erbe Skrevet Juni 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2003 Er det noen som vet formelen eller har en link til en omregningstabell? Siter http://300zx.kwn.no/300ZX.mpg (Høyreklikk, lagre som) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Juni 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2003 Går ikke. Med mindre du har 0 i hjuspinn, perfekt giring osv da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erbe Skrevet Juni 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2003 Det går fint, du kan finne hk ganske nøyaktig også :) Siter http://300zx.kwn.no/300ZX.mpg (Høyreklikk, lagre som) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Juni 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2003 Tviler jeg svært sterkt på, med mindre du har minimalt hjulspinn o g himla bra giring... Altså, står du å spinner ut 2 gir, så mister du kanskje 2 sekund, da regner programmet ut 50 hester mindre.. wohoo.. Eller kanskje den har en viss margin for det, og derfor er det kun 10 hester for lite, men så hadde du antispinn, så du får opp 40 hester for mye.. Nei, det der har jeg lite tro på. Ta deg en tur på Dyno`en du:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erbe Skrevet Juni 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2003 LOL! For det første så gjør det ikke noe om du mister noen sek, for tiden har ingenting å si, det er sluttfarten som gjelder.. Et lite klipp fra nettet: Hva tror du skjer hvis vi tar den samme bilen (la oss se for oss Polly's 10-sekunders Trans-Am med sluttfart på 230km/t) og kjører to ganger, den ene gangen med stillestående start og den andre gangen med rullende start fra 50-60km/t? Man skulle tro at det skilte bra mye på sluttfarten eller hva? Aksen mellom 0 og 60km/t tar kanskje 1,5 sek, 100km/t går på tre og bilen skyter fremover som et uvær - 150km/t går lett, motoren tordner og smilet brer seg utover kinnene! Vi er omtrent halvveis, og ved 200m har vi brukt halve strekningen på å nå 170km/t, og slutten kommer raskt mot oss - og det drar ikke så voldsomt lengre! De 10 meterne vi brukte på å nå 60km/t er plutselig nesten ubetydelige, herfra og inn bruker vi ca 200m på å øke farten fra 170 til 230km/t! 10km/t økning i sluttfart høres ikke så mye ut, men det skiller egentlig betydelige muskler - det er jo først når det virkelig begynner å butte i mot at de ekstra hestene får gjort noen forskjell. Sammenhengen mellom vekt og motoreffekt er bedre for sluttfart enn for tid - og derfor kan man regne ut et godt anslag for motoreffekt fra vekt og sluttfart. Hvordan det gikk? Det blir stor forskjell i tid, men sluttfarten kan bli veldig lik begge gangene! Klippet fra evo.no (uten tilatelse, håper ikke Espen blir sinna ;) Siter http://300zx.kwn.no/300ZX.mpg (Høyreklikk, lagre som) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Juni 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2003 Hmmm... Velvel, har mine tvil jeg, bli med på rullende landevei istedet, da får vi jo kurver og alt... Må bare få på den clutcfhen først.. Faen, glemte å måle den i dag.. Jaja, får ta det i morgen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.