Skillz2k Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Holder på å bytte til stålomspunnede bremse slanger på golfen min og er ferdig bak og skal lufte.. men selv om jeg skrur ut lufte nippelen på caliperene bak så er pedalen like stein hard som vanlig! skru jeg ut en lufte nippel foran så kan jeg pumpe ut væske.. Tenkte da at det muligens var lasteventilen som var problemet her.. derfor skrudde jeg ut det bremserøret som kommer fra bremseenheten foran foran for å se om det kom væske ut da.. men ikke noe... Er det noe speielt med golfer med slik elektronisk bremsekraftforsterker/abs? Siden jeg ikke har motor i bilen så kan jeg ikke skru den på for vakum eller strøm.. noen tips i alt dette? bilen har stått i 1 år, hva kan være gale Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten 3 Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Er det en bil med vacumpumpe til bremsekraftforsterkeren? Har hørt at pumpa må gå når du lufter bremser på en bil med slikt system. Har aldrig gjort det selv. Bare et tips:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet April 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 ER elektrisk bremsekraftforsterker.. ikke slik bombe med en hovedsylinder til som alle vanlige golfer har.. men har nå fått høre at motor må gå får å få luftet dette systemet.. det passer jo dårlig i og med at motor står på en pall ved siden av bilen og ikke er startklart på noen måneder :D Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Hva skal du med bremser nå hvis du ikke har motor i bilen? Du får nok vente til motoren er i. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet April 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Hva skal du med bremser nå hvis du ikke har motor i bilen?Du får nok vente til motoren er i. hadde planer å flytte litt på den da.. hadde vert okay å få dette unnagjort så jeg kunne satt på hjulene igjen.. men jeg har adlri vert bort noe slikt før hvertfall.. ble bare redd for at alt mulig kunne være ødelagt.. da prøver vi hvertfall luftingen igjen når motor er på plass.. Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Hva hvis du kjører strøm inn på pumpa? Burde gå bra det. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet April 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Hva hvis du kjører strøm inn på pumpa?Burde gå bra det. tanken har slått meg men har jo uansett gode frembremser så jeg tror kanskje jeg skal klare å holde meg til motor er i.. må bare få bilen ut av garasjen snart så familien kan få tak i alle hagemøblene som står lagret bak den. Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mosk Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Sett på tenningen,då står spruten,hadde samme problem med min golf å fattan isje koffer dår isje skjedde ein sjid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 tenninga må gå for å lufte ut på golf 2 med abs bremser! veit ikke hvorfor men er nå slik det er! hadde samme problemet selv.. tok en stund før jeg fant ut av problemet! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 sett 12 v strøm på abs pumpa? :) kan jo være en løsning det! bare ikke gjør som jeg gjorde i går.... satte trykkluft på bremsene (lufteslange) .. og skulle lufte bremser... plutselig så kommer den er fæl lyd fulgt av renne lyder... ojsann.. var gutten som hadde tatt av begge calipere gitt.. og ene stemplet i den ene caliperen spratt ut gitt :(... MASSE SØL! 3DL bremsevæske forsvant... ligger nå og spiser seg igjennom betongen i garasjen Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfthedud Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Å sette strøm på pumpa trur eg ikkje er så lurt. Har hørt at den ikkje bør gå i meir enn nåken få sekunder. Siter Corrado G60 - Bruksbil Golf Rallye - Bruksbil Bobla 1300 - Søndagsbil Golf 2 16vT - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 stemmer det golfthedud..! pumpa går bare i sekunder før den stopper! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet April 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 men da er hvertfall jeg blitt litt klokere, jeg venter til motor og slikt er på plass før jeg lufter bremsene.. fram bremsene får jeg hvertfall luftet og da har jeg nok bremser til å flytte rundt på den.. glad at ikke noe er ødelagt hvertfall.. jeg såg for med lasteventil/bremsekraftforsterkerene eller noe dyrt noe var ødelagt.. kjekt å vite at det bare var Vag :D Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg