golfcab Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 har et spørsmål når det gjelder ombyggingen her. har nye skiver, hjullager, spindler,calippere fra golf2, klosser. wire fra scirocco1? er på gang. det eg lurer på er hvilke slanger eg skal bruke. er jo orginalt bremserør som går direkte i bremse sylinderen, finnes det slanger som går direkte på org røra til calipper? takker for hjelp her! Siter pajero vinterbil bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 Bruk slanger til Golf 2 GTI. Lag helt enkelt nye rør til hele bakstillingen. Til dette trenger du fire nipler, en femmeterlengde med kobbernikkelrør fra Tema og dobbeltkoningsverktøy (også dette fra Tema). Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfcab Skrevet April 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 og med tema gegner eg med du mener biltema?regner med de har løse nippler også? (fant de ikke på nettsida) hvorfor mener du eg bør bygge nytt alt? takk for svar Siter pajero vinterbil bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 og med tema gegner eg med du mener biltema?regner med de har løse nippler også? (fant de ikke på nettsida) hvorfor mener du eg bør bygge nytt alt? takk for svar Sorry at jeg brukte min interne sjargong;). Det er tydeligvis ikke alt man finner inni internett. Niplene har delenummer 66-648 iflg. min helt nye papirkatalog. De originale bremserørene er mye verre å kone med dobbeltkoningsverktøyet (det hender at adapteren knekker, og det er jo litt dumt). I tillegg er det alltid enklere å få til en god (og ikke minst tett) kon når du kan jobbe i fred og ro og med god belysning på et bord fremfor å stå under og gjøre det (dersom du er så heldig som meg og har løftebukk). Å ligge under å gjøre dette er utrolig klønete. Men for all del; det er egentlig bare å kappe de originale rørene (forutsatt at de ikke har rust på overflata) med rørkutteren som følger med i dobbeltkonverktøysettet, tre på nye nipler og kone enden, dersom du heller vil det. Min erfaring er likevel at kobbernikkelrørene er betydelig enklere å få til en god og tett kon med! Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfcab Skrevet April 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 takker for bra svar! røra er meget bra, var derfor eg spurte.. er rimelig stive de orginale røra ja! men dette skal eg få til! begynner seriøst å bli bra cab vær nå så! har tilgang på løftebukk ja :) er gull verdt i mange tilfeller. Siter pajero vinterbil bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfcab Skrevet April 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 hvilken bil skal eg kjøpe wire til som overskriften sier? Siter pajero vinterbil bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 hvilken bil skal eg kjøpe wire til som overskriften sier?[/quote Rocco 2 GTX (som har skiver bak originalt). Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfcab Skrevet April 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 ok. takk for det!blir handletur på biltema i morgen! (for første gang) vet ikke om noen som har de to festebrakettene til calipperene, de som er skrudd i spindelen? mangler en.. :( Siter pajero vinterbil bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keskil Skrevet April 29, 2006 Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 Det jeg gjorde var å bruke slanger fra den bilen jeg henta calippere fra (passat st.v) .Også flytta jeg over feste også fra bakstillinga på passat'n Tror du kan bruke rør fra den bilen du har hentet dette fra, eller så tar du en ledning ellerno å prøver deg frem til hvor lange dem skal være.. så drar du enten på ett verksted ellerno å ber dem lage bremserør i den lengden du trenger.. Selv har jeg lagd alle røra nye fordi jeg har tatt bort ett av bremserøra som går bakover. Også måtte jeg frese ut ett lite spor i bakstillinga for å få plass til nedeste bolten... er ikke sikker på om det er helt likt på cab'n men regner med det.. Siter Golf mk1 16vT Ringopel 16vT 124 te Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfcab Skrevet April 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 takker for bilder.. skal ta den feste braketten fra en passat på tirsdag, så da kan eg ta med meg de festene også..ellers har eg kjøpt nye slanger fra g2, skiver klosser og hjullager. mangler kun brekk wire nå. rør lager eg selv! skal legge ut et bilde når det er gjort og bilen er på veien :) Siter pajero vinterbil bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfcab Skrevet Mai 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 nå har eg fått handlet inn deler! driver å¨monterer så smått! har selvfølgelig fått feil slanger.. er innv gjenger i begge ender! kjøpte org bremseskjold, så viser det seg at begge er til samme side! surt! skal få slengt ut noen bilder snart.. Siter pajero vinterbil bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfcab Skrevet Mai 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 beggyner å bli for mye bra vær til at den kan stå på bukker i garasjen :) Siter pajero vinterbil bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 hvilken bil skal eg kjøpe wire til som overskriften sier? Rocco 2 GTX. Kjøper du til GTX 16V er du sikker på at du får wire som passer til kalippere (ettersom jeg ikke er så inne i Rocco at jeg veit om GTX med JH-motor hadde skiver bak). Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfcab Skrevet Mai 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 har kjøpt wire, ser ut til å passe bra de... det som forundret meg mer var de bremseslangen bak fra biltema.. passat, G2 osv har alle samme delenr. kjøpte den slangen, men den hadde jo innvendig gjenger i begge ender! endte om med slange fra en audi, den var riktig hehe Siter pajero vinterbil bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 Jeg fant meg en passat på høggeren som har skiver bak, skal jeg ta hele bakstillinga eller bare spindlene osv ??? Vet ikke modell men var fra 90 tallet, sedan! her er et bilde av bakstillinga, kan detta brukes ?? http://s54.photobucket.com/albums/g97/gauer/?action=view¤t=Bilde009.jpg Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg