trekk på julene) problemer med mere kraft i motoren? Når det gjelder motorgarantien så vet jeg at den faller bort, men fra 129 til 155hk er det vært risken. Effektøkning Original 129 hk 300 Nm KCR 155 hk 350 Nm Tar imot alle negative/positive erfaringer! MacPhisto hei,hvor kjøpte du den da? Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacPhisto Skrevet April 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 hei,hvor kjøpte du den da? Bilen eller boksen!:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet April 28, 2006 Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 Bilen eller boksen!:) bilen!=) Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacPhisto Skrevet April 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 bilen!=) Bilen en Graphite Grå Suzuki Grand Vitara DDIS men en Renault F9Q 129hk diesel motor er kjøpt på skøyen i oslo! Boksen er ikke kjøpt enda!, men den skaffes i en mørk bakgate i Oslo!:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet April 28, 2006 Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 Bilen en Graphite Grå Suzuki Grand Vitara DDIS men en Renault F9Q 129hk diesel motor er kjøpt på skøyen i oslo! Boksen er ikke kjøpt enda!, men den skaffes i en mørk bakgate i Oslo!:) okey,men det er ikke noe problem å chippe den,vet om en på berg auto som selger suzuki å han hadde chippa en ny vitara(samme motor som deg),så den kan vel ikke være farlig da Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacPhisto Skrevet April 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 okey,men det er ikke noe problem å chippe den,vet om en på berg auto som selger suzuki å han hadde chippa en ny vitara(samme motor som deg),så den kan vel ikke være farlig da Jeg prøver å ikke snuble i terminologiene her, men er chippe den å tukle med det orginale styringssystemet? Kan du skaffe noe data på hva man får dratt ut av orginalchippen? Evn hvem hvordan dette gjøres? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet April 28, 2006 Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 Jeg prøver å ikke snuble i terminologiene her, men er chippe den å tukle med det orginale styringssystemet? Kan du skaffe noe data på hva man får dratt ut av orginalchippen? Evn hvem hvordan dette gjøres? vis du ringer ditt så spør du om de har greie på chip, så tenker jeg du får svar, ring imorra! Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacPhisto Skrevet April 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 vis du ringer ditt så spør du om de har greie på chip, så tenker jeg du får svar, ring imorra! Greia er at det er litt vanskelig å spørre når det i utgangspunktet ikke er ønskelig av leverandøren!:) Men jeg kan sende dem en mail, så får jeg nok svar!:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet April 29, 2006 Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 Vist den KCR boksen er slik du bare kobler på diagnoseutaket så er det jo bare å ta den av vist du skal ha noe med biltilsynet å gjøre. Når du skal på service vet jeg ikke om verkstedet kan se om bilen har vert trimmet. Er ikke sikkert de merker noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg