fribbern Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Hei. Jeg kjøpte meg her om dagen en brukt kompressor fra biltema, som jeg skulle bruke til å skru litt bil med. Når jeg skiftet dekk i dag, så skrur den seg helt fint på, og jobber opp trykk, men når trykket synker for jeg bruker litt luft, så prøver den og skru seg på. det virker som den går ett par omdeiniger, så slår sikringen ut. Vis dere ser der jeg har ringet rundt i rødt, så er det en svart slange. vis jeg drar ut denne oppe, så virker det som om den slipper ut trykket i sylinderene og rørene. og da starter den lett igjenn når trykket faller. Vet ikke om noen klarte å forstå det jeg mente. men håper dere kan hjelpe meg. Takker for all hjelpen jeg kan få av dere. trenger det sårt. Mvh Anders Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fribbern Skrevet April 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 bump. Ingen som kan hjelpe meg her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 er antakeligvis noe galt med trykkbryteren som skal starte og stoppe kompressoren når trykket kommer til visse verdier. Ser ut til at den er innebygd i motoren på den kompressoren, noe som gjør det verre.. Mere kan ikke jeg si ut i fra de bildene Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Bytt trykkbryteren, er nok avlastningsventilen som er defekt, da det er trykk i sylinderen så greier den ikke å starte opp og trekkker meks strøm de greier og sikringen går. Enkel sak å bytte, men hvis den er ny så ville jeg klaga, for det er prinsipp, samt at garanti bortfaller sannsynligvis, koster ikke stort, kjøpt trykkbryter sjøl på biltema. edit: så at den var brukt, men her har du link til trykkbryteren http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=1001&iItemId=80448 ligner den? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fribbern Skrevet April 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Takk for svar, nå kjønte jeg hvorfor. Ventilen var ikke defekt, men avlastningsslangen var ikke koblet til riktig sted. Aldri hatt en kompressor før, så jeg kjønte det nå. Takk for hjelpen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg