Radial Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 si hva slags turbo det er da Maxis...hehe :) Garrett eller mitsubishi? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Rallye Skrevet April 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Nå har jeg en del kvelder med lodding å skjema å kopling av ledninger så...bør vel nesten bruke denna jævla et motoren min :P Men hvor mye skal du ha for motoren da?? KAN jo være kjekt å ha ;) Siter Volvo S60 2.0l Turbo Volvo 940 GL Volvo 240 GLT Volvo 242 Turbo x Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 si hva slags turbo det er da Maxis...hehe :) Garrett eller mitsubishi? mitsu.90 mod b230ft,940 grenrør er det og. Kun blokk,topp,innsug og grenrør/turbo. null insprøytning. Turboen er ikke gammel,ser helt ny ut.Gik bytteturbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Rallye Skrevet April 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Bare for nysgjerrighetens skyld, hva slags pris tenker du på det a? Siter Volvo S60 2.0l Turbo Volvo 940 GL Volvo 240 GLT Volvo 242 Turbo x Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Jahrmann må da ha et par turboer, Kjetil ? Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Rallye Skrevet April 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Mulig...jeg får prate med han en dag. Var hos han forrige uke men tenkte ikke over å nevne turbo da. Var der etter noe annet.. han får komme å se på min en dag:) Siter Volvo S60 2.0l Turbo Volvo 940 GL Volvo 240 GLT Volvo 242 Turbo x Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Geir Magne Valstad og broren hans Trond har altid mye volvogreier til salgs. Så vidt jeg veit selger de mitsu 16t for 5000. De holder til i trøndelag. Men som sagt her før så passer ikke røra om hverandre, men det er ikke vanskelig å skaffe til en billig penge. Kanskje Valstad gutta har? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 En turbo som tåler minst 250 hk, hvilken anbefales da? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 FT-turboene har en raskere spool-up enn T3-turboen, men lader og leverer ikke like mye. Hva mener du med at FT turboene har en raskere spool-up? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 Hva mener du med at FT turboene har en raskere spool-up? mitshi sine impeller er vel "bøyd"? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 mitshi sine impeller er vel "bøyd"? både garrett og mitsubishi har raskere spoolup på de "nyere"(og mindere) typene turboer som ble levert til FT-motorer til både 740 og 940. De lader ca likt rent trykkmessig, og har nesten lik spool-up. Mitsubishi er litt raskere... derfor Mitsubishi sitter på de fleste FT og samtlige FK motorer i 940. grunnen til at de blir raskere å spinne opp er jeg ikke sikker på.. men har nok noe med at det er lettere å spinne opp et lite turbinhjul med lav eksosmengde(ref,turtall og belasting), enn å spinne opp et større (Som T3 har) med samme eksosmengde. Angrepsvinkelen på kompressorbladene til FT-turboene er vel også redusert litt, for å gjøre den lettere å trekke rundt og opp i fart, derfor leverer de ikke like mye luft som feks T3 er det Jeg har lest meg fram til hvertfal :) Virker jo logisk :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 Så de nyere garret og mitsu turboene spinner fortere opp og leverer turbotrykk bittelitt raskere enn ET turboene, eller? Jeg kan lite om dette serru.. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 Så de nyere garret og mitsu turboene spinner fortere opp og leverer turbotrykk bittelitt raskere enn ET turboene, eller? Jeg kan lite om dette serru.. helt riktig :) med en frisk og fin turbo har du maks ladetrykk på ca 2500rpm med 940-grenrør (mye mer aerodynamisk manifold enn ET-manifolden) istedenfor 3500 el noder ET'n begynner å dra. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cereal Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Geir Magne Valstad og broren hans Trond har altid mye volvogreier til salgs.Så vidt jeg veit selger de mitsu 16t for 5000. De holder til i trøndelag. Men som sagt her før så passer ikke røra om hverandre, men det er ikke vanskelig å skaffe til en billig penge. Kanskje Valstad gutta har? telefon nr til dem? trenger en ny turbo til t5'n.. Siter 98- Subaru Impreza GT x - 95- Volvo 850 T5 x - 87- VW Golf Gti 1,8 16v x - 92- Honda Civic HB 1.5Lsi x - 85- VW Golf Gti 1,8 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Trond Valstad: 92215749 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.