vilhelm Skrevet Juni 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2003 1) Turbo: Ser ut som turboen min på 240en har gått. Kommer hvit røyk hver gang jeg gir og har ganske høyt bar trykk. Vanligvis lader den 0.65 og nå lada den ikke mer enn 0.25-0.3. Når jeg tok ut slangen fra wastegaten til turboen (da skal den egentlig lade 1.2), så lada den KUNN 0.6. Her har turboen gått ja. Noen som har en orginal b21at turbo eller? Så det er bare bolte på igjen? Hvor mye vil dette da koste? Er det bedre å overhalle min turbo enn å kjøpe brukt fra noen andre? 2) Tenningsbank: Når jeg lada 0,6 og var på topp turtall fikk jeg noe JÆVLIG tenningsbank, det skyldes vel pga tenningen eller er dette pga at den ikke får nok bensin? Om jeg får meg en single Weber, hvor mye bar kan jeg kjøre da? Takk, Vilhelm Siter Volvo 244 TIC (B21ET) Mods: BOV (TurboXS Type H) K&N Filter Turbotrykksmåler (Tall) Økt turbotrykk (MASSE) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboXs Skrevet Juni 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2003 tror ikke i utgangspungtet du tok turboen men at toppakningen kan ha godt til h. hvit røyk er vann vet du. hadde turboen godt så hadde det kommet blå røyk. hvis det er pakningen så er det vel en mulighet for at den gikk pga tenningsbank men jeg har jo ikke sett bilen så ikke vet jeg Siter Bmw M3 Turbo Nissan king-cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vilhelm Skrevet Juni 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2003 Helt ny toppakkning så det kan vel ikke være det, har banka litt etter jeg monterte på ny, men det er ikke mye, og når jeg hadde ikke så høyt turbo trykk, så kom det ikke noe røyk selv om jeg ga masse gass, ekke toppakkningen da, siden om det hadde vært det, hadde det kommer MASSE hvit røyk, det har sjedd en gang før, og det lukter brent olje. Vilhelm Siter Volvo 244 TIC (B21ET) Mods: BOV (TurboXS Type H) K&N Filter Turbotrykksmåler (Tall) Økt turbotrykk (MASSE) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Juni 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2003 Det er ikke bare måleren da? Er du 100% siker på at du gjorde alt rett når du monterte toppakningen? Det skal litt til før det renner vann inn i turbinen når du gir gass pga turboen er gåen vil jeg tro.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vilhelm Skrevet Juni 16, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2003 jeg er sikker på det ja... og turboen med de samme innstillingene ladet ikke i det hele tatt, jeg kjente jo det. Hadde dumpen inne først, ikke måleren. Først tenkte jeg, denne dra jo faen ikke mer, og dumpen lagde nesten ikke noe lyd, deretter satt jeg i målern og kobla ut dumpen, og vi lada 0.25-0.3MAX... det er vel turboen da? Tok vi ut den slangen så lada den 0.6. Vilhelm Siter Volvo 244 TIC (B21ET) Mods: BOV (TurboXS Type H) K&N Filter Turbotrykksmåler (Tall) Økt turbotrykk (MASSE) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Juni 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2003 Vanskelig for noen å si over forum da, men hvit røyk er vann, hvis turbo ryker, så kommer olje, og det gir blå røyk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Juni 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2003 hadde ikke det enkleste vært å tatt av innsugslang å kjent på slarken da? ut og inn og til sidene?? jeg har kjørt livet av mange turboen, men de kan lade som bare faan selv om de er oppbrukte, det bare ryker så veldig. jeg har litt tro på kansje en lekkasje i innsugsystemet ditt. en intercooler slange ell..no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.