Bisarre Skrevet Juli 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 Hvordan har du stillt delefilteret på forsterkeren? Om du har satt High Pass høyere enn 80Hz (det var vel det sub'en din spillte til), får du et tomrom. En annen ting kan være at du bør dempe diskanten, hvis du har den muligheten på delefilteret. Da kan du øke volumet på hele mellombass spekteret, uten at diskanten blir skjærende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy405GTX Skrevet Juli 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 hele frekvens spektret går rett til dele filterne, men diskanten er dempa 9db... Får prøve og koble in hp filtre i forsterkern når jeg kommer meg hjem for dagen..;) Siter go fast go strong ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Juli 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 En klassisk sak er at man har f.eks en sub som spiller opp til 80Hz og så har man midbassi døra/dashen som spiller fra f. eks 250Hz og opp... Da mangler man 80Hz-250Hz som er typisk midbass. Har hørt flere biler som har denne feilen. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Juli 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 kombinasjonen DLS høytalere og Genesis forsterker har vel vært "sikker vinner" i mange år... personlig synes jeg DLS kanskje blir litt skarpt.. har hatt infinity, MTX, Dls, RF, og "VW" frontsett Mtx, Genesis, Coustic, RF forsterkere Mtx og RF bassere ( og en til jeg ikke husker helt hva var.. hiFonics muligens) Alpine (billigste og dyreste "normalmodell"), Clarion, Panasonic, Blaupunkt spillere... skulle jeg laget nytt nå ville jeg laget med infinity perfect serien mer eller mindre tvers gjennom.. Clarion eller Pioneer spiller.. anbefaller MTX foran RF når det gjelder sub og forsterker.. DLS foran RF på frontsett.. Genesis foran R/F og MTX på frontsett forsterker.. mine erfaringer :) Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet Juli 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 JL audio all the way.. Har ikke noe annet å si.. Holder på å bygger en demobil med disse produktene, samt en Pioneer DEX-P9R, og stinger kabling. Litt på den kostbare siden da men.. :/ 3-veis frontsett (XR-653CS) koster 9.000,- 1000/1 monoblokk nærmer seg 20.000,- Men, det er verdt d.. No regrets.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy405GTX Skrevet Juli 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2003 tror jeg har funnet ut av problemet mitt nå... ser ut til at forsterkern min ble litt for svak for front settet... så jeg tenker jeg setter inn en dynabel bf1702 på 2x170wrms prøver da og brokoble mds forsterkern til fronten og brokobler dynabelen til suben.. ender da opp med 530wrms til sub og 2x160wrms til frontsettet.. tror lyden vil bli en del mer presis og klarere i høyden da... Siter go fast go strong ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg