Gå til innhold

Godkjenne senking

Ranger emnet


yoyofish

Anbefalte innlegg

De hadde verken papirer til 745 eller 940/945, men derimot til 740 Sedan...

 

Prata med en hyggelig kar inne hos dem (Rodin & Co), og han måtte bare beklage at det var slik, han la også til at fjørene er helt like, det eneste som gjør at vi ikke får det godkjent i vognkortet er pga at TÜV ikke har testa settet på 940, men kun på 740, derfor vil ikke BT godkjenne det, selv om det i prinsippet er likt, sa han inne hos Rodin & Co...

 

Prøvde å diskutere dette med en inne på Teknisk avdeling på BT nå i stad, men kom ingen vei... Har du ikke papirer, kommer du ingen vei var det eneste svaret j fikk...

 

Da er det vel litt rart at det ligger 2stk tüv papirer(ikke kvalitetsbevis) på verkstedet mitt som fulgte med senkefjærene som ble kjøpt på Rodin & co nå på tirsdag, på de står det 745/945.

-90mod 745 ferdig bygget om til 965/V90

-86mod 745tic

-99mod MB C180T Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er det vel litt rart at det ligger 2stk tüv papirer(ikke kvalitetsbevis) på verkstedet mitt som fulgte med senkefjærene som ble kjøpt på Rodin & co nå på tirsdag, på de står det 745/945.

 

Ja, merkelig det da ja, han sa bestemt at de ikke var godkjent... er jo så mye fra og til med disse senkesettene...!

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, merkelig det da ja, han sa bestemt at de ikke var godkjent... er jo så mye fra og til med disse senkesettene...!

 

Jeg må si jeg stussa når jeg så papirene, jeg har sikkert kjøpt en 4-5sett fra Rodin & co tidligere men det er først på de to settene som ble kjøpt nå som det var med papirer på, og der står det klart og tydelig 745/945.

-90mod 745 ferdig bygget om til 965/V90

-86mod 745tic

-99mod MB C180T Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg stussa når jeg så papirene, jeg har sikkert kjøpt en 4-5sett fra Rodin & co tidligere men det er først på de to settene som ble kjøpt nå som det var med papirer på, og der står det klart og tydelig 745/945.

 

Ikke greit å skjønne seg på det systemet der, plutselig er de godkjent og andre dagen finnes det ikke papirer til senkesettet...

 

Men men, så lenge du har papirer, så er det jo greit, kommer jo litt lenger med TÜV papirer, hvis man har flaks :)

 

En ting til som er litt rart, det står 745/945 i TÜV papirene til senkesettet du pratet på, men vi får ikke godkjent 940 sedan, når det finnes papirer til 740 sedan, noe som da skulle vært samme sak som 745/945... mye rart gitt!

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå vært i kontakt med Rodin & co og de fjærene de har til 740/940 er det ikke tüv godkjent, men de til 745/945 er tüv godkjent. Men på ett sett jeg kjøpte fra Mekonomen i fjor høst der var det med tüv papirer til 740/940...Dette er egentlig ikke til å bli klok av..

-90mod 745 ferdig bygget om til 965/V90

-86mod 745tic

-99mod MB C180T Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Kikka på papirene som en kompis av meg fikk fra pedersens-racing, der stod det klart og tydelig 740 og 940 sedan...! Han hadde kjøpt til sin 745, så han ringte inn å klagde på dette, og to dager senere kom det et nytt papir der det stod 745 og 945, pedersen sa det var samme settet...

 

Har ikke vært borti så mye fjås noen gang, som det er med disse senkesettene og det å få det godkjent...! helt utrolig...!

 

Han kompis min dro på verksted, tok forstillingskontroll på den, og fikk med papirer der ifra, men selvfølgelig var camber`n ikke innenfor grønnfeltet på justerings-skalaen, så når han kom på BT, var det blankt nei... Men det er jo ikke mulighet for camber-justering på 740 sa han, det hjelper ikke sa de, vi godkjenner ikke bilen din med disse papirene....

 

Da sitter j bare å tenker tilbake, da j viste bilen min på BT med bare TÜV papier og uten forstillingspapirer, gikk rett igjennom uten noe pes...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i kontakt med Lesjøfors i Sverige, og de kunne fortelle meg de hadde brukt noen år på å få TUV til å forstå at 740 og 940 var samme bilen understellsmessig.

 

Det skulle være en ny TUV godkjenning for begge modellene klare fra og med april. Jeg venter enda på å få dette tilsendt, men når jeg får det kan jeg legge det ut her.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår